Fick nu reda på att det planeras valpar på Moas kullsysterNu ska vi även börja leta efter en smålandsstövare då Moa fick avlivas idag.
Lite lättare att hitta smålandsstövare än hedehund i alla fall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick nu reda på att det planeras valpar på Moas kullsysterNu ska vi även börja leta efter en smålandsstövare då Moa fick avlivas idag.
Lite lättare att hitta smålandsstövare än hedehund i alla fall.
Men alltså den var rätt söt Ska hon bo hos er?V presenterar 6 mån gama Milo
JaMen alltså den var rätt söt Ska hon bo hos er?
Tikens ägare tror att hon är dräktig! Ägaren har den känslan pga små förändringar hos tiken så vi håller alla tummar för att så är fallet!
Just nu står namnen Jussi, Dino och Alfons högst på listan
De stora schäferkennlarna säljer hundar som aldrig förr. Sverige exporterar numera en del till framförallt Norge som har ett dåligt utbud av rasen. Tom lilla vi har fått en beställning dit. Men för oss mindre kennlar är det inte lika självklart att få sålt. Det gäller att ha en kombination som sticker ut och är intressant och marknadsföra den hårt.Roat mig i natt med att kolla valpannonser på skk...hittade spännande raser men inte några kullar direkt. Några få...kollade sen labrador och då rasslade det till med en hel hög kullar och sen kollade jag schäfer. Oj...går det ens att sälja alla dessa valpar????
Jag har hittat två kullar (olika uppfödare) som jag tycker verkar bra gällande föräldrarnas ögon och höfter. På den ena kullen finns också mentalbeskrivning på föräldrarna. Hur pass viktig är den?
Jag har hittat två kullar (olika uppfödare) som jag tycker verkar bra gällande föräldrarnas ögon och höfter. På den ena kullen finns också mentalbeskrivning på föräldrarna. Hur pass viktig är den?
Så förstod jag det.goda avreaktioner och ingen skotträdsla.
Så förstod jag det.
(Jag har skickat ett mejl till uppfödaren nu )
Hade jag valt mellan två någorlunda lika kullar hade jag definitivt valt den med mentalbeskrivna föräldrar. Inte för att det ger några garantier, utan för att det ger en liten fingervisning i vad man eventuellt kan förvänta sig. Då förutsätter jag alltså att beskrivningarna visat goda avreaktioner och ingen skotträdsla.
Här går vi på kilo. Djuren får inte väga mer än oss. 2 katter och 35 kg schäfer och 9 kg skägg ger oss utrymme till 2 schäfrar tillMin sambo har för övrigt gett upp tanken på att på något vis styra över nästa rasval. Eftersom han själv satt ett maxtak på antal djur, och jag vill satsa på welsh corgi cardigan (eller "Lassisar" som vi tydligen säger här hemma) så är det också vad det blir nästa gång. Gammeltanten är ju trots att 12 och numera utleasad till hans morföräldrar. Om det inte sker en must-have-combo detta år så satsar vi på cardiganvalp igen 2017/2018.
Maxtaket är alltså två hundar och två katter.
Har ni hört något så tokigt? "Maxtak", liksom?
Har man verkligen det när det kommer till djur?
Här går vi på kilo. Djuren får inte väga mer än oss. 2 katter och 35 kg schäfer och 9 kg skägg ger oss utrymme till 2 schäfrar till
Här går vi på kilo. Djuren får inte väga mer än oss. 2 katter och 35 kg schäfer och 9 kg skägg ger oss utrymme till 2 schäfrar till