Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tanten bjuder på grillade revbensspjäll :dmen har sådan magknip att jag tror det får var eller får vänta och se om det släpper
Alltså - om du inte får ut något och har akut ont i magen - så skulle det kunna betyda att det är något mer allvarligt stopp. Typ omvridning eller nåt.

När det slutar göra ont så betyder det eventuellt att tarmen spruckit och då är man ganska rejält illa däran. Grannen dog av det.

- fösöker skrämma dig så du tar dig till vården.....

Trött som as, ska försöka få 3 övertrötta barn i säng. Alldeles för sent, tur att de är lediga i morgon. Bara att få de att borsta tänderna är ett helt äventyr. Snark.

Alltså - om du inte får ut något och har akut ont i magen - så skulle det kunna betyda att det är något mer allvarligt stopp. Typ omvridning eller nåt.

När det slutar göra ont så betyder det eventuellt att tarmen spruckit och då är man ganska rejält illa däran. Grannen dog av det.

- fösöker skrämma dig så du tar dig till vården.....
Japp blev en leverans men den var försvinnande liten så jag hoppas det kommer mer med tanke på att det är nästan fyra dagar som det varit stopp .Vc öppnar på måndag så jag får höra av mig dit då om det inte kommer mer .Jösses sitter här och pratar :turd::o

Fick åka akut till badet då min stand in fick ett PH prov på nästan 0 Blev lite bättre då jag kom dit med 1,60 så visade det sig att han glömt ställa om testutrustningen från Klor till PH sedan blev det ett prov på 7,62 så då var det bara att andas ut och åka hem

Apropå tarm :D @Jen80 har/ska svälja en kamera som ska filma hela vägen tills den kommer ut igen. Jag tycker så synd om stackaren vars jobb det är att titta på filmen sen! :rofl::rofl::rofl:
Hahaha, tack @Ninnurur för att du berättar för alla att jag ska göra en kapselendoskopi :rofl::rofl::rofl::rofl:. Skoja, det är lugnt :D. Ja alltså...stackarn, det ska tas bilder i minst 11 timmar!! Det blir några bilder det liksom... Med min tur fastnar jäkelskapet säkert dessutom så jag måste öppnas - med tanke på min tur liksom.

I övrigt är jag glad! I Onsdags blev jag äntligen av med min gipsstövel....min fotfraktur tog bara 4,5 månader på sig att läka :meh::D:bump:. Det är som att lära sig gå igen efter att ha haft stöveln eller gipset på under så lång tid, senorna har tagit så mycket stryk så inget är som det ska. Men frakturen är iaf läkt, det är det viktigaste!

Släppte ut katterna för första gången idag en kortis. Gick bra och de kom in igen utan att ha traskat för långt bort. Släppte ut igen på kvällen men ena katten kommer inte när vi ropar. Ska gå upp i natt och försöka igen. Så korkat att släppa ut dem så tidigt, jag skulle stått på mig med att hålla dem inne första veckan och gått koppelpromenader i början. Nu är jag lite orolig.

Släppte ut katterna för första gången idag en kortis. Gick bra och de kom in igen utan att ha traskat för långt bort. Släppte ut igen på kvällen men ena katten kommer inte när vi ropar. Ska gå upp i natt och försöka igen. Så korkat att släppa ut dem så tidigt, jag skulle stått på mig med att hålla dem inne första veckan och gått koppelpromenader i början. Nu är jag lite orolig.
Usch så jobbigt, lätt vara efterklok. Hoppas den kommer hem innan ni ska sova.
Om den inte kommer, ställ ut lådan eller ta en del av lådan ostädat och ställ ut, dom har ett suveränt luktsinne som kan hjälpa till så den traskar rätt.
Håller tummar och tassar här :heart

Usch så jobbigt, lätt vara efterklok. Hoppas den kommer hem innan ni ska sova.
Om den inte kommer, ställ ut lådan eller ta en del av lådan ostädat och ställ ut, dom har ett suveränt luktsinne som kan hjälpa till så den traskar rätt.
Håller tummar och tassar här :heart

Tack! Hade inte tänkt på lådtricket, ska testa det!

Är inte helt nykter efter kvartersfesten:
35367057_465150457276294_1265092400972300288_n.jpg

Det var skitkul alltihopa :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
6 888
Senast: Sleepan
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter