Vad säger man till kompisen....

Sv: Vad säger man till kompisen....

Ja det är ju inte så att kostnaden skiljer sig för om man är gay eller inte... Rena stenåldern.

Nu förstår jag inte vad du menar.

Kostnaderna och villkoren skiljer sig för de par som behöver hjälp med att få barn, beroende på om det är samkönade eller olikkönade par.

Kostnaden för sjukvården är den samma, är det vad du menar?

Nej exakt samma behandling dvs med donerad sperma och egna ägg har varit billigare för straigtha par i Umeå än för homosexuella.

Vad skönt det var att läsa (delar av) denna tråden och känna att man inte är ensam om vissa känslor.

Jag är själv ofrivilligt barnlös och har fått konstaterat att jag inte kommer att få några biologiskt egna barn. Jag avskyr också att höra att barn är meningen med livet eftersom det får mig att ifrågasätta mig egen existens. Samhället de senaste åren med sin enorma fokusering på barn har blivit allt mer elakt mot oss barnlösa. Förr var barn en naturlig del av livet, nu är de livets underverk och det ständiga samtalsämnet. Jag har fått min beskärda del av kommentarer, värst är dem som klappat mig på magen och undrat när det är dags då jag gått upp i vikt pga att jag är ledsen över min barnlöshet. Jag bara LÄNGTAR tills jag blir för gammal för att få frågan om inte jag ska ha barn och tills mina vänner/syskon slutat alstra barn och kanske kan tänka sig att prata om något annat för en gångs skull. Ibland blir så jag fruktansvärt bitter. Det är verkligen barnmagar, barnvagnar, barnprat och "lyckliga familjer" överallt.

Det man säger till kompisen...är att hon är bra som hon är, med eller utan barn så har hon ett eget värde.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 050
Senast: MiaMia
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 337
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 651
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 897
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar