Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rimlig avslutning efter 15 timmars flytthelvete

557B9EE7-3EC9-4E7D-ACE9-F9D3ECE15547.webp

Min assistent tackade när han gick gudarna att han ens överlevde min bilkörning. Han satt och höll för ögonen och mumlade ”herregud jag vill inte dö”. Det blev en del förbjudna vänstersvängar, zick-zack filbyten, plötsliga spontana u-svängar och utöver det utbrott över hur långsamma folk är i trafiken :angel:

Personligen tycker jag att jag är rätt stabil på att köra bil bortsett från att senaste gången jag gjorde det så råkade jag buckla mammas nya bil lite :angel:

Hoppas att du klarar dig bra psykiskt efter en sådan upplevelse!

Jag åkte på en chock 3 timmar efter att jag sett en bil volta vid en avfart. Ingen skadades men min egna spöken efter en sådan vurpa med bil för 27 år sedan kom ikapp mig igen.

Ja, reaktionen på traumatiska händelser kan definitivt komma en lång stund efteråt @Red_Chili . Jag fick göra HLR på en ung kvinna i t-banan och ambulans och polis frågade efteråt om jag ville prata med någon efteråt. Det tyckte jag inte behövdes. Men en timme senare så bröt jag ihop fullständigt och fick ringa efter min sambo.

Gud vilken dag. Kom iväg lite senare än planerat och hamnade i bilkö dessutom så vi kom till ponnyn 1-2 timmar senare än planerat. Och jag gillar den ponnyn. Ponnyn gillar mina barn. Verkar lugn och stilla. Båda barnen fick sitta lite på ponnyn rida ett litet varv barbacka. Inget av barnen har ridit barbacka innan så trots att det är lite ponnyridning-variant blev jag impad. Obalanserade, benen duttar hit och dit. Barnen lutar åt alla håll osv. Ponnyn skiter i vilket och går dit vi önskar. Detta trots att ponnyn är väldigt lite riden ändå. Den blev lite skraj en gång. Resultat: ponny backade ett steg, tittade, sträckte sig och undrade "vad i hela...?". Verkar stabil nog för att greja inkörning.

Dagen avslutades med middag hos en person man pratat massor med men tidigare inte träffat. Mycket god mat, mycket trevligt sällskap. Det toppade dagen fint :)

Sova och se om tankarna och känslorna runt ponnyn är desamma i morgon. Stor grej med ponny igen alltså men det känns som ett fint läge att hitta en som kan bli toppen.. ja. Sova på saken.

Varit ute med hundarna,det är minst sagt friskt ute , +7 :eek:.
Vad är det för fel på lite jämnare temp ? :mad:
Nu blir det fika o en pigall.

Bra att man inte kan sova på sommaren,nu är det ljust ute,fåglar som väsnas,mickel som gapar o skriker och ett o annat rådjur som skäller,mao ett jäkla liv ute.

Varför är jag vaken nu?? Vaknade för säkert en timme sen för mitt vanliga nattliga toabesök. Sen har jag mest legat här och tänkt att jag skulle somna om.. men det verkar inte bli så. Tur att inte klockan ringer längre vid 5, och det är ju ändå rätt mysigt att ligga här. Undrar om jag ska sätta på en film istället.

Kan inte heller sova :meh: vaknar alltid vid 06 numera verkar det som. Är pigg men kan inte börja med dagens måsten Vill inte starta tvättmaskinen eller dammsugaren. Det är lite trist att inte komma igång. Ja ja får väl dricka kaffe och lösa korsord och läsa en stund till

Ja, reaktionen på traumatiska händelser kan definitivt komma en lång stund efteråt @Red_Chili . Jag fick göra HLR på en ung kvinna i t-banan och ambulans och polis frågade efteråt om jag ville prata med någon efteråt. Det tyckte jag inte behövdes. Men en timme senare så bröt jag ihop fullständigt och fick ringa efter min sambo.
Det där med HLR har jag funderat på nu... Jag kan inget sådant, men det vore ju onekligen bra att kunna, inte minst för att jag (hittills) alltid lyckats hålla mig klar i skallen och faktiskt kan agera även i nödsituationer. Igår pratade jag med folk som kunde sådant, men som var så chockade att de blev handlingsförlamade :( Alla reagerar ju så olika i pressade situationer.

Jag har inte världens bästa lokalsinne heller så vettefasen om den kommer rätt :laugh: Men blir ju jobbigt behöva räkna med typ vindar o allt :eek: Stockholm, jo där har jag åkt igenom till hamnen o typ alla sprang som värsta myrstacken :rofl: Sen är det väl Dalarna(släkt där) o Skåne jag känner till. Göteborg o Mariestad har jag hört mycket om också men det är typ allt... Är dock bara Skåne jag säkert vet var det ligger - längst ner :up:

Det är typ direkt söder om Dalarna men lite åt Sthlmshållet så då kan du inte missa ;) :D

Följer nyheterna och uppateringarna väldigt intensivt just nu. Det är helt sjukt! Det är inte normalt med så här mycket bränder på sån liten yta i stora Sverige.

Såg att misstanke om att Broddbo är anlagd

Det sa jag direkt när jag pratade med särbon. Jag har jobbat i området och det finns liksom inget naturligt som kan ta fart där (för långt från järnvägen tex). Det är däremot lätt att ta sig dit med bil... :(

Det där med HLR har jag funderat på nu... Jag kan inget sådant, men det vore ju onekligen bra att kunna, inte minst för att jag (hittills) alltid lyckats hålla mig klar i skallen och faktiskt kan agera även i nödsituationer. Igår pratade jag med folk som kunde sådant, men som var så chockade att de blev handlingsförlamade :( Alla reagerar ju så olika i pressade situationer.

Det är väl investerad tid att gå en kurs. Ta upp det med arbetsgivaren, hen kanske kan anordna en kurs på jobbet. Annars kolla med Röda Korset :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
71 72 73
Svar
1 443
· Visningar
69 492
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 845
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar