Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att det är självklart att man lär sina barn att stå upp för sig själva och reda ut sina problem på egen hand så tidigt som möjligt. Jag hade faktiskt sagt till mitt barn att slå tillbaka och slå där det gör ont ifall någon slår på dig eller attackerar dig.Min son är för snäll, det är nästan så att man vill säga "slå tillbaks" men det gör man ju självklart inte, utan hoppas att personalen kommer att ta itu med detta ordentligt!
Jag tycker att det är självklart att man lär sina barn att stå upp för sig själva och reda ut sina problem på egen hand så tidigt som möjligt. Jag hade faktiskt sagt till mitt barn att slå tillbaka och slå där det gör ont ifall någon slår på dig eller attackerar dig.
Man måste klara av att stå upp för sig själv och visa andra att man inte accepterar vad som helst.
Ett barn i dagisålder är för litet för att förstå skillnaden på att slåss när man får stryk av någon annan och att slåss när någon av misstag råka knuffa en eller man råkar tappa dörren i huvudet på den bakom när man ska gå ut.
Jag vill inte uppmuntra mina barn att slåss, de klarar det där så bra utan min hjälp, slår Isaac på Eric så slår Eric tillbaka och så slår Isaac tillbaka på Eric och Eric tillbaka på Isaac...osv
Man ska inte lära barnen att slå tillbaka utan istället att INTE göra det.
Om man blir attackerad som ung vuxen så tror jag nog att man tar till nävarna och benen för att slippa undan, utan att ha blivit upplärd på dagis.