Valet i USA

USA har alltid stått på Israels sida. Trump kommer inte ändra på det. Det är naivt att tro att han kommer göra det.
Allt talar liksom för att Bibi utnyttjade det faktum att demokraterna inte vill motsätta sig Israel för mycket såhär inför valet, och kunde därför köra på i Libanon trots stark avrådan. Utöver det talar exakt allt för att Netanyahu vill att Trump ska vinna, så det finns såklart inget som talar för att Trump skulle vara mer restriktiv.
 
Har du hört Trump uttrycka sig kritiskt till Israels fasoner alls? Förutom en gång då han sa att det var dålig PR. Han erkände Golanhöjderna som en del av Israel, du tror inte att det finns en risk för att han skulle kunna erkänna Gaza och Västbanken som en del av Israel, och skita helt i att den enda som på sikt kan lösa den här konflikten är en tvåstatslösning?
Vad som har betydelse är inte vad man säger i olika valtal och officiella uttalanden utan vad man faktiskt gör. Eller hur?
 
Allt talar liksom för att Bibi utnyttjade det faktum att demokraterna inte vill motsätta sig Israel för mycket såhär inför valet, och kunde därför köra på i Libanon trots stark avrådan. Utöver det talar exakt allt för att Netanyahu vill att Trump ska vinna, så det finns såklart inget som talar för att Trump skulle vara mer restriktiv.

Det är klart att han vill att Trump ska vinna. Trump är mycket lättare att manipulera.
 
Vad som har betydelse är inte vad man säger i olika valtal och officiella uttalanden utan vad man faktiskt gör. Eller hur?
Och jag menar ju att vad Trump gjorde under sin tid som president är ganska talande i sig.

Netanyahu är ju förövrigt ett bra exempel på hur farligt det kan bli när en ledare för ett land till varje pris vill hålla sig kvar vid makten för att undvika åtal....
 
Allt talar liksom för att Bibi utnyttjade det faktum att demokraterna inte vill motsätta sig Israel för mycket såhär inför valet, och kunde därför köra på i Libanon trots stark avrådan. Utöver det talar exakt allt för att Netanyahu vill att Trump ska vinna, så det finns såklart inget som talar för att Trump skulle vara mer restriktiv.
Att Biden-Harris inte vill gå mot Israels ledning utan aktivt stödjer dem med en uppenbar risk för ett storkrig med Iran och kanske ännu långt värre för att det skulle se dåligt ut inför ett val att stoppa det som nu sker? Och jag skulle vara naiv ...
 
Jag kanske inte har sett CNN just, inser jag. Men jag har hört media problematisera att han åkt till katastrofområdet för att plocka poänger, trots att det tar resurser och att man därför inte brukar vilja att varken en president/vice-president eller en presidentkandidat ska komma på besök i akuta lägen. Dessutom bemött lögnerna om att Georgias guvernör inte skulle ha kommit fram till Biden för hjälp, när det i själva verket är så att Kemp har tackat Biden för stödet... (det är så sjukt skamlöst av Trump att ljuga om en sån sak, speciellt när det liksom finns presskonferenser med Kemp där han berättar om samtalen med Biden).
Det klipp jag såg delar av, jag blev så upprörd så jag stängde av, så mer eller mindre hyllade de honom för att han visade att han tog orkanen på allvar. Med tanke på att han åkte dit och ljög om Bidens intresse och störde hjälparbetet så undrar jag hur man definierar att ta något allvar.
 
Att Biden-Harris inte vill gå mot Israels ledning utan aktivt stödjer dem med en uppenbar risk för ett storkrig med Iran och kanske ännu långt värre för att det skulle se dåligt ut inför ett val att stoppa det som nu sker? Och jag skulle vara naiv ...
Jag håller såklart med om det. Men USAs politik ser ut som den gör.

Och det vore också enkla poänger att plocka för republikanerna och AIPAC som redan anklagar Harris för att hata judar, trots att hon är gift med en.
 
Att Biden-Harris inte vill gå mot Israels ledning utan aktivt stödjer dem med en uppenbar risk för ett storkrig med Iran och kanske ännu långt värre för att det skulle se dåligt ut inför ett val att stoppa det som nu sker? Och jag skulle vara naiv ...
Ja och där menar du att Trump är bättre? På vilket sätt då med tanke på hans katastrofala mellanöstern politik både vad gäller Israel/Palestina och Iran.
 
Vem bryr sig om ifall Trump säger att han vann eller ej, att ställa den frågan handlar inte om vilken politik som kommer föras utan är bara om ett retoriskt grepp för att få motståndaren ur balans och tappa fokus. Det är säkert populärt hos dem som är motståndare till Trump men jag tror få av väljare som ännu inte bestämt sig vinns över på det sättet, snarare motsatsen för det visar på att man inte har någon bra egen politik man vill få ut.

När det gäller nuvarande president, Biden-Harris, är det verkligen skrämmande det som nu sker i mellanöstern, där Israel med stöd av USA av allt att döma försöker få till ett utökat krig med Iran. Ett Iran som har samarbete med Ryssland, Nordkorea och Kina, samtliga kärnvapenmakter.
Det är lite större än vad Trump säger. Problemet är effekterna, Trump skulle hävda att det var valfusk utifrån att han förlorar ett val helt bortsett från resultatet och vad valet gäller - om det beror på att det är taktiskt eller att han inte har förmågan att fatta att han inte vunnit vill jag ha osagt. Det underminerar demokratin och när det handlar om allmänna val och efterföljande upplopp är det problematiskt, i synnerhet om han lyckas få röster för att någon vill undvika kaos.
 
Det är lite större än vad Trump säger. Problemet är effekterna, Trump skulle hävda att det var valfusk utifrån att han förlorar ett val helt bortsett från resultatet och vad valet gäller - om det beror på att det är taktiskt eller att han inte har förmågan att fatta att han inte vunnit vill jag ha osagt. Det underminerar demokratin och när det handlar om allmänna val och efterföljande upplopp är det problematiskt, i synnerhet om han lyckas få röster för att någon vill undvika kaos.
Han har förmågan att fatta att han har förlorat, personer som jobbade i administrationen har vittnat om att han privat medgav det.
 
Det här citatet (s. 142) bådar väl kanske inte jättegott för Vance. (Detta är alltså ny information.)

"Upon receiving a phone call alerting him that Pence had been taken to a secure location, [PERSON 15] rushed to the dining room to inform [Trump] in hopes that the defendant would take action to ensure Pence’s safety. Instead, after [P15] delivered the news, the defendant looked at him and said only, “So what?""
 
Det här citatet (s. 142) bådar väl kanske inte jättegott för Vance. (Detta är alltså ny information.)

"Upon receiving a phone call alerting him that Pence had been taken to a secure location, [PERSON 15] rushed to the dining room to inform [Trump] in hopes that the defendant would take action to ensure Pence’s safety. Instead, after [P15] delivered the news, the defendant looked at him and said only, “So what?""
De här åtalen som drivs mot Trump är politiska och visar på en mycket allvarlig utveckling och även inom andra västländer.
 
De här åtalen som drivs mot Trump är politiska och visar på en mycket allvarlig utveckling och även inom andra västländer.
Självklart är brotten till viss del politiska de är ju gjorda i Trumps roll som president och politiker. Det är en allvarlig utveckling att någon i Trups position kan hantera viktiga dokument ovatsamt. Driva kampanjer om valfusk och upp iggla folk att storma Kapitolium.

Det är en allvarlig utveckling att någon politiker på hög nivå givit minsta hänt om att storma kapitolium.
 
De här åtalen som drivs mot Trump är politiska och visar på en mycket allvarlig utveckling och även inom andra västländer.
Ska rättsväsendet helt ignorera ett kuppförsök? Det är BS att det är politiskt motiverat, även om Trump och likasinnade kör med den talepunkten till vansinne. Det är olyckligt att det kommer så sent, men det har mer med Trumps alla försök att sinka det att göra.

Sedan hade jag föredragit att kongressen beslutade sig för att fälla honom själva, och diskvalificerade honom från att kandidera igen - och kanske sluppit åtal. Men DÅ hävdade republikanerna att det var upp till just rättsväsendet, många motiverade sitt val att inte fälla med det (även om de ansåg honom skylig). Så det är så jävla hycklande att samma personer gnäller över att rättsväsendet hanterar det nu - när det var de som uppmanade till det!!!
 
De här åtalen som drivs mot Trump är politiska och visar på en mycket allvarlig utveckling och även inom andra västländer.
Donald Trump lovade ju att genomföra en peaceful transition of power när han svors in som president.
Hur tycker du att han lyckades med det?

Eller hur gick det med det här:
I do solemnly swear that I will support and defend the Constitution of the United States against all enemies, foreign and domestic...
 
Donald Trump lovade ju att genomföra en peaceful transition of power när han svors in som president.
Hur tycker du att han lyckades med det?

Eller hur gick det med det här:
I do solemnly swear that I will support and defend the Constitution of the United States against all enemies, foreign and domestic...

Han kanske trodde att det bara gällde när powern skulle gå TILL honom, inte från....?
 
Självklart är brotten till viss del politiska de är ju gjorda i Trumps roll som president och politiker.
Bra att du påpekade det här, som jag själv borde förtydligat. Såklart är åtalen delvis politiska, de handlar om ett försök att förhindra den demokratiska processen i ett politiskt val. Sedan är inte åtalen partipolitiskt motiverade, och det är inte så att Biden/Harris satt sin DOJ på att åtala en politisk motståndare, de har inget med utredningen/åtalet att göra.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 164
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 535
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 343
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
283
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp