Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gud vilken dag. Kom iväg lite senare än planerat och hamnade i bilkö dessutom så vi kom till ponnyn 1-2 timmar senare än planerat. Och jag gillar den ponnyn. Ponnyn gillar mina barn. Verkar lugn och stilla. Båda barnen fick sitta lite på ponnyn rida ett litet varv barbacka. Inget av barnen har ridit barbacka innan så trots att det är lite ponnyridning-variant blev jag impad. Obalanserade, benen duttar hit och dit. Barnen lutar åt alla håll osv. Ponnyn skiter i vilket och går dit vi önskar. Detta trots att ponnyn är väldigt lite riden ändå. Den blev lite skraj en gång. Resultat: ponny backade ett steg, tittade, sträckte sig och undrade "vad i hela...?". Verkar stabil nog för att greja inkörning.

Dagen avslutades med middag hos en person man pratat massor med men tidigare inte träffat. Mycket god mat, mycket trevligt sällskap. Det toppade dagen fint :)

Sova och se om tankarna och känslorna runt ponnyn är desamma i morgon. Stor grej med ponny igen alltså men det känns som ett fint läge att hitta en som kan bli toppen.. ja. Sova på saken.

Låter som en mycket trevlig ponny :up:

Det är väl investerad tid att gå en kurs. Ta upp det med arbetsgivaren, hen kanske kan anordna en kurs på jobbet. Annars kolla med Röda Korset :)
Bra idé! Jag vet att chefen och några kollegor (som har lite mer ansvar än "de vanliga" när chefen inte är på plats) har gått sådan kurs, det sitter en fin liten lista på ett ställe där det står namnen på de som gått HLR-kurs och något mer "livräddaraktigt". Om inte annat kanske någon av dem kan ha en liten genomgång med mig så länge, så att jag åtminstone har ett hum om hur man gör.

Det där med HLR har jag funderat på nu... Jag kan inget sådant, men det vore ju onekligen bra att kunna, inte minst för att jag (hittills) alltid lyckats hålla mig klar i skallen och faktiskt kan agera även i nödsituationer. Igår pratade jag med folk som kunde sådant, men som var så chockade att de blev handlingsförlamade :( Alla reagerar ju så olika i pressade situationer.

Jag tror att det är fullkomligt normalt att handlingsberedskap hänger ihop med kunskap om vad man ska göra i en situation. Är jag med min sambo och vi kommer till en olycksplats så står jag bara där som ett mähä och kommer inte på förrän efteråt vad jag hade kunnat bistå med, t.ex. hämta filtar till chockade och frusna. Och det har nog vetskapen om att jag vet att han verkligen kan hjälpa i kraft av hans profession.

Men man håller sig nog också lugnare om man får en tydlig uppgift att agera på eller om det inte finns något val - när någons liv hänger på en själv. I mitt fall så hade jag inget val eftersom människor från tre t-banevagnar passerade kvinnan utan att hjälpa. Det fanns bara jag kvar. Då går det inte an att stressa upp sig och jag tror inte att du skulle ha gjort det heller.

Och angående igår: Det måste ju ha varit otroligt kaosartat på platsen med många människor runt omkring och ett ruskigt snabbt händelseförlopp. Och du gjorde ju precis det du kunde. Du undersökte om ambulans och polis tillkallats. Du höll dig på avstånd men stannade kvar och pratade med folk, vilket är viktigt så att vittnen inte försvinner från platsen.

Har planterat lite. Jag hade stor beslutsångest i affären och mitt omogna jag vann över det äldre och mer sansade..... :D Jag valde de blommor JAG ville ha, trots att inget väl egentligen matchar! Hade det funnits guldblommor hade jag säkert valt det också.... :p
20180605_173858.jpg

Jag älskar svarta blommor!

Rimlig avslutning efter 15 timmars flytthelvete

Visa bifogad fil 15824

Min assistent tackade när han gick gudarna att han ens överlevde min bilkörning. Han satt och höll för ögonen och mumlade ”herregud jag vill inte dö”. Det blev en del förbjudna vänstersvängar, zick-zack filbyten, plötsliga spontana u-svängar och utöver det utbrott över hur långsamma folk är i trafiken :angel:

Personligen tycker jag att jag är rätt stabil på att köra bil bortsett från att senaste gången jag gjorde det så råkade jag buckla mammas nya bil lite :angel:
Jättefint!
Men blir samtidigt varje gång lite sorgsen du visar bild på din lampa. Men är nämligen en likadan som min farmors lampa och misstänker att den åkte till myrorna. Jag tyckte den var förtjusande. Men hade velat ha just den lampan. Ingen annan.

*enstillanostalgisktår*

Måste ta tag i att städa, ser ut som bomben slagit ner. Ej orkat ta tag i det, men nu måste jag. Skulle dricka frukost te och insåg att jag glömt köpa te, så har inget hemma. Typiskt.

Räddade en humla i lekparken! Stackarn satt i sanden och kom ingen vart, hade nog kämpat en bra stund för den var helt slut. Tog upp den med en pixibok och satte ner på hårt underlag. Lille humlan satt och typ såg ut som den skulle kollapsa först men sen verkade den inse att den satt på hårt underlag och tog några steg. Tänkte precis hämta lite vatten (de kanske inte ens dricker vatten?) men då flög den iväg, det kändes bra :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
71 72 73
Svar
1 443
· Visningar
69 502
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 845
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar