Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du testat med choken? Utan choke? Har den en bensinprimerpump?
Ok dom brukar funka sitter det någon bubbla på förgasare att pumpa bränsle med
Jag har gjort precis som på deras fina lilla instruktion. Den har hoppat igång en gång och dog sen igen. Nu händer inget hur mycket jag än drar eller vart jag har den röda spaken. Har knutit fast den där spaken man ska hålla in också för att kunna dra med båda händerna, fortfarande inget. IMG_20180606_115101.webp

Jag har gjort precis som på deras fina lilla instruktion. Den har hoppat igång en gång och dog sen igen. Nu händer inget hur mycket jag än drar eller vart jag har den röda spaken. Har knutit fast den där spaken man ska hålla in också för att kunna dra med båda händerna, fortfarande inget. Visa bifogad fil 15831
Är det en sån spak som stryper bränslet så den inte ska läcka på den

Jag har gjort precis som på deras fina lilla instruktion. Den har hoppat igång en gång och dog sen igen. Nu händer inget hur mycket jag än drar eller vart jag har den röda spaken. Har knutit fast den där spaken man ska hålla in också för att kunna dra med båda händerna, fortfarande inget. Visa bifogad fil 15831
Om du kört med choken på så kan du dränkt den så slå av den och gasa för fullt och dra för kung och fosterland 😁

Så trött idag... dels pga jobbet men också pga beskedet igår
Dags att skriva överklagan och skicka iväg.
Har skickat via mail men de vill ha den signerad med.
Sen är det bara att vänta.
Vet inte hur länge de har på sig sen, jag har tre veckor på mig att överklaga men det stod inte hur länge de har på sig sen
Så kanske inte blir besked förrän efter semestern

Nu blir det paus, kört i ca 45 minuter och tanken är tom. Fylla på med rabarber jordgubbs paj åt mig sen fylla på bensin. Nästan hela baksidan är tagen iaf :up: hela vägen upp mot skogen har jag kört av. Plockat en säck lupiner också innan jag körde igång.
IMG_20180606_124006.webp

Nu blir det paus, kört i ca 45 minuter och tanken är tom. Fylla på med rabarber jordgubbs paj åt mig sen fylla på bensin. Nästan hela baksidan är tagen iaf :up: hela vägen upp mot skogen har jag kört av. Plockat en säck lupiner också innan jag körde igång.
Visa bifogad fil 15833
Full fart på dig .Själv är jag lite lat men har hunnit med att städa spisen och gjort ren braskaminen och fått fart på ett av spjällen som setat fast ..Luckrat upp komposten som snart såg ut att vara brukbar .Får mogna lite till .Ska iväg och köpa en dunk diesel till traktorn och sedan få ändan ur vagnen och såga ner dom sista träden och forsla hem det ena och dom andra står alldeles bakom vedkapen så jag får ta in vedutrustningen i uthuset när det är klart

Full fart på dig .Själv är jag lite lat men har hunnit med att städa spisen och gjort ren braskaminen och fått fart på ett av spjällen som setat fast ..Luckrat upp komposten som snart såg ut att vara brukbar .Får mogna lite till .Ska iväg och köpa en dunk diesel till traktorn och sedan få ändan ur vagnen och såga ner dom sista träden och forsla hem det ena och dom andra står alldeles bakom vedkapen så jag får ta in vedutrustningen i uthuset när det är klart
Äh dig är det ju full fart på hela tiden. Jag gör inte många knop i vanliga fall :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
71 72 73
Svar
1 451
· Visningar
69 818
Senast: tanten
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 845
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar