Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade en super harlig morgon med hundtraning i solen ... med det ar skont att bara sitta still med en kopp kaffe en stund.
MEN det ar lite for kallt har. Det ar straxt under 18*C och bin flyger inte om det inte ar over 18*C. Mandeltraden blommar for fullt och allt ar sa vackert, men spoklikt tyst mellan traden istallet for ett oronbedovande surr. Det betyder att de tidiga sorterna's mandeltrad inte blir pollinerade. I gar kvall horde jag en "mandel orchard" agare som oroade sig for att han kommer att forlora storre delen av aret's skord.
De hyr bin fran bi odlare, vilket enligt uppgift ar dyrt ... och sedan kan de inte vara ute och pollinera. :cautious:

Jag hade en super harlig morgon med hundtraning i solen ... med det ar skont att bara sitta still med en kopp kaffe en stund.
MEN det ar lite for kallt har. Det ar straxt under 18*C och bin flyger inte om det inte ar over 18*C. Mandeltraden blommar for fullt och allt ar sa vackert, men spoklikt tyst mellan traden istallet for ett oronbedovande surr. Det betyder att de tidiga sorterna's mandeltrad inte blir pollinerade. I gar kvall horde jag en "mandel orchard" agare som oroade sig for att han kommer att forlora storre delen av aret's skord.
De hyr bin fran bi odlare, vilket enligt uppgift ar dyrt ... och sedan kan de inte vara ute och pollinera. :cautious:
Du får gnälla när du rastar hundarna i -12 grader. :p

Värdelös morgon egentligen... Sambon testade sin nya medicin igår kväll, den skulle "nocka ut honom och hjälpa honom att få sova ordentligt samtidigt som den ska hjälpa mot inflammationen i ryggen".

Nog fan nockade den ut honom alltid och låtit honom sova ordentligt vilket nu har resulterat i att han förmodligen sovit i någon position hela natten men nu har han legat vaken i 1.5h utan att kunna ta sig upp alls ur sängen. Ryggen är 10ggr värre!!

:(

Drömt så mysko drömmar inatt
Vaknat en massa gånger
Jobbigt
Tur en är ledig idag, fast jag kommer nog anmäla sjukdom istället

Jag har bestämt mig
Aldrig mer lita på en människa
När människor som påstår sig vilja en väl går bakom ryggen på en då ger jag upp.
Nu är det jag och katten och när katten inte finns längre får vi se vad som sker.

Har precis anlänt till jobbet i -12 grader. Har inte så långt att åka, så bilen hann precis värma upp tills jag var framme - BRRRRR!!

Sov uselt inatt. När jag skulle somna började hjärnan gå på högvarv. Och sen började det klia överallt för jag är så torr så jag var tvungen att gå upp och duscha.

Sov som en stock och hade lite svårt att motivera att jag skulle gå upp. Men till slut gick det och jag är på väg till jobbet! Trött men ändå på väg (och i tid!).

Vilken fin tårta @Trott! Stort grattis!!

Jag hade tänkt mig sovmorgon idag men så blev det ju inte. Å andra sidan hann jag prata med M när han var på väg till jobbet så det känns helt ok.

Det är lite småkyligt ute så jag tror minsann att jag kryper ner under filten i soffan och tittar lite på tv en stund.

Fick lägga mig tidigt igår kväll, typ 20.30, pga migrän - igen :meh:.

Vaknade för en halvtimme sen av att katten kom upp i sovrummet med en mus, tack och lov var den död. Katten tillbringade närmare 30 min med att leka med den innan han (äntligen) åt upp den. Han kastade med den så pass att den nästan hamnade i sängen :crazy:.

På jobbet. Hade hellre vart hemma, ångrar att jag inte bad om ledigt idag också. :down:
Bokat tid för att skaffa nytt pass om ca 2 veckor, mitt hade gått ut i januari tydligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 511
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka