Vad ska jag välja?

Sv: Vad ska jag välja?

Lägger mig i lite...;)

Är inte så bra på stammarna men går exteriört eftersom vi hade Lisa uppstallad.
Lisa är ju en rejäl dam av stor storlek men smäcker.
Rite on Line verkar vara ett bra val tycker vi hemma.
Gentle Star har väl varit lite tveksam när det gäller stoföl???

Yankee Mustang har vi haft två avkommor med.
Ett stoföl (marthas) och nu ett hingstföl.
Båda har varit ganska smäckra men små.

Ambro Trick ska vi få föl med i april... Jodå..kaffet är på då..:angel:

Hur är det med Turbo Trust??
(superläckra ungar)

AM

Här kan man läsa mer om honom: http://www.valneviken.se/

Väldigt ovanligt med en avelshingst utan egna prestationer... Be dem skicka bilder och film på honom och hans avkommor så kan du få en bättre uppfattning. Jag har bara sett Le Reve. Stammen borde passa Lisa. Enligt hemsidan ska han vara 156 cm.

Kontrollera att hans avkommor är startberättigade i alla lopp. För föl födda från 2007 gällar ju nya regler.

Humelibumlan skrev:
Ganska väntad? :smirk:

Hade jag haft huvudet på skaft hade jag nog kört den själv. Så vi kanske kan säga att den var tvungen att komma. :rofl:

mizz skrev:
Hade jag haft huvudet på skaft hade jag nog kört den själv. Så vi kanske kan säga att den var tvungen att komma. :rofl:
Varför det?:confused:
Det är ju bara att kolla upp henne för att se att hon både har intressant och bra stam, meriter och bilder finns för den intresserade att se för att kolla upp hästens och hennes första avkommas exteriör?
Då blir ett sånt inlägg både löljigt och okunnigt :smirk:

Nafayette skrev:
Lägger mig i lite...;)

Rite on Line verkar vara ett bra val tycker vi hemma.

Hur är det med Turbo Trust??
(superläckra ungar)

AM

Håller på Rite On Line när det gäller Lisa :banana:

Turbo har vi haft två jättehärliga föl efter :love: (Gloster är min favorit) med en mamma som var lik Lisa exteriört (stor utan att vara jättegrov). Bägge avkommorna hade något "korta kotor" och inte bästa hovkvalitén men var annars urläckra både när det gäller exteriör och psyke.
Turbo Thrust är prisvärd tycker jag men om jag skulle välja mellan Rite On Line och Turbo Thrust när det gäller Lisa skulle jag absolut ta Rite On Line (han är "inne" nu och har börjat jättebra i aveln....blir nog fulltecknad tidigt i år)

Har Humelibumlan några fler kavaljerer i tankarna tro....:D

Jag följer hingstvalet med spänning....som jag skrev i ett tidigare inlägg tycker jag absolut Lisa är intressant i aveln.
Personer som bara vill vara taskiga med sina inlägg kan lägga ner :mad:

Humelibumlan skrev:
Har du tullat på vinet?:confused: :smirk:
Precis som Isz fattar jag absolut inte ett dugg av det du skriver och vad du menar med det??

:rofl: det är ju JAG som tullat på vinet.....jag trodde det var därför jag var trög :rofl:

Beror på om du ammar eller ej....svarar du "ej" kan det vara en god idé att ta en klunk ....gott,men du kommer inte att fatta mer för det :idea:

Senast ändrad av en moderator:

ska nog gå och lägga mig...fattar ingenting av dom roliga inläggen..:confused:
Och så tror jag att Lisa och Tap In skulle bli ett rart par..:devil:

AM

Nafayette skrev:
ska nog gå och lägga mig...fattar ingenting av dom roliga inläggen..:confused:
Och så tror jag att Lisa och Tap In skulle bli ett rart par..:devil:

AM

Jag fattar heller inte poängen i de "roliga" inläggen, det känns som om personerna som skrivit dem borde skriva lika mycket i den här tråden som JAG skulle göra i en som handlar och shettisavel eller svensk halvblodsavel??? :confused: :confused:

Nu verkar ju inte Ride the Night vara nåt superhett alternativ men jag har hört att han lämnat mycket utåttåat. Bara som en upplysning. :idea:

Vi har en Ride the Night unge på lösdriften.
Hon är helt korrekt.
Men mamman kanske nedärver sin benställning :idea:
Av tre ungar har alla varit perfekta oavsett hingst.

Supertrevlig individ med lätta rörelser.
Vi inväntar ev. en fölmärr efter den hingsten.
172 över manken.:o

AM

ghost skrev:
Jag fattar heller inte poängen i de "roliga" inläggen, det känns som om personerna som skrivit dem borde skriva lika mycket i den här tråden som JAG skulle göra i en som handlar och shettisavel eller svensk halvblodsavel??? :confused: :confused:

Nu är det så att det inte handlar ngt om kunskaper om avel. Även om ursprungsinlägget "det roliga" inte belyser trådskaparens problem eller ens är kritiskt till problemet så är det med korrekt bakgrundsfakta underbart spefullt. För jag kan inte annat än läsa det med glimten i ögat. Synd bara att vissa inte kan stiga ner ibland och bjuda till lite på sig själva, livet blir så mkt underbarare att leva med lite skratt.

mizz skrev:
Nu är det så att det inte handlar ngt om kunskaper om avel. Även om ursprungsinlägget "det roliga" inte belyser trådskaparens problem eller ens är kritiskt till problemet så är det med korrekt bakgrundsfakta underbart spefullt. För jag kan inte annat än läsa det med glimten i ögat. Synd bara att vissa inte kan stiga ner ibland och bjuda till lite på sig själva, livet blir så mkt underbarare att leva med lite skratt.

Aha, meningen är att vi som är intresserade av travstammar och blodslinjer och får info om stoets blodslinjer och egna prestationer ska tycka det är "kul" med såna inlägg? :crazy:

Visst, jag kan komma ner från mina höga hästar och bjuda på mig själv. Jag miste mitt sto i en bilolycka för en månad och en vecka sen och det är förmodligen skitkonstigt att jag inte skrattar så jag viker mig dubbel åt era tramsiga inlägg. :mad: :confused:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 524
Senast: Migo
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 503
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka