Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu börjar det smattra på fönstret en stund igen. Så jag tar en mugg kaffe och smiter till affären senare, hade tänkt få det klart skapligt tidigt men har ju socker i kaffet så risken är att jag smälter om jag går ut i en skur. Omotiverad att handla i trista butiken? jag? :angel:
Jag hade lyckats förtränga att jag skulle handla idag. :cautious:

Jag hade lyckats förtränga att jag skulle handla idag. :cautious:
Var så god för påminnelsen :p
Jag kollade dagens väder och det är bara inse att jag får nog bli lite smält, om nu rapporten stämmer?
Vilket den lär göra och då är det bara tacka mig. Får bli dagens bidrag till regnet.
1,7 mm, 2,3 mm, 5,7 mm, 1,8 mm kl 14:00 och då är det ju fotboll sen blir det bara småskvättar hit och dit em./kvällen.
Hellre det än missa fotbollen, fattar inte hur vädret planerat först all torka och värme sen nu det här. Illa värre, taskigt! :mad: (5,7 mm ska jag satsa på att undvika vara ute) Tur att man är flexibel. :rofl:

Jag kollade dagens väder och det är bara inse att jag får nog bli lite smält, om nu rapporten stämmer?
Vilket den lär göra och då är det bara tacka mig. Får bli dagens bidrag till regnet.
1,7 mm, 2,3 mm, 5,7 mm, 1,8 mm kl 14:00 och då är det ju fotboll sen blir det bara småskvättar hit och dit em./kvällen.
Hellre det än missa fotbollen, fattar inte hur vädret planerat först all torka och värme sen nu det här. Illa värre, taskigt! :mad: (5,7 mm ska jag satsa på att undvika vara ute) Tur att man är flexibel. :rofl:
Tack. :cautious::laugh:

Här är mitt bidrag till dagens väder.

Screenshot_20180617-104938_SMHI Väder.webp

:heart Fråga släktingen, det är alltid bättre med sällskap. Det gör åtminstone att man måste hålla några slags rutiner.
Jag blev nästan löjligt glad när jag passade en hund några minuter igår när ägaren ville springa in och köpa lite fika. Hundpussar och kli är balsam för själen.
För att ingen ska bli upprörd över att ägaren lämnade hunden. Vi känner till varandra, hen är släkt med min underbara granne och det var hos dennes sommarcafe.
Jag har frågat nu, vet att hon hintade om någon speciell vecka de skulle behöva hjälp med tidigare. Men då fick det ju läggas på is med tanke på att min katt fungerade dåligt med andra djur överlag. Hoppas det går att fixa om en inte allt för lång framtid :)

Jodå, jag klagar egentligen inte men det hade varit bra att hinna klippa gräsmattan snart... den exploderade när det kom regn.

Det är bra att det får växa för pollinerare :p Lite lagom äng är fint och modernt ;)
Jag hade hellre haft en exploderande gräsmatta än ett kastrullskåp som exploderade, överaskningen när sakerna mötte mig när jag öppnade var inte rolig. :nailbiting:

Kaffet uppdrucket, håret borstat så nu har jag inget att skylla på så nu får jag ta itu med det där besöket i butiken. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Senast: Kakis
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 182
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar