Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Räddade en humla i lekparken! Stackarn satt i sanden och kom ingen vart, hade nog kämpat en bra stund för den var helt slut. Tog upp den med en pixibok och satte ner på hårt underlag. Lille humlan satt och typ såg ut som den skulle kollapsa först men sen verkade den inse att den satt på hårt underlag och tog några steg. Tänkte precis hämta lite vatten (de kanske inte ens dricker vatten?) men då flög den iväg, det kändes bra :)

De dricker vatten :) Så här kan man hjälpa dem när det är torrt: https://www.naturskyddsforeningen.se/hjalp-ett-bi-bygg-en-bivattnare

Edit: Vattnaren hjälper då inte bara bin utan även andra pollinerare.

Åh vad hemskt det lät att de kan drunkna när de ska dricka vatten :( ska fixa en sån där idag och ställa på balkongen vid blommorna, såg att det fanns spelkulor på coop.

Det går bra med vanliga stenar också, huvudsaken är att det inte blir för djupt. Fast spelkulorna är ju väldigt fina :D

Det går bra med vanliga stenar också, huvudsaken är att det inte blir för djupt. Fast spelkulorna är ju väldigt fina :D
Haha jaa tänkte också det att det ser lite mysigt ut med det. Vet ett litet typ en meter högt monster här hemma som kommer ha väldigt svårt att hålla fingrarna borta :angel:

Skulle iofs kunna gå ut med dottern och så plockar vi sten tillsammans till vattengrejen och så berätta att det är för att hjälpa humlorna, större chans att hon låter bli att pilla när hon vet att det är för att hjälpa djuren :)

Låter som en mycket trevlig ponny :up:
Jag sa till säljaren (även uppfödare) att de känns väldigt nära araber och det är så jag vill ha det. Det är ju en welsh och de påminner ju lite om araberna i looken med. Fick en bekräftelse och förklaring att det finns arabgener i dem tydligen. Då var det lite "JAAAAA!!! :D" över det hela. Min känsla att det är den rasen jag önskar att barnen börjar rida på och jag vill pyssla med under tiden barnen är små blev bekräftad.

Haha jaa tänkte också det att det ser lite mysigt ut med det. Vet ett litet typ en meter högt monster här hemma som kommer ha väldigt svårt att hålla fingrarna borta :angel:

Skulle iofs kunna gå ut med dottern och så plockar vi sten tillsammans till vattengrejen och så berätta att det är för att hjälpa humlorna, större chans att hon låter bli att pilla när hon vet att det är för att hjälpa djuren :)

Det låter som en jättebra idé :up:

Jag sa till säljaren (även uppfödare) att de känns väldigt nära araber och det är så jag vill ha det. Det är ju en welsh och de påminner ju lite om araberna i looken med. Fick en bekräftelse och förklaring att det finns arabgener i dem tydligen. Då var det lite "JAAAAA!!! :D" över det hela. Min känsla att det är den rasen jag önskar att barnen börjar rida på och jag vill pyssla med under tiden barnen är små blev bekräftad.

Japp, bla användes en hingst från Crabbet Park i welshaveln. Jag tror också att det faktiskt var några ston som användes också, om jag kommer ihåg rätt.

+ @bettysmatte

De ger en viss stämning helt klart. Lite mystiskt. Lite oförutsägbar.
Tycker de ihop med vita, mörkröda och mörkblå kan bli lite pricken över iet.

Jag hade gärna haft svarta rosor men tyvärr existerar de icke :(
Black Rose är rätt så mörka och ser rätt häftiga ut.
plants-guru-special-seeds-rose-black-seeds-600x548.png

:love:

Jag känner mig helt jävla värdelös. Får inte ens igång den där jävla trimmern jag köpte. Fy fan vad jag hatar allt jävla skit som har startsnöre

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
69 716
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 845
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar