Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hängmatta, frukost, hängmatta, fotboll med ohälsosamt mycket fikabröd, en av fotbollsmammorna älskar att baka, ungsvarma blåbärsbullar med vaniljsås, underbara rabarbermuffins och chokladrutor. Sen hade hon även fixat mjölkfritt till sonen. :love: Tyvärr förlorade de matchen men det är sånt som händer, sen hem och vattna i växthuset, legat i hängmattan, hjälpt maken att fixa lite med uteplatsen, snart är pergolan klar! :up: Nu ett äpple och sen tillbaka till hängmattan. :angel:

Har idag skickat mitt DNA-test tillbaks till Houston, Texas. Man känner sig nästan som en brottsling när man står där och topsar insidan av kinderna...... :D Så nu håller jag tummarna för snabb analys. Det ska bli SÅ kul att få resultatet!
Jag kännde mig som en brottslig när jag var tvungen att göra drogtest på jobbet :meh:

Det här såg ju så lagom bekvämt ut. :laugh:

20180526_154725.webp

Kaffet snart ur drucket och nastan tid att aka for att hamta upp Camilla. I dag ska hon och Farmor ut pa aventyr :love: Efter att hon lamnats tillbaka blir det sparning med hundarna ... perfect i dag da det ar mulet :cool: och inte sa valdigt varmt.
Har har det inte regnat en droppe pa over en manad nu ... Och normalt sett kommer sommar torkan inte forran borjan pa Juli, sa vi hoppas att Juni kan tankas bjuda pa lite regn. Det har ar rent lojligt :arghh:

Idag har vart en slö dag som typ alla dagar utan plugg är nu på slutet trots jag har massa grejer jag borde göra :crazy: Var ute och rensade lite i odlingslotten iaf, blev inget sått för jag har tappat bort vattenlåset :banghead: Har jag tur så hängde det med rumskompisen när hon flyttade av bara farten.

Inget internet. Det har svajar på senaste tiden och nu är det väck.
Inga morgontidningar alltså.

Comhems kundtjänst har helgstängt. Kul.

Sadant gor mig galen ... aldrig ar jag sa beroende av mitt wifi som nar det inte funkar.:cautious:

Tänk dig då om skulle flytta allt i ett 120 kvm hus (där du har bott och samlat på dig saker i 10+ år), samt en källare och ett stall/förråd. DÅ kan du snacka om flyttkaos..... :crazy: Men det blev ju gjort det med - till slut..... ;)

Yes ... fast mitt hus var val over 200 kvm och vi hade ocksa en lagenhet pa runt 100 kvm (moblerna var inte vara, utom enstaka grejor... men allt annat fanns ju dar). Att vi ocksa skulle magasinera allt for nagot ar eller sa innan vi skeppade det tvars over USA gjorde inte processen enklare. Eller att huset vi sa smaningom skulle in i var 150 kvm utan stall och annat "bra att ha staller det har" utrymme.:angel:

Jag har putsat fönster sen 8. Döhett på solsidan, det är så trasan bränner i handen. Nu lunch, på donken.

HUR putsar du fonster i solen? Nar jag forsokt blir det bara en enda dimma av alltihop.

Sadant gor mig galen ... aldrig ar jag sa beroende av mitt wifi som nar det inte funkar.:cautious:

Yes ... fast mitt hus var val over 200 kvm och vi hade ocksa en lagenhet pa runt 100 kvm (moblerna var inte vara, utom enstaka grejor... men allt annat fanns ju dar). Att vi ocksa skulle magasinera allt for nagot ar eller sa innan vi skeppade det tvars over USA gjorde inte processen enklare. Eller att huset vi sa smaningom skulle in i var 150 kvm utan stall och annat "bra att ha staller det har" utrymme.:angel:

HUR putsar du fonster i solen? Nar jag forsokt blir det bara en enda dimma av alltihop.
Det gäller att vara jävligt snabb... Spray vatten, tvätta av skiten med trasa/"skrapa"med ludd på, spray med mer vatten och sen torka med fönsterputs duk.

Kollat vigselringar. Ena guldsmeden hade bara dyra och osnygga ringar, ska till en annan på tisdag.
Hittat några fina på nätet men tveksam till om man vågar beställa. Tänk om de inte är lika fina i verkligheten!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 494
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar