Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha. Nu är säsongen slut vad det gäller Ex on the beach :(
Jag ska borsta tänderna och sen lägga mig. Imorgon har jag ungefär en miljon saker att göra men jag är ledig så det ska nog lösa sig :)

Läser om att många här har regn, underbart! Idag var det ruggigt varmt här och igår nästan lika varmt, längtar efter lite (mycket) regn till djur och natur.

Igår var jag till stallet med bebis och min mamma, red ut en sväng och red dressyr på vägarna fram och tillbaka. Mamma har ont i knä och fötter så kan inte gå så långt. På kvällen umgicks jag med lite vänner och grillade, och drack för mycket.

Idag var vi på en kort bröllopsfest på dagen, paret gifte sig i Hong Kong men ville fira här hemma också med makens familj och vänner. Min mamma passade bebis, vilket gick galant. Dagen avslutades med ett avsnitt av West World och familjemys.

Inte ett dugg på kartan för mig i alla fall :(

Annars har jag just sett att jag har en katt. :). Kom in, drack vatten, käkade, kelade lite och gick ut. Nästan som en tonåring :laugh:

Jag funderar på om vi har två katter faktiskt, eller om de flyttat någon annanstans. :laugh: Fast vi är fräcka nog att ha dem inne när vi inte är hemma (kommer på inkallning åtminstone) och på nätterna när vi sover.

Den där Katy Perry har bra smak!
DSC_0649.webp

Här har det slutat regna och fiskmåsarna verkar ha som mål att torka upp det som blev, för dom flaxar runt, fram och tillbaka, upp och ner, hit och dit mer än vanligt och delger även alla sin "skönsång".

Väcktes av att en helikopter landade på fotbollsplanen 50 m utanför mitt sovrumsfönster klockan 4.14. :meh: Å andra sidan ringde ändå min väckarklocka nu så jag ska ju ändå upp.

Det här regnat hela natten, 8 mm enligt SMHI. :love: Och det ska fortsätta droppa under dagen.

Här inte hittat några nya notiser om branden sedan igår kväll, nu har uppenbarligen vinden vänt och det stinker brandrök här och världen är grå, grå, grå. Igår såg vi inte en rökstrimma och kände ingen lukt, medans Örebro, 7 mil bort, märkte av både och.

Nu ska jag upp och iväg till jobbet.

Regn på G även i Sthlm. Det kom någon enstaka droppe på morgonpromenaden, men det ska visst regna mycket mer senare :D Vid klockan 12 ska det dra igång rejält. Jag kommer troligen vara utomhus då, men skitsamma, jag längtar efter regnet :D Sedan efter jobbet blir det tv, glass, te och lyssna på regn (hoppas jag).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Senast: Kakis
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 158
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA