Vår tik fick fick urinvägsinfektion när hon var ungefär 15 veckor. Hon betedde sig som din valp men hon kissade även utan att sätta sig med.
Det kan vara så att du gick till veterinären första gången och att hon då var frisk men nu ådragit sig infektionen.
Om det inte är det, och du bara är less på att hon inte är rumsren, så kan det bara bra att veta att det kan ta upp till hunden är mer än sex månader innan man får ordning på detta.
Vår valp är nu 8,5 månad och senast det hände en olycka var ett par veckor sedan. Även om han varit rumsren i drygt en och en halv månad.
Valpar har mindre kontroll av blåsan och vi måste se till att vara steget före. Det kostar dessutom ingenting att markera missnöje när man vet att hunden vet att man inte kissar inne.
Jag har alltid fått säga ifrån någon gång för att förstärka att det inte är acceptabelt att göra ifrån sig inne.
I övrigt så vidhåller jag att kontrollera vattnet. Vår valp är fortfarande besatt av att dricka och leka med vatten. Men han har å andra sidan en stor aptit också. Han är fokuserad på överlevnad. Mat och vatten!
Det är klart att jag är less på att torka kiss hela tiden men mest känner jag mig stressad eftersom jag är skiträdd att det är något fel på henne. Visst vet jag att rumsrenheten kan ta tid, min första hund kom till mig när hon var 6 månader och då hade hon fått kissa inne hela sitt liv, hon blev inte rumsren förrän hon var en bra bit över ett år gammal.
Det här är min 5:e egna valp (är uppvuxen med hundar så det har passerat några där också) men så Caoimhe beter sig runt vatten och sitt kissande har jag aldrig varit med om förut, jag känner mig mest såhär: .
Jag ska först och främst ringa veterinären igen så fort de öppnar, anser de att det inte behöver göras fler undersökningar ska jag prova att begränsa vattnet.