M
Mayara
Sv: Våld i hemmet
Oj det blev viss fel!
Oj det blev viss fel!
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla här i världen är inte perfekta på att skriva så att alla förstår, ibland skriver man lite som man tänker och då är det alltid några som missförstår. Av någon konstig anledning förstod jag hennes inlägg, kanske för att jag ibland gör likadant.Man kan inte läsa i henes första inlägg att hon inte gjort något egentligen fel.
Hon förnekar inte ens att hon är en bitch (dålig och bitsk attityd) utan det hemska" var att dessa ungdomar hade gått och gömt sig bakom deras föräldrar istället för att stå upp för sig själv".
Då får jag ju åtgå att det är som hon skriver?
Har jag missuppfattat kan det ju ligga i hur hon skriver inläggen något hon korrigerade i det andra inlägget där det kom fram att det var mammans uppfattning att hon var en bitch inte att sanningen automatiskt var så.
Att det sedan kanske är föräldrar som anser att det är hemskt av andra att anse att dera barn skall hålla sig till sanning eller inte ens frågar båda sidor vad som hänt för att få fram en lösning det är att vara dålig förebild.
Jag kan inte annat är beklaga mig för det.
Det beror på situationen. Men jag har lärt mig att visar man människor att mig behandlar ni med respekt, så gör de faktiskt det!!Om du blir irriterad för att grannen ställer sopor utanför din dörr ochsäger till grannen att du inte vill ha dom där och grannen ger dig smäll på käften.
Är din lösning då att ge en smäll tillbaka?
Det absolut värsta man kan vara på lekplatsen är en skvallerbytta. Det gör att man blir mobbad!!
Jag pratar generellt om alla barn, inte bara 2 1/2-åringar.Stopp nu. Vi pratar on 2½ åringar. De ska ha försäldrars hjälp och stöd för att kunna lösa konflikter.
Och man är man inte en skvallerbytta om man diskuterar problem med vuxna. Varken när man är 2½ eller senare.
Och jo, enligt de andra barnen är man en skvallerbytta och en mes om man springer till fröken så fort någon gör någonting som kanske inte är tillåtet.
Jag har faktiskt aldrig gått till en lärare, fröken eller annat för att denne ska lösa mina problem på lekplatsen eller annat. De har jag tagit tag i själv och det har gått bra. Jag fick lära mig att stp upp för mig själv och ta hand om mig själv och det klarade jag av även som barn.Du förväntar dig något om barnen inte kan infria pga fysilogiska orsaker.
När hjärnan är på plats och funkar som den skall så kommer barnen om dom får hjälp med problemlösning när dom är barn bli vuxna som själva fixa det punkten utmärkt.
Jag lovar att dom kommer dit och blir vuxna som inte drar sig för att ta till hjälp när problem uppstå om det krävs bara man lär dom rätt.
Det absolut värsta man kan vara på lekplatsen är en skvallerbytta. Det gör att man blir mobbad!!
Barn gör som vi gör, inte som vi säger. Så bra modeller är prio ett. Och då föredrar jag modeller (vuxna) som löser situationer på ett lugnt och sansat sätt, med ärlig kommunikation och utan att börja gapa på någon eller slåss.vad jag säger är att man måste lära sig att lösa sina egna problem.
Det är ju så att människor inom omsorgen har en yrkesskyldighet att rapportera och följa upp dylikt. Även om de skulle råka vara 100% övertygade om att informationen inte stämmer.det är två månader sedan intervjun med storasyster 5 år dår hon skall ha sagt att vi slåss hemma.
Jag är mkt tveksam till hur dom säger att hon har formulerat sig, sen vet jag ju att ledande frågor vid sådana tillfällen inte är tillåtet.
Det är ju en självklarhet!!Och då föredrar jag modeller (vuxna) som löser situationer på ett lugnt och sansat sätt, med ärlig kommunikation och utan att börja gapa på någon eller slåss.