Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
:( Det är verkligen helt sjukt, kommunen har gått upp i stabsläge och evakueringen från Broddbo är i fullgång. @ainasoja det brinner på andra sidan Sala också, mot Avesta hållet. Skultuna och Rörbo verkar de ha under kontroll just nu, men Broddbo är utom kontroll.

Följer nyheterna och uppateringarna väldigt intensivt just nu. Det är helt sjukt! Det är inte normalt med så här mycket bränder på sån liten yta i stora Sverige.

Såg att misstanke om att Broddbo är anlagd

:( Det är verkligen helt sjukt, kommunen har gått upp i stabsläge och evakueringen från Broddbo är i fullgång. @ainasoja det brinner på andra sidan Sala också, mot Avesta hållet. Skultuna och Rörbo verkar de ha under kontroll just nu, men Broddbo är utom kontroll.

Läste precis lite, fyy f*n (ursäkta). Det är så vidrigt och är någon/några av bränderna anlagda visar det sig så kan jag lätt använda en hel hög med fula mindre trevliga ord.
Hoppas inte Gotland får brand med, tycker det är lite läskigt att ta folk därifrån är ju lite utsatt och svårt att få folk snabbt dit om det behövs men har väl något att göra med att dom är inom samma "samarbetsgrupp", Göteborg känns långt bort med restid men det gäller ju med att ta de resurser som kan användas.
Nu kraftsamlar vi allihopa kom igen! om en jättemegaregndans till Västmanland och kanske en skvätt till andra håll med om vi lyckas få några droppar över.

Läste precis lite, fyy f*n (ursäkta). Det är så vidrigt och är någon/några av bränderna anlagda visar det sig så kan jag lätt använda en hel hög med fula mindre trevliga ord.
Hoppas inte Gotland får brand med, tycker det är lite läskigt att ta folk därifrån är ju lite utsatt och svårt att få folk snabbt dit om det behövs men har väl något att göra med att dom är inom samma "samarbetsgrupp", Göteborg känns långt bort med restid men det gäller ju med att ta de resurser som kan användas.
Nu kraftsamlar vi allihopa kom igen! om en jättemegaregndans till Västmanland och kanske en skvätt till andra håll med om vi lyckas få några droppar över.

Dom är inte resurslösa även om dom skickar förstärkningar hit.

Finns mer folk som är utbildade att släcka bränder än brandmän i brandförsvaret... vi har tex även utbildade brandmän inom försvaret.

Helt plötsligt är allting fantastiskt igen :D J hänger inte med på fikat med kompisen o hennes dejt men istället ska vi träffas ensamma lite senare på dagen :banana:Han hade lite ont om tid men undrade om tiden han föreslog funkade för mig för han ville gärna träffas ändå :D Världens berg-och dalbana idag, fick hålla mig från att dansa runt efter jag pratat med J :rofl:

Jag o katten har gjort en regndans, hoppas den når er :) Kan ni få skicka den norrut efteråt, är eldningsförbud även om vi inte råkat ut för bränder (än).

Försöker kolla tv men katten.tycker att vi ska sova
IMG_20180605_220057.webp

Jag o katten har gjort en regndans, hoppas den når er :) Kan ni få skicka den norrut efteråt, är eldningsförbud även om vi inte råkat ut för bränder (än).

Nej nej inget regn till mitt håll då hamnar det typ i Göteborg och det blir fel, satsa på Västmanland istället men kan ta lite fukt efter att det lugnat sig där.
Jag skickar varendaste steppsteg uppåt, jag tog en fin sväng när Christer Sjögren spelade (dock hade jag öronproppar :angel:) men steppade loss som attans i någon slags tango/dansdands/vals/reggaekombination.

Pooikilleń var förbi idag för att visa hur jag skulle lufta klorpumpen då jag kört tomt . Han var imponerad hur ren och fin jag fått poolen. Den ser nu ut sa han inte 20 år som den är. Dom två andra poolerna som han skötre är inte alls lika rena och fina. Han lånade städtanten av mig

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
71 72 73
Svar
1 443
· Visningar
69 481
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 840
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar