Vad ska jag välja?

Sv: Vad ska jag välja?

Nafayette skrev:
Vi har en Ride the Night unge på lösdriften.
Hon är helt korrekt.
Men mamman kanske nedärver sin benställning :idea:
Av tre ungar har alla varit perfekta oavsett hingst.

Supertrevlig individ med lätta rörelser.
Vi inväntar ev. en fölmärr efter den hingsten.
172 över manken.:o

AM

En sån har jag också sett. :eek: Fast den märren var bara två år, kanske samma???

ghost skrev:
Visst, jag kan komma ner från mina höga hästar och bjuda på mig själv. Jag miste mitt sto i en bilolycka för en månad och en vecka sen och det är förmodligen skitkonstigt att jag inte skrattar så jag viker mig dubbel åt era tramsiga inlägg. :mad: :confused:

Oj då, visste inte att det var ditt inlägg vi skratta åt. Och ändå vart det omöjligt att inte kommentera.

Jag skrattar gärna och ofta, men tycker inte att era inlägg är värda att skrattas åt. Elakheter är sällan kul :mad:

Dessutom vet jag inte vad du menar när du skriver "ni saknar självinsikt".....är jag med i gruppen "ni", eller :confused:....och exakt vad har jag i så fall skrivit som motiverar din kommentar ?

Förstår faktiskt inte vad ni tycker är kul, men jag kanske är trög.

Nu återgår vi till Lisa...

Märren är väldigt stor och maffig.
Hon fick en avkomma efter "Cirkeln" som såg ut att bära iväg på höjden.
Hon har en lång och fin rygg.
Bra framställ har jag för mig.
Hade problem med bakfötterna men inte felställd vad jag minns.
Lisa är en bestämd dam, kan tänka mig lite typ Extrocy vid vagn.
Väldigt mycket framåt.
Tvärsäker med mycket gott självförtroende.

Svårt att bedömma henne efter enbart en unge, men på den lilla så nedärvde sig mamma väldigt mycket.

Jag tror nog att Rite on Line är ett bra alternativ..

AM (som i år inte har någon fölmärr att välja hingst åt..så jag gör det åt andra i stället:D )

Ja, åter till Lisa (blir bara så trött på folk som går in för att vara elaka och förstöra intressanta trådar:mad: )

Rite On Line verkar vi tycka här...då är saken klar....vad sägs Humelibumlan ???? :idea:

Funderar faktiskt själv på att skicka dit en märr i år igen, men har beslutsångest. Betäcka eller inte betäcka henne....det är frågan. :angel:

Nu är Mizz ute och cyklar tycker jag.:mad:

En hingst som jag blev förtjust i efter att ha sett en avkomma i somras är Dell Ridge Image, men jag tycker inte att han är rätt modell för Lisa eftersom jag hört att hans avkommor verkar bli rätt välväxta plus att det verkar finnas en del hårdhet där. :smirk:

Senast ändrad:

Nafayette skrev:
Nu återgår vi till Lisa...

Märren är väldigt stor och maffig.
Hon fick en avkomma efter "Cirkeln" som såg ut att bära iväg på höjden.
Hon har en lång och fin rygg.
Bra framställ har jag för mig.
Hade problem med bakfötterna men inte felställd vad jag minns.
Lisa är en bestämd dam, kan tänka mig lite typ Extrocy vid vagn.
Väldigt mycket framåt.
Tvärsäker med mycket gott självförtroende.

Svårt att bedömma henne efter enbart en unge, men på den lilla så nedärvde sig mamma väldigt mycket.

Jag tror nog att Rite on Line är ett bra alternativ..

AM (som i år inte har någon fölmärr att välja hingst åt..så jag gör det åt andra i stället:D )
Eftersom jag inte fattar ett dugg av vad "de" menar så återgår jag gärna till lisa, trots att jag inte ammar längre och fatktiskt tog mig en öl igår.. :angel:

Nu är det så att vi hade möte igår och det rasslade in mer pengar till laget :d så vi har faktiskt en liten större summa att använda till lIsa´s föl och efter mycket om och men (var faktiskt inne på Tao In en sväng) så tror jag vi prellade för Center Field :love: Vilket gör mig väldigt nöjd... :banana:
Någon som sett nån av hans avkommer eller han själv?

Vi sneglade även på Pearsall Hanover :D

mizz skrev:
Nu är det så att det inte handlar ngt om kunskaper om avel. Även om ursprungsinlägget "det roliga" inte belyser trådskaparens problem eller ens är kritiskt till problemet så är det med korrekt bakgrundsfakta underbart spefullt. För jag kan inte annat än läsa det med glimten i ögat. Synd bara att vissa inte kan stiga ner ibland och bjuda till lite på sig själva, livet blir så mkt underbarare att leva med lite skratt.
Jaha? Så det roliga är alltså att jag har skrivit trådar och i trådar där jag verkar mot oseriös korsningsavel eller avel på ston äldre än dinosarier som lämnat 10 avkommor och ingen har travat? :eek:
Humorn i det hela kan jag visst förstå, men det blir ju liksom lite löjligt eftersom min Lisa Crown inte stämmer in på "dåliga avelston" utan snarare tvärt om, är väldigt intressant i avel och borde kunna lämna hästar med bra kapacitet.
Vilket jag redan upplyste om när Poloplayer dundrade in... Vilket förövrigt är lätt att kolla efter som jag länkat till både stam och bilder på hästen :smirk:

Men om du eller någon annan tycker att hästen inte har i avel att göra, får ni gärna komma med synpunker baserade på kunskap och fakta.
Tjuvnyp för att "ge igen" känns bara löjligt i en seriös diskussion,

Pearsall tycker jag är en oerhört grann hingst. :d
Och så har han ju Conny Nobell som son..

Frågan är väl däremot hur mycket han nedärver.
Det är väl ändå Conny som åter har dragit fram Pearsall i ljuset??
(A-M tankebanor)

Hemma väntar vi föl med Pearsall i början av april.

AM

Nafayette skrev:

(A-M tankebanor)

AM
Jo det är väl Conny och med tanke på hans humör och uppförande så kanske han inte passar så bra på ett Lindy´s Crown sto med stress tendenser? ;)

/Humlan klamrar sig fast vid Center Field

Nafayette skrev:

(A-M tankebanor)

AM

Simb Chaplin verkar ju också vara något utöver det vanliga. Men det är upp till bevis nästa år.

Humelibumlan skrev:
Center Field :love: Vilket gör mig väldigt nöjd... :banana:
Någon som sett nån av hans avkommer eller han själv?

Oj....nu har det klirrat till i kassan...dubblar ni efter varje möte ? :D :angel:

Har inte sett Center Field eller hans avkommor.
Finns det några avkommor att se än ?

Det som skulle få mig tveksam (numera fegis när det gäller oprövat) är att han först inte blev godkänd på avelsvärderingen.....gick väl igenom efter överklagan:confused: .
Ni kanske vet mer om omständigheterna kring beslutet ?

lsz skrev:
Oj....nu har det klirrat till i kassan...dubblar ni efter varje möte ? :D :angel:

:rofl: :rofl:

Isz!! Jag tycker vi kör ner märra till Rite on Line i alla fall..:angel:
Och så delar du och jag på pengarna som blir över. :idea: :idea:

AM

Nafayette skrev:
:rofl: :rofl:

Isz!! Jag tycker vi kör ner märra till Rite on Line i alla fall..:angel:
Och så delar du och jag på pengarna som blir över. :idea: :idea:

AM

Jag har ett bättre förslag....jag hämtar sperman när det är dags (färsk och fin...har funkat förr :d ) och du tar hand om Lisa.
Då blir det ännu mer pengar över och ett kanonföl åt ägarna :idea:

lsz skrev:
Jag har ett bättre förslag....jag hämtar sperman när det är dags (färsk och fin...har funkat förr :d ) och du tar hand om Lisa.
Då blir det ännu mer pengar över och ett kanonföl åt ägarna :idea:

Det avtalet borde ju Humlan acceptera tycker jag...
Hon har tur som känner oss som är så duktiga. :D :D

AM

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 524
Senast: Migo
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 503
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka