Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nehej nu måste jag göra nåt åt stuvlådan! Den är överfull med bitar jag sparat för de kan vara bra att ha. Men till vad?
Tygkassar syr jag till förbannelse. Väskor har jag i överflöd. Korgar kan jag inte göra för tillfället för jag har inget mellanlägg hemma och det är köpstopp på sygrejer tills förrådet är tömt (eller åtminstone minskat rejält).
Vad mer kan jag hitta på?

Nehej nu måste jag göra nåt åt stuvlådan! Den är överfull med bitar jag sparat för de kan vara bra att ha. Men till vad?
Tygkassar syr jag till förbannelse. Väskor har jag i överflöd. Korgar kan jag inte göra för tillfället för jag har inget mellanlägg hemma och det är köpstopp på sygrejer tills förrådet är tömt (eller åtminstone minskat rejält).

Dockkläder.
Lapptäcken.

Quilts är fantastiskt fina och perfekta när man en massa olika bitar. Dessutom kan du säkert sälja den för en bra peng om du inte vill behålla den själv. För någon som du som kan sy verkar det vara relativt okomplicerat. :)

IMG_1635.JPG

Happ, snöpligt slut på sömnaden, overlockens ena kniv är slö så det blir inte bra :down: och allt jag har kvar att sy ska sys med overlocken...

Dockkläder.
Lapptäcken.
Quilts är fantastiskt fina och perfekta när man en massa olika bitar. Dessutom kan du säkert sälja den för en bra peng om du inte vill behålla den själv. För någon som du som kan sy verkar det vara relativt okomplicerat. :)

Mjo, lapptäcke har jag funderat på. Ett gigantiskt till sängen. Men det är så tråkigt att klippa bitar :o Har en korg med 10x10 cm rutor som jag tänkt göra nåt kul med.

Äsch, jag får fundera vidare och under tiden syr jag en tygkasse till.

Kanske ska sy ett schabrak till ponnyn. Undrar vad jag kan använda som stoppning...

Mjo, lapptäcke har jag funderat på. Ett gigantiskt till sängen. Men det är så tråkigt att klippa bitar :o Har en korg med 10x10 cm rutor som jag tänkt göra nåt kul med.

Äsch, jag får fundera vidare och under tiden syr jag en tygkasse till.

Kanske ska sy ett schabrak till ponnyn. Undrar vad jag kan använda som stoppning...
Kattleksaker? Möss, prasselkudde?

:rofl:
Vad är det för super schampoo du hittade där?? Jag handlar ofta där men nu har vi nåt anti duff ( ??) Schampoo... jag e inte nöjd.. vill prova schampoo bars men tills jag hittar det...

Organic Care hette det. Jag är allergisk mot så många shampon/balsam/inpackningar. De jag tål hyfsat brukar vara dyra. Men det här kostade ju ingenting och jag tål dem typ helt.
Jag köpte ngt grönt. Är inte hemma nu och kan inte kika på flaskan.

Te och marmelad köpte vi från Yarra Valley. Jag hade ngt fläder/äppke/etc te som var fantastiskt. Och en marmelad med mango och vanlij älskade vi också.

Organic Care hette det. Jag är allergisk mot så många shampon/balsam/inpackningar. De jag tål hyfsat brukar vara dyra. Men det här kostade ju ingenting och jag tål dem typ helt.
Jag köpte ngt grönt. Är inte hemma nu och kan inte kika på flaskan.

Te och marmelad köpte vi från Yarra Valley. Jag hade ngt fläder/äppke/etc te som var fantastiskt. Och en marmelad med mango och vanlij älskade vi också.

Haha har aldrig provat organic care. Kollade woolies hemsida nu. Kostar $2.80 :D
Asbra om det fungerar! Måste prova!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Senast: Kakis
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
94 95 96
Svar
1 900
· Visningar
51 532
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar