Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu? Äta o sova. Ladda batterierna. Känna hur fantastisk du är. Att faktiskt ha lämnat ifrån dig uppsatsen, gjort slitet o sedan också överlevd privat. Att helt enkelt ta hand om dig själv. Gör saker som är roligt.

Ge dig själv en vecka o landa i allt, sen gör du nya planer.

Är mina tankar. :)
Om man ser det i ljuset av mina motsättningar är jag väl trots allt nöjd med att nästan ha rott det i land. Det har varit en lång tid som jag inte fixat sånt här av hälsoskäl. Just därför är det ju viktigt att jag tar hand om mig, vill inte lyckas trigga ett nytt skov :angel: Det är väl också därför det är svårt att landa, rädd att falla tillbaka i att vara dysfunktionell. Sedan är det väl ett problem att ingenting känns roligt just nu, haha. Förstår hur gnällig jag låter, men tack för att du svarade :)

Äntligen, äntligen hemma. Jag vet inte vem som är nöjdast, jag eller katten. Några intensiva dagar och dessutom utan internet för det mesta. Nej då jag är inte alls beroende :angel:. Men tack och lov allt är gjort, fick till slut min otekniska brorsons dator att fungera. Var tvungen att ge mig in i Terminal, vilket definitivt blev svettigt. Den lilla hårddisken jag omsorgsfullt formaterat i hsf så den skulle fungera med hans mac meddelade att det var oläsbar och ville jag omformatera. Då kände jag att jag inte stod ut, men till slut, tack och lov tog jag med mig en annan hdd så lyckades gå runt problemet. Sedan utspring och fest. Naturligtvis lyckades klumpiga jag att trilla utför en kant som finns runt ett träd på skolgården och skrapa upp hela knät så blodet rann - tack och lov att jag inte hade klänning på mig och byxorna var svarta.

Det tog lång tid hem och katten var ytterst missnöjd. Är lite orolig för henne och har bokat in vetbesök nästa vecka för att röntga tänderna eftersom jag misstänker eventuell FORL/TR. Plus att det känns som något är fel men inget jag kan peka på konkret. :down: Jag antar att det fler djurägare som upplevt samma sak? Vet inte riktigt hur jag ska få vet att lyssna på mig.

Om man ser det i ljuset av mina motsättningar är jag väl trots allt nöjd med att nästan ha rott det i land. Det har varit en lång tid som jag inte fixat sånt här av hälsoskäl. Just därför är det ju viktigt att jag tar hand om mig, vill inte lyckas trigga ett nytt skov :angel: Det är väl också därför det är svårt att landa, rädd att falla tillbaka i att vara dysfunktionell. Sedan är det väl ett problem att ingenting känns roligt just nu, haha. Förstår hur gnällig jag låter, men tack för att du svarade :)

Inte gnällig alls. Jag förstår precis. Min uppsats tog 1,5 år, jag fick börja om. Minns urladdningen som krävdes o hur slut jag var efter.

Vi är på stranden. Eller ja, jag är på stranden och barnet är i havet :cool:

IMG_20180606_142730.webp

Äntligen, äntligen hemma. Jag vet inte vem som är nöjdast, jag eller katten. Några intensiva dagar och dessutom utan internet för det mesta. Nej då jag är inte alls beroende :angel:. Men tack och lov allt är gjort, fick till slut min otekniska brorsons dator att fungera. Var tvungen att ge mig in i Terminal, vilket definitivt blev svettigt. Den lilla hårddisken jag omsorgsfullt formaterat i hsf så den skulle fungera med hans mac meddelade att det var oläsbar och ville jag omformatera. Då kände jag att jag inte stod ut, men till slut, tack och lov tog jag med mig en annan hdd så lyckades gå runt problemet. Sedan utspring och fest. Naturligtvis lyckades klumpiga jag att trilla utför en kant som finns runt ett träd på skolgården och skrapa upp hela knät så blodet rann - tack och lov att jag inte hade klänning på mig och byxorna var svarta.

Det tog lång tid hem och katten var ytterst missnöjd. Är lite orolig för henne och har bokat in vetbesök nästa vecka för att röntga tänderna eftersom jag misstänker eventuell FORL/TR. Plus att det känns som något är fel men inget jag kan peka på konkret. :down: Jag antar att det fler djurägare som upplevt samma sak? Vet inte riktigt hur jag ska få vet att lyssna på mig.

Alltså... det är ju du som pyntar så vill du kolla FORL så får ju vet kolla det. Det är ju ingen ovanlig diagnos heller så jag tycker inte vet borde opponera sig. Jag hade ju rätt med Missia att hon var dålig i tänderna igen. Lever man så nära katterna som vi gör tror jag verkligen att man ska gå på sin magkänsla.

Sedan älskar jag Vettris i Falun, bra professionellt bemötande och dessutom en veterinär som är expert på tandsjukdomar :up:

Jag är segare än sirap idag. Jag har rullat ut gräsklipparen. Det är några ställen på tomten som behöver klippas, men nu kommer jag inte till skott. Min ursäkt är att jag behövde gå in och ladda mobilen och utan mobil kan jag inte gå ut :angel:.

Ikväll tänkte jag i alla fall rida. Nu när det är svalare ska jag nog testa ridbanan lite mer. Hoppas herr häst kan tänka sig att gå där och inte surar ihop.

Påminner om Finland för en herrans massa år sedan när Sverige låg under i en VM match i hockey med 5-1. I Helsingfors dessutom på hemmaplan och till slut slog Finland med 6-5. Tydligen gick tv försäljningen i Finland upp veckorna efter. :D

En trimmer SKA starta, man köper den inte för att eventuellt kunna besegra ogräset :D Ogräset går ju förvisso till motattack ibland men trimrar har en förmåga att lämna WO innan man ens börjat och det är inte ok :)

För oss blev det en nationaldagsvandring. Vi skulle kolla på Snapphanestenen där, enligt legend, snapphanar brukade gömma sig. Lite drygt 2 km vandring. I beskrivningen stod det dock inte ett ord om att man fick klättra och hoppa över stock och sten (samt ta sig igenom rivigt hallonris) för att ta sig fram..... :eek: Men vi klarade det hela. Hunden var superduktig, och verkade tycka att det var hur livat som helst att hoppa över nedfallna träd, klättra upp- och nedför stenar, osv. Det var värre med människorna..... :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
71 72 73
Svar
1 453
· Visningar
70 006
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 846
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar