vad tycker ni om blandraser? bra eller dåligt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: vad tycker ni om blandraser? bra eller dåligt?

Kimz0r skrev:
Men med rensraser har man i större utsträckning en viss insikt i linjernas sjukdomshistoria.
ja men det kan ju gå "snett" där med.

nemi_baby skrev:
ja men det kan ju gå "snett" där med.

Ja det kan det ju göra men det är ju inte med mening isånt fall. Det är ju mer kontroller där och medför ju att man har mer koll på vad man avlar på.

Flinisen skrev:
Ja det kan det ju göra men det är ju inte med mening isånt fall. Det är ju mer kontroller där och medför ju att man har mer koll på vad man avlar på.
ja men det kan fortfarande gå snett.....det finns inga garantier...

nemi_baby skrev:
ja men det kan fortfarande gå snett.....det finns inga garantier...

Nej det har man inte men det är ju lättare att undvika när man har mer kontroll. Men som sagt så finns ju inga garantier när det gäller uppfödning. Även om man tar en kanonbra tik och en kanonbra hane så kan valparna bli pankaka.

Tråden har spårat ur något och därför låser jag den. Jag skulle vilja poängtera att samtliga användare bör och ska hålla sig till sakfrågan och inte angripa person. Blandras-debatterna blir ofta heta och har man då inga seriösa fakta att komma med är det bättre att vara tyst än att häva ur sig hundrasist, blandrashatare, korkade blandisägare eller liknande.

Ett speciellt pekfinger riktar jag åt de blandrasägare som tar åt sig personligt av sakfrågan och går igång i 180 för att försvara just sin hund. Ni har missat poängen med debatten. Samma gäller de renrasivrare som nappar och ägnar tiden åt att klanka på nämnda blandrasägares hund.

Sköt er nu, annars får er moderator jobba alltför hårt.

Mvh moderator Jadzia

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 260
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 480
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 217
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar