Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk på att solen kan få spelkulor att starta bränder, det finns väl kulor som inte är glasyta utan mera gjorda av lera eller vad det nu är för material med målad yta.
(läste en artikel om en pappa som sett rök och det var kulor som gjort det, tack och lov kom han hem och upptäckte det precis så det klarade sig :nailbiting:)
Det har du rätt i. Allt av glas som reflekterar kan orsaka brand i värsta fall. En normal sommar alltså där det även regnar mellan varven borde det vara ganska lugnt, men ett sådanthär år känns det verkligen inte optimalt att ha reflekterande grejer i trädgården. Det sprider sig fortare än man hinner gå in och snyta sig.

På tal om trimmar så var jag faktiskt lite imponerad av min. Den hade legat i snickarboa hela vintern men startade nästan på ett kick, bara fem drag ;):)
Somliga har tur :cautious::cool:

:rofl:

Jag tror faktiskt inte det är tur, utan att den blev så nerkyld när @Snowball rullade fram till den så den ville starta fort för att slippa frysa.

/hallonsaft har dålig humor som alltid men jag bjuder på den :o

Till Bukes samlade förskräckelse har jag just dekorerat en smörgåstårta. :laugh:

20180606_161632.webp

Har snart lessnat på allting. Både jobbet, mina sk kompisar, ekonomin, min AS, min BS, min KP, min IBS, mitt dåliga knä, mina akvarium...:cry::cry::cry:

Äntligen, äntligen hemma. Jag vet inte vem som är nöjdast, jag eller katten. Några intensiva dagar och dessutom utan internet för det mesta. Nej då jag är inte alls beroende :angel:. Men tack och lov allt är gjort, fick till slut min otekniska brorsons dator att fungera. Var tvungen att ge mig in i Terminal, vilket definitivt blev svettigt. Den lilla hårddisken jag omsorgsfullt formaterat i hsf så den skulle fungera med hans mac meddelade att det var oläsbar och ville jag omformatera. Då kände jag att jag inte stod ut, men till slut, tack och lov tog jag med mig en annan hdd så lyckades gå runt problemet. Sedan utspring och fest. Naturligtvis lyckades klumpiga jag att trilla utför en kant som finns runt ett träd på skolgården och skrapa upp hela knät så blodet rann - tack och lov att jag inte hade klänning på mig och byxorna var svarta.

Det tog lång tid hem och katten var ytterst missnöjd. Är lite orolig för henne och har bokat in vetbesök nästa vecka för att röntga tänderna eftersom jag misstänker eventuell FORL/TR. Plus att det känns som något är fel men inget jag kan peka på konkret. :down: Jag antar att det fler djurägare som upplevt samma sak? Vet inte riktigt hur jag ska få vet att lyssna på mig.
Säg som det är
Förhoppningsvis är det en bra vet som.lyssnar
Jag har ju tagit lever och njurvärden när jag varit hos vet för annat.
Men jag har en bra vet

Tror att jag är i stor fara att braka i väggen igen
Idag har jag sovit i stort sett hela dagen trots att ryggen och höften sa upp sig
Två veckor kvar till en veckas semester
Sen blir det semester v 32-33

Tror att jag är i stor fara att braka i väggen igen
Idag har jag sovit i stort sett hela dagen trots att ryggen och höften sa upp sig
Två veckor kvar till en veckas semester
Sen blir det semester v 32-33
Tror du att du orkar fram till semestern utan att bli helt förstörd?
Kanske kan vara värt att sjukskriva dig om du mår så pass dåligt? Det bör ju gå snabbare att komma tillbaks om du hejdar dig i tid tänker jag.
Kram till dig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
71 72 73
Svar
1 453
· Visningar
70 006
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 846
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar