Sv: vad tycker ni om blandraser? bra eller dåligt?
Hon har faktiskt skrivit att hon både har fester hemma hos sig och tar med sig hunden på fester. Dock stör inte det mig, så länge som det inte stör hunden.
Alla hundar mår inte dåligt av musik och mycket människor, exempelvis. Så länge som man ser till att det finns någon som kan ha ansvaret, ser jag inget fel i det.
Beror såklart helt och hållet på hunden, för har man en som mår dåligt av det så ska man självklart inte utsätta den för det. Jag har haft med mina hundar på större fester och evenemang innan, och det har aldrig varit något problem. Men det har också varit trygga och stabila hundar, och jag har noga valt bort alla fester med fjortismentalitet där man bara super hejvilt.
Min nuvarande hund kommer att få följa med när han är äldre, så länge som jag kan se till att han får vara med mig/husse, har plats att gå undan på där musiken inte hörs högt, får komma ut som han ska osv osv. Då tycker jag bara att det är kul att ha med dom, och hundarna brukar älska det. Massvis av människor som man får gå runt till hur man vill, tigga lite gott och bli mycket klappad på
Dock, jag reagerade också över att hon festar i princip varje helg, för det kostar ju faktiskt pengar. Pengar som kan vara bra att ha om hunden exempelvis skär upp trampdynan några dagar innan löning.
Har man inte dom pengarna själv tycker jag att man ska se till så att det ALLTID finns någon som är beredd att låna ut summan som krävs, om man har hund ihop med sambo eller liknande kanske.