Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har snart lessnat på allting. Både jobbet, mina sk kompisar, ekonomin, min AS, min BS, min KP, min IBS, mitt dåliga knä, mina akvarium...:cry::cry::cry:
:heart

Tror att jag är i stor fara att braka i väggen igen
Idag har jag sovit i stort sett hela dagen trots att ryggen och höften sa upp sig
Två veckor kvar till en veckas semester
Sen blir det semester v 32-33
Om du inte mår bra på semestern så sjukskriv dig från den och spara semesterdagarna! Var rädd om dig :heart

@Trott jag röstar på rosa om knappen blir där jag tror, änden på bladet?

Tror du att du orkar fram till semestern utan att bli helt förstörd?
Kanske kan vara värt att sjukskriva dig om du mår så pass dåligt? Det bör ju gå snabbare att komma tillbaks om du hejdar dig i tid tänker jag.
Kram till dig!
Svårt att säga, det kommer lugna sig from nästa vecka då överlämningarna till skolan är klara. Men det finns säkert annat som dyker upp då.
Jag får se hur nästa vecka går

Det beror ju lite på om den ska smälta in, eller synas?
Haha ja. Oftast försöker jag matcha in det med någon färg, är det vit botten med rosa mönster på ovandelen tar jag en rosa knapp, svart botten med vitt mönster, svart knapp osv, så det beror. Men på denna har jag ingen aning om vad jag vill ha.

Har startat en omgång biskvier. Ska träffa min faster på fredag och hon önskade sig mina choklad-arraks-biskvier. Ja, de är ju inte helt tokiga, om jag får säga det själv..... :d

Mmmm. Det var typ 15 år sedan jag sist orkade baka biskvier, för många moment. Men de kan bli förträffligt goda, med krispig botten, len kräm och semibitter choklad. Tillsammans med toksvart kaffe är det en ren njutning.

Du visste inte att jag är din sen länge bortglömda farbror va? :sneaky:

Haha ja. Oftast försöker jag matcha in det med någon färg, är det vit botten med rosa mönster på ovandelen tar jag en rosa knapp, svart botten med vitt mönster, svart knapp osv, så det beror. Men på denna har jag ingen aning om vad jag vill ha.
Den som är beige/brun tycker jag smälter in allra mest. Jag har till och med lite svårt för att se den mot tyget. Även den vita smälter in. Den som syns mest är ju den blå, eller möjligtvis den gröna.

Appropa skogsbrander. :(
Det brinner som skjutton har varenda sommar nar det ar sa varmt och inget regn. Forra aret brann mer skog an vanligt pa grund av en lang torr var, precis som i ar:(, och 1830 kvadrat km brann ner. Lite drygt 200 kvadrat kilometer av det som brann forra aret tandes pa av en 15 aring som hade illegala fyrverkerier (det ar, pa grund av brandrisk, illegalt med fyrverkerier i Oregon).
Han blev tillsagd av en vuxen som passerade att inte kasta en raket rakt ner i en ravin innan han valde att "tufft" tanda pa och kasta ivag raketen rakt ut i ett av Portlands finaste vandrings omraden.
Han blev domd att betala $36 millioner USD med en "payment plan". Om han skoter den och betalar det som ar bestamt sa behover han inte betala det som kvarstar efter 10 ar. Han ar ocksa domd att skriva och be om ursakt till 150 manniskor som skrackslaget var kvar ute i skogen och inte visste om raddning skulle hinna fram, samt att hjalpa till X-antal timmar i veckan i Oregon Skogs Services och brandforsvar. Allt under 10 ars tid. Har han skott sin del ar han helt fri efter det och det kommer inte att finnas nagra anteckningar for framtiden att det var han som tande pa den branden.

Så där helt från det blå är det två helt okända karlar som skrivit till mig på messenger att jag är snygg. Och jag är ju så där otacksam och taskig att jag avvisade dem. De trodde säkert jag skulle bli smickrad och falla som en fura.

De dricker vatten :) Så här kan man hjälpa dem när det är torrt: https://www.naturskyddsforeningen.se/hjalp-ett-bi-bygg-en-bivattnare

Edit: Vattnaren hjälper då inte bara bin utan även andra pollinerare.

Har man tradgard sa dricker bin, humlor, och kolibris :p i vatten dropparna fran vatten spridaren ocksa.

Fan jag blir så jävla förbannad så jag har lust att slå sönder skiten :rage:

Nej, nej, nej ... sadana maskiner maste man bli van med. Tala vanligt, men bestamt, och lirka lite med sa de gor som man vill. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
72 73 74
Svar
1 467
· Visningar
70 436
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 846
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar