Valet i USA

Jag vet att ordet är detsamma men man borde ju reagera på den okända flaggan och att kartan visar närheten till Ryssland och inte ligger inom USAs gränser1
Det kan man ju tycka.
Men i MAGA-demonstrationerna kring 'valfusket' i Georgia figurerade det landets Georgiens flagga.

Varken omvärld eller andra stater än ens egen är den starkaste grenen i det gänget.

Tillägg: Eller jag kanske ska säga "bland amerikaner".
 
Det kan man ju tycka.
Men i MAGA-demonstrationerna kring 'valfusket' i Georgia figurerade det landets Georgiens flagga.

Varken omvärld eller andra stater än ens egen är den starkaste grenen i det gänget.

Tillägg: Eller jag kanske ska säga "bland amerikaner".
Ja att den figurerade där var ju en av utgångspunkterna för den här tråden av diskussionen som startade med att republikanerna använde bilder från Georgien i sin valreklam.
Nej att detta inte är deras starkaste gren är uppenbart men någonstans borde man ju börja fråga sig varför delstaten Georgia inte ligger i USA utan är granne med Ryssland och varför ens delstat plötsligt har en flagga man aldrig sett förr. Om inte annat borde väl någon av alla de journalister som intervjuade folk vid dessa demonstrationer frågat varför de viftar med ett annat lands flagga.
 
Ja att den figurerade där var ju en av utgångspunkterna för den här tråden av diskussionen som startade med att republikanerna använde bilder från Georgien i sin valreklam.
Det borde jag noterat.
Men mitt minne av händelsen jag beskrev var mycket tydligare än vad jag nyss läst...
 
Ja att den figurerade där var ju en av utgångspunkterna för den här tråden av diskussionen som startade med att republikanerna använde bilder från Georgien i sin valreklam.
Nej att detta inte är deras starkaste gren är uppenbart men någonstans borde man ju börja fråga sig varför delstaten Georgia inte ligger i USA utan är granne med Ryssland och varför ens delstat plötsligt har en flagga man aldrig sett förr. Om inte annat borde väl någon av alla de journalister som intervjuade folk vid dessa demonstrationer frågat varför de viftar med ett annat lands flagga.

Eftersom det finns en hel del som inte vet att det existerar ett land, Georgia, liksom en Georgia delstat så är det inte så konstigt. Likaså att en del européer, svenskar inkluderade, inte vet att det finns både ett Washington DC och en delstat, Washington.

Edit: Hur många svenskar vet hur deras Landskapsflagga ser ut? Jag vet det definitivt inte.
 
Eftersom det finns en hel del som inte vet att det existerar ett land, Georgia, liksom en Georgia delstat så är det inte så konstigt. Likaså att en del européer, svenskar inkluderade, inte vet att det finns både ett Washington DC och en delstat, Washington.

Edit: Hur många svenskar vet hur deras Landskapsflagga ser ut? Jag vet det definitivt inte.

Det tror jag faktiskt inte är så himla ovanligt... iaf om en bor utanför Stockholm. Här syns landskapsflaggan på många ställen. Vi är dessutom stolta över vår socken så sockenflaggan syns nog oftare i byn än landskapsflaggan :D
 
Eftersom det finns en hel del som inte vet att det existerar ett land, Georgia, liksom en Georgia delstat så är det inte så konstigt. Likaså att en del européer, svenskar inkluderade, inte vet att det finns både ett Washington DC och en delstat, Washington.

Edit: Hur många svenskar vet hur deras Landskapsflagga ser ut? Jag vet det definitivt inte.

Jag har full koll på Skånes landskapsflagga. Den används flitigt!
 
Jag vet att ordet är detsamma men man borde ju reagera på den okända flaggan och att kartan visar närheten till Ryssland och inte ligger inom USAs gränser

Det ar inte manga som inte vet vilken flagga deras stat har ... vilken flagga, andra stater har ar inte alls nagot man kan, eller nagonsin pluggar ordentligt. Jag har bade undervisat i Amerikansk geogerafi (dar flaggorna ingar ... men det ar 50 flaggor och inte sa viktiga da alla ocksa har en gemensam flagga) och bott granne med Georgia men kan inte alls dra mig till minnes exact hur flaggan ser ut trots att flaggan forekommer pa manga stallen i staten.
Ryssland var ju standigt talat om och har ar vi inte tillrackligt bra pa Europeisk geografi for att inse att det inte stammer. (Daremot ar Amerikaner och Canadensare mycket duktiga pa Canadas provinser, Amerika's stater, och Syd Amerikansk geografi)

Jag var nu tvungen att googla ... jag har bott i Maryland, Florida, South Carolina. och nu Oregon ... Jag hade ett vagt minne av South Carolina's och Florida's flagga, men kunde inte alls minnas Maryland's och misstog mig pa Florida's ... Sa viktiga ar Staterna's flaggor har i USA. :p
 
Senast ändrad:
Sedan ska man, ok jag är lite fördomsfull, inte heller underskatta att MAGA och de som är på Trumps rallies inte direkt är personer med intresse för global politik. Det är ju inte ens första gången Trump har tagit fel på vilken delstat han befinner sig i.

https://edition.cnn.com/2020/02/03/...as-city-kansas-missouri-super-bowl/index.html

A andra sidan tyckte Obama att vi hade 57 stater ... nar det i sjalva verket ar 50 och om man raknar territorier sa ar de 14 som ar administrerade av US (vilket mycket fa Amerikaner i general kanner till) sa det stammer inte heller.

Ibland blir det helt enkelt fel!
 
A andra sidan tyckte Obama att vi hade 57 stater ... nar det i sjalva verket ar 50 och om man raknar territorier sa ar de 14 som ar administrerade av US (vilket mycket fa Amerikaner i general kanner till) sa det stammer inte heller.

Ibland blir det helt enkelt fel!

Kollade på DNC roll call där man även inkluderade territorierna. De gjorde det verkligen till ett roligt spektakel. Nästan det bästa på hela convention! Såg du den? Försökte komma på vilken sång tillhörde vilken delstat men var inte så bra på det :D
 
Det här var en märklig kommentar i abortfrågan av GOP-kandidaten från Ohio, Bernie Moreno:

“Sadly, by the way, there’s a lot of suburban women, a lot of suburban women that are like, ‘Listen, abortion is it. If I can’t have an abortion in this country whenever I want, I will vote for anybody else.’ … OK. It’s a little crazy by the way, but — especially for women that are like past 50 — I’m thinking to myself, ‘I don’t think that’s an issue for you.'”

https://www.nbc4i.com/news/your-loc...ue-voters-for-abortion-during-ohio-town-hall/
 
Det här var en märklig kommentar i abortfrågan av GOP-kandidaten från Ohio, Bernie Moreno:

“Sadly, by the way, there’s a lot of suburban women, a lot of suburban women that are like, ‘Listen, abortion is it. If I can’t have an abortion in this country whenever I want, I will vote for anybody else.’ … OK. It’s a little crazy by the way, but — especially for women that are like past 50 — I’m thinking to myself, ‘I don’t think that’s an issue for you.'”

https://www.nbc4i.com/news/your-loc...ue-voters-for-abortion-during-ohio-town-hall/

Är det bara jag som hör Trumps röst när jag läser kommentar.
 
I natt blir det debatt då! Inte taggad på om Vance kommer vända på frågor och påstå att han kallas rasist när hans policys kritiseras, och påtala hur hemskt det är pga. att han fru är indisk och hans barn är "biracial". Vilket inträffat förut i debatter han haft. Det har väl Walz team i åtanke förvisso.
 
I natt blir det debatt då! Inte taggad på om Vance kommer vända på frågor och påstå att han kallas rasist när hans policys kritiseras, och påtala hur hemskt det är pga. att han fru är indisk och hans barn är "biracial". Vilket inträffat förut i debatter han haft. Det har väl Walz team i åtanke förvisso.
Det där är visserligen ett ganska så kasst motargument tycker jag, det finns ju gott om sexister som har fruar till exempel.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 164
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 535
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 343
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
283
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp