Valet i USA

Grattis du har verkligen sällat dig till kulten.
Kan projicering bli tydligare än såhär?

När det gäller Biden-Harris kan det knappast heller bli tydligare att de tillsammans med Israels ledning planerar och agerar för ett krig mot Iran. De har nu offentligt gått ut med att de helt ställer sig bakom Israel oavsett hur långt de går och flyttar styrkor till området samtidigt som de försöker få ihop allierade, läste att Frankrike gått med.

Någon skrev om nyttiga idioter, ja det finns det onekligen för krig.
 
Kan projicering bli tydligare än såhär?

När det gäller Biden-Harris kan det knappast heller bli tydligare att de tillsammans med Israels ledning planerar och agerar för ett krig mot Iran. De har nu offentligt gått ut med att de helt ställer sig bakom Israel oavsett hur långt de går och flyttar styrkor till området samtidigt som de försöker få ihop allierade, läste att Frankrike gått med.

Någon skrev om nyttiga idioter, ja det finns det onekligen för krig.
Källa på det här tack "De har nu offentligt gått ut med att de helt ställer sig bakom Israel oavsett hur långt de går".
Det är intressant att du använder just Israel mot Harris (du vet att det är Biden som är president va och inte Harris?) med tanke på att Trump också gör det fast åt andra hållet nämligen att Biden inte är tillräckligt hård.
 
Kan projicering bli tydligare än såhär?

När det gäller Biden-Harris kan det knappast heller bli tydligare att de tillsammans med Israels ledning planerar och agerar för ett krig mot Iran. De har nu offentligt gått ut med att de helt ställer sig bakom Israel oavsett hur långt de går och flyttar styrkor till området samtidigt som de försöker få ihop allierade, läste att Frankrike gått med.

Någon skrev om nyttiga idioter, ja det finns det onekligen för krig.
Jag är som sagt väldigt kritisk mot Bidens agerande jämtemot Israel, även om jag hade röstat åt det hållet om jag bodde i USA. Kommer du vara lika kritisk mot Trump om han vinner, och han ger minst lika mycket bomber och fria tyglar?
 
Jag är som sagt väldigt kritisk mot Bidens agerande jämtemot Israel, även om jag hade röstat åt det hållet om jag bodde i USA. Kommer du vara lika kritisk mot Trump om han vinner, och han ger minst lika mycket bomber och fria tyglar?
Borde inte det vara en självklarhet? Det är här ni går fel, för er handlar det om att hata Trump som person men han liksom Harris eller Biden är helt ointressanta som personer. Kunde inte bry mg mig mindre utan det som har betydelse är vilken politik de för och då inte meningslösa floskler utan sakpolitik.

Trump är inte bra på flera områden, det är lite som att välja mellan pest eller kolera, men alternativet en fortsättning på Biden - Harris förskräcker. Biden var lite ett oskrivet kort innan han tillträdde eftersom man inte visste vem och vilka intressen som egentligen skulle styra och hur valet av en så gammal och svag person skulle påverka andra stater. Man kunde ha onda aningar men den utveckling som skett i världen under hans period blev långt värre än vad de allra flesta kunde föreställa sig och vi i Norden ligger riktigt illa till om eskaleringen fortsätter. Vi är inte där än men risken är inte längre imaginär utan högst reell.
 
Borde inte det vara en självklarhet? Det är här ni går fel, för er handlar det om att hata Trump som person men han liksom Harris eller Biden är helt ointressanta som personer. Kunde inte bry mg mig mindre utan det som har betydelse är vilken politik de för och då inte meningslösa floskler utan sakpolitik.

Trump är inte bra på flera områden, det är lite som att välja mellan pest eller kolera, men alternativet en fortsättning på Biden - Harris förskräcker. Biden var lite ett oskrivet kort innan han tillträdde eftersom man inte visste vem och vilka intressen som egentligen skulle styra och hur valet av en så gammal och svag person skulle påverka andra stater. Man kunde ha onda aningar men den utveckling som skett i världen under hans period blev långt värre än vad de allra flesta kunde föreställa sig och vi i Norden ligger riktigt illa till om eskaleringen fortsätter. Vi är inte där än men risken är inte längre imaginär utan högst reell.
Fast till stor del beror ju utvecklingen i världen på de dumheter Trump ägnade sig åt när han var president. Det var han som ökade spänningarna med Iran. Det var han som övergav kurderna. Det var han som slickade Putins röv och skänkte hemlig underrättelseinformation till honom. Det var han som skänkte Afganistan till talibanerna.
Det var helt enkelt han som gjorde USA till en parodi.

Vad i Trumps politik tycker du är så bra?
Han hyllar Putin, Xi och Kim och vill politiskt efterlikna dem.
Han vill dra sig ut alla internationella samarbeten.
Han vill förbjuda abort och preventivmedel inklusive behandling av missfall vilket redan lett till att kvinnor avlidit i enkelt åtgärdade problem.
Han vill föra bok över kvinnors menstruationcykel.
Han vill göra övertid obetald.
Det låter som om han vill bli en styrande monark
...och mycket mycket mer.

Hans personliga beteende är inte direkt någon merit heller.
Han är en våldtäktsman.
Han ägnar sig frekvent åt sexuella trakasserier.
Han lurar och bedrar folk han köper tjänster av och han har mer än ett liv på sitt samvete.
Han saknar impulskontroll och är extremt lätt att få ur balans vilket vi sett tydligt när folk nämner storleken på hans publik.
Han har dessutom en överdriven tro på sin egen kapacitet och tror han är expert på allt vilket är direkt farligt hos en världsledare.

Om man tittar på de sju dödssynderna så uppfyller han minst sex av dem.
Kan du räkna upp 4-5 bra saker han vill göra för trots att jag ansträngt mig har jag inte lyckats hitta en enda.
Nej det här handlar inte om att hata Trump som person utan om att hans handlingar, beteende och uttalanden visar tydligt att han är både obehaglig och farlig.
 
Borde inte det vara en självklarhet? Det är här ni går fel, för er handlar det om att hata Trump som person men han liksom Harris eller Biden är helt ointressanta som personer. Kunde inte bry mg mig mindre utan det som har betydelse är vilken politik de för och då inte meningslösa floskler utan sakpolitik.

Trump är inte bra på flera områden, det är lite som att välja mellan pest eller kolera, men alternativet en fortsättning på Biden - Harris förskräcker. Biden var lite ett oskrivet kort innan han tillträdde eftersom man inte visste vem och vilka intressen som egentligen skulle styra och hur valet av en så gammal och svag person skulle påverka andra stater. Man kunde ha onda aningar men den utveckling som skett i världen under hans period blev långt värre än vad de allra flesta kunde föreställa sig och vi i Norden ligger riktigt illa till om eskaleringen fortsätter. Vi är inte där än men risken är inte längre imaginär utan högst reell.
Jag hatar politiken som Trump står för, men jag hatar inte honom! Tycker att han är rätt rolig.

Men snälla, är du helt faktaresistent? Du vet att Biden var vicepresident åt Obama va? Innan dess var han senator i 36 år! Utifrån speciellt hans tid i senaten kan man se hur han tyckt i olika frågor baserat på hur han röstat. Han beskriver sig själv som en sionist och har tagit rätt mycket pengar från AIPAC.
 
Borde inte det vara en självklarhet? Det är här ni går fel, för er handlar det om att hata Trump som person men han liksom Harris eller Biden är helt ointressanta som personer. Kunde inte bry mg mig mindre utan det som har betydelse är vilken politik de för och då inte meningslösa floskler utan sakpolitik.

Trump är inte bra på flera områden, det är lite som att välja mellan pest eller kolera, men alternativet en fortsättning på Biden - Harris förskräcker. Biden var lite ett oskrivet kort innan han tillträdde eftersom man inte visste vem och vilka intressen som egentligen skulle styra och hur valet av en så gammal och svag person skulle påverka andra stater. Man kunde ha onda aningar men den utveckling som skett i världen under hans period blev långt värre än vad de allra flesta kunde föreställa sig och vi i Norden ligger riktigt illa till om eskaleringen fortsätter. Vi är inte där än men risken är inte längre imaginär utan högst reell.
Vi vet vad som hänt medan Biden regerat. Vad som hänt med någon annan vid makten eller vad som Biden ens kunnat påverka är oklart. Oavsett så är Kamala inte Biden.

Jag tycker det är trist när man klistrar på etiketter som hat på folk. Det speglar förmodligen personen som hittar på dem än den som får etiketten.
 
Jag hatar politiken som Trump står för, men jag hatar inte honom! Tycker att han är rätt rolig.

Men snälla, är du helt faktaresistent? Du vet att Biden var vicepresident åt Obama va? Innan dess var han senator i 36 år! Utifrån speciellt hans tid i senaten kan man se hur han tyckt i olika frågor baserat på hur han röstat. Han beskriver sig själv som en sionist och har tagit rätt mycket pengar från AIPAC.
Om du vill ha en diskussion får du anstränga dig lite och sluta med den typen av påhopp.
 
Borde inte det vara en självklarhet? Det är här ni går fel, för er handlar det om att hata Trump som person men han liksom Harris eller Biden är helt ointressanta som personer. Kunde inte bry mg mig mindre utan det som har betydelse är vilken politik de för och då inte meningslösa floskler utan sakpolitik.

Trump är inte bra på flera områden, det är lite som att välja mellan pest eller kolera, men alternativet en fortsättning på Biden - Harris förskräcker. Biden var lite ett oskrivet kort innan han tillträdde eftersom man inte visste vem och vilka intressen som egentligen skulle styra och hur valet av en så gammal och svag person skulle påverka andra stater. Man kunde ha onda aningar men den utveckling som skett i världen under hans period blev långt värre än vad de allra flesta kunde föreställa sig och vi i Norden ligger riktigt illa till om eskaleringen fortsätter. Vi är inte där än men risken är inte längre imaginär utan högst reell.

Vilken "sak politik" som Trump for ar det du vill se? Sarskilt, vilken INRIKES sakpolitik for han?
 
https://www.npr.org/2024/09/20/g-s1-23859/trump-jewish-voters-israel-election-2024

Intressant att det framhävs att Biden/Harris är mer israelvänliga än Trump. Notera att han är den som flyttade USA:s ambassad till Jerusalem. Som stöttat Netanyahu även om han blev arg efter att Netanyahu erkände Biden som president. Det är ingen hemlighet att höger ortodoxa i Israel öppet stöttar Trump och MAGA.

https://www.npr.org/2024/07/26/nx-s...implications-of-netanyahus-meeting-with-trump

Trumps svärson Jared Kushner tycker att Gaza skulle bli attraktiv hamnverksamhet och man kan flytta Palestinier till läger i Negevöknen.

https://www.theguardian.com/us-news/2024/mar/19/jared-kushner-gaza-waterfront-property-israel-negev

Det är helt uppenbart att Trump skulle lägga sig helt platt och inte bryr sig om Palestinierna för fem öre. Tvärtom.

https://www.vox.com/politics/353037/trump-gaza-israel-protests-biden-election-2024

Trump är beroende av amerikanska evangelikaler och de är rabiat Israelvänliga.

https://globalaffairs.org/commentary-and-analysis/blogs/american-evangelicals-unique-support-israel

Under tiden försöker Biden/Kamala att aktivt arbeta för fred. Problemet är att de som krigar, Hamas och Netanyahu är totalt körda så fort det är en vapenvila.

Netanyahu kommer ställas inför rätta. Hamas har förlorat allt stöd och Iran kommer inte stödja dem längre.

https://apnews.com/article/israel-p...sefire-talks-c00b30d31ac8d25592ce63c2398097a5
 
Jo, så är det ju uppenbarligen. Men Biden-administrationen borde ändå göra mycket mer. Jag tror absolut att Trump kommer vara värre, men det ursäktar inte vad som skett/sker.

Det är en skam att Blinken och Biden ignorerade att två av deras egna myndigheter med expertis funnit bevis för att Israel blockerat transporter med humanitär hjälp och livsmedel - något som enligt amerikansk lag borde stoppat deras vapenleveranser. https://www.propublica.org/article/gaza-palestine-israel-blocked-humanitarian-aid-blinken
 
Jo, så är det ju uppenbarligen. Men Biden-administrationen borde ändå göra mycket mer. Jag tror absolut att Trump kommer vara värre, men det ursäktar inte vad som skett/sker.

Det är en skam att Blinken och Biden ignorerade att två av deras egna myndigheter med expertis funnit bevis för att Israel blockerat transporter med humanitär hjälp och livsmedel - något som enligt amerikansk lag borde stoppat deras vapenleveranser. https://www.propublica.org/article/gaza-palestine-israel-blocked-humanitarian-aid-blinken

Jag håller med, men om Gaza och Palestinier ska ha den minsta chans att kunna återvända och en två parts stat skapas, är det absolut viktigaste just nu att Kamala vinner. Allt som gör hennes chanser mindre är ett direkt självmordsbeteende.
 
Bra att du påpekade det här, som jag själv borde förtydligat. Såklart är åtalen delvis politiska, de handlar om ett försök att förhindra den demokratiska processen i ett politiskt val. Sedan är inte åtalen partipolitiskt motiverade, och det är inte så att Biden/Harris satt sin DOJ på att åtala en politisk motståndare, de har inget med utredningen/åtalet att göra.
Jag skrattade visst till det här i morse.
Men det var följande meddelande som var tänkt till lustifikationsyttringen.

Jag vill skylla på att min telefon uppdaterade sidbytet märkligt, men sannolikt faller det tillbaks på mig, och den arla tiden vid yttringen.
 
Jag skrattade visst till det här i morse.
Men det var följande meddelande som var tänkt till lustifikationsyttringen.

Jag vill skylla på att min telefon uppdaterade sidbytet märkligt, men sannolikt faller det tillbaks på mig, och den arla tiden vid yttringen.
Haha, det är lätt hänt :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 164
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 535
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 340
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
283
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp