Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blöh, det är onekligen svårt att sova när man fastnar i tanken på avlivningen, och att se någon man älskar dör. Började störtböla, så det fick bli en halv sömntablett extra. Det känns så tomt hemma. Funderar på vad jag ska fråga en kusin som ville ha en hundvakt en specifik vecka, men hon är säkert öppen för andra helger/veckor också. Sen har behöver andra släktingar hundvakter ibland. Det kanske kan vara något, jag är egentligen en kattmänniska, men jag kommer ju inte jämföra en hund med Eskil. Känns som att jag är på väg in i en djupare depression...:cry:
Usch, Jag vet alltför väl hur det är att förlora högt älskade djur. Fick upp ett minne på Facebook häromdagen att min allra första katt fyllde år för x antal år sen. Hon finns inte mer sen sju år tillbaka men bara att tänka på henne gör fortfarande ont och det tjocknar direkt i halsen :( Vissa gör mer av tryck än andra.
Ta hand om dig :heart

Blöh, det är onekligen svårt att sova när man fastnar i tanken på avlivningen, och att se någon man älskar dör. Började störtböla, så det fick bli en halv sömntablett extra. Det känns så tomt hemma. Funderar på vad jag ska fråga en kusin som ville ha en hundvakt en specifik vecka, men hon är säkert öppen för andra helger/veckor också. Sen har behöver andra släktingar hundvakter ibland. Det kanske kan vara något, jag är egentligen en kattmänniska, men jag kommer ju inte jämföra en hund med Eskil. Känns som att jag är på väg in i en djupare depression...:cry:
:heart Fråga släktingen, det är alltid bättre med sällskap. Det gör åtminstone att man måste hålla några slags rutiner.
Jag blev nästan löjligt glad när jag passade en hund några minuter igår när ägaren ville springa in och köpa lite fika. Hundpussar och kli är balsam för själen.
För att ingen ska bli upprörd över att ägaren lämnade hunden. Vi känner till varandra, hen är släkt med min underbara granne och det var hos dennes sommarcafe.

Det här regnat i natt. :love: Och bäst av allt, inte längre någon varning för skogsbrand i området. Just nu i alla fall.

Såg på Facebook att det idag är 4 år sedan jag köpte min häst. Eller, betalade honom. Hade haft honom på foder sedan oktober året innan. :heart

Regn!!!
Upptäckte även en mindre genomtänkta lösning på stället.. stuprör som går ut i lösdriftshagen.. inte konstigt det blir blött där...

Och jag har fått tummen ur och tvättar! Och medan maskinen gör det ska jag lägga mig och läsa.

@EmmaBovary
Låt det ta tid. Umgås och klappa andra djur om det hjälper. En del lämnar som tidigare nämnts större avtryck än andra. Det gör fortfarande ont när jag påminns om min Golden jag tog bort för några år sen och ponnyn kan jag knappt tala om utan att tårarna kommer. Det tar tid och blir lättare även om saknaden finns kvar länge. Var rädd om dig :heart

Jag är vaken, för att grannen ovan flyttstädar och det hörs också! :wtf:
Hoppas verkligen nya grannarna är ok annars finns risken att jag köper en husvagn :angel:
I eftermiddag ska det regna så klippa gräset står på att göra listan innan dess.

:heart :heart

:heart Att förlora någon man älskar och haft med sig så länge är tufft.
Kan nog vara en god idé att vara hundvakt för att göra den första och värsta tiden lite lite lättare.

Hoppas du får en härlig dag!
Jag köpte skitbra schampo i Melbourne i något vanlig matbutik som hade ngt namn som liknade Walmarts typ. Det var rätt billigt, luktade fantastiskt och skitbra utan massa saker jag är allergisk mot.
Hoppas åka och bunkra mer i vinter. ;)
Och ett te som var godaste ever!

Kmart? Det är typ favoritbutiken, dom har allt! :D finns även Woolworths vilken är mer som ica

Ska strax iväg till min brorsons födelsedagskalas, han fyller 5 år. Igår fyllde vår bebis 4 månader. Hoppas kusinerna kommer lära känna varandra bättre när de alla blir större, de bor ju alla ganska nära varandra men min brorsdotter på 8 år och brorson vill inte ens ta på bebis. Kusinerna på min mans sida är för små för att bry sig ännu.

Nu börjar det smattra på fönstret en stund igen. Så jag tar en mugg kaffe och smiter till affären senare, hade tänkt få det klart skapligt tidigt men har ju socker i kaffet så risken är att jag smälter om jag går ut i en skur. Omotiverad att handla i trista butiken? jag? :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 260
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar