Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Möte om 2 minuter och jag sitter i biltvätten och har inte ens dåligt samvete för att jag kommer sent. Förbannad är ordet :mad:
Kvällens utmaning blir att inte explodera innan vi ens sagt hej :cool:

Har idag skickat mitt DNA-test tillbaks till Houston, Texas. Man känner sig nästan som en brottsling när man står där och topsar insidan av kinderna...... :D Så nu håller jag tummarna för snabb analys. Det ska bli SÅ kul att få resultatet!
Det låter verkligen spännande. I programmet på P1 så sa dom dock att det var 5-10% (tror jag det var) som fick lite oväntade svar. Dvs släktskapet var inte riktigt det dom hade förväntat sig.
(Nu vet jag ju inte om det är just den typen av DNA-test dom menade men det var till släktforskning).

Äntligen hemma. Eller ja, jag ska bara orka kliva ur bilen...
Var in på Eko hallen i Västerås innan jag åkte hem, planen var biltema och bauhaus också, men jag hittade "allt" på eko istället :rofl: jag skulle ha godis, kom hem med godis, 4 dunkar spolarvätska, ett woodwick ljus (det var rea), en spetsig spade från Fiskars (en lättvikts, hoppas den funkar), en orkidée, en häcksax, en koppling till vattenslangen, krokar med sugpropp, 2 st förp med fästen till gardinstänger, och en trimmer :rofl: en McCulloch, också den en lättare (men bensindriven) variant. 1100 kr tror jag den kostade. Funderade först på något batteridrivet men att köpa först trimmer sen batteri och laddare blev typ lika dyrt som denna... Så jag hoppas den funkar. Köpte tråd också. Lär väl iväg imorgon och skaffa bensin, och kanske olja? Så istället för godis blev det en jävla massa mer :rofl: men skönt att slippa in på fler butiker :up:

Gud så drygt :meh: typiskt också att sådant där alltid händer när supporten är stängd... :cautious:
Lyckades hitta ett ögonblick nät det gick att ställa sig i kö.
Hoppsan, de visste inte så mkt men Ip Only hade visst nåt fiberbrott. Några timmar senare kommet ett mess om åt det var fixat- men inget nät här.
Ringer igen och vi kommer överens om att de ska öppna ärendet igen...
Comhem - har inte så många hemma?

Det låter verkligen spännande. I programmet på P1 så sa dom dock att det var 5-10% (tror jag det var) som fick lite oväntade svar. Dvs släktskapet var inte riktigt det dom hade förväntat sig.
(Nu vet jag ju inte om det är just den typen av DNA-test dom menade men det var till släktforskning).
Jag håller på att läsa en handbok i släktforskning med DNA, och där poängterar författaren att man ska tänka sig för innan man skickar in, för risken finns ju att man upptäcker att man inte är släkt med de man trodde att man var släkt med.... Om man t.ex. skickar in sitt eget och sin pappas och svaret kommer tillbaks att man inte är släkt med pappa, då kan det kanske bli lite känsligt...... :D Men jag tror inte att vår familj har riktigt så stora skelett i garderoben..... :p

Jag håller på att läsa en handbok i släktforskning med DNA, och där poängterar författaren att man ska tänka sig för innan man skickar in, för risken finns ju att man upptäcker att man inte är släkt med de man trodde att man var släkt med.... Om man t.ex. skickar in sitt eget och sin pappas och svaret kommer tillbaks att man inte är släkt med pappa, då kan det kanske bli lite känsligt...... :D Men jag tror inte att vår familj har riktigt så stora skelett i garderoben..... :p
:D Förhoppningsvis blir det inte riktigt sååååå spännande. Hur lång tid tar det innan du skall få svar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 553
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 493
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar