Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud. En man blev skjuten. Ca 30 meter från mig. Jag fattade först inte vad det var som small så satans högt och skarpt, och när jag vände mig om var det fullt kaos... Undrar verkligen om han överlever det där, han som blev skjuten alltså...

Oj, läskigt! Hoppas du slipper men av det.

Hahaha nu ska jag lura ut mannen till rangen igen. 2 dagar i rad!

Kanske vågar gå en runda på golfbanan om 2 år :D

O sedan gör du en HIO, o intresset dör. ;) Hände mig.

....

En sak att inte ha förhållandet kvar med allt vad det praktiska innebär men denna saknad efter honom gör mig riktigt sorgsen.

Senast ändrad:
Lyssnar ofrivilligt på livespelning, vet inte vilka som sjunger nu men illa låter det med dålig ljudanläggning också , inte så länge kvar till Christer Sjögren kommer :yuck::banghead: Jag har dessutom lite snålt med cigg men vill inte ut och höra eländet ännu mer så får snåla lite ikväll så klarar det nog sig tills i morgon.
@MJLee vill du byta mot schlagern? Snälla :D

Gjorde ett litet ryck i syrummet, förberett några spishanddukar. Nu tror jag att jag ska borsta tänderna och sen sova.

Nä. Barkarby.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEmBaG/skottlossning-utanfor-ica-maxi-i-barkarby-skot-in-i-bil
Jag hade cyklat dit, skulle handla där på Ica. Såg som tur var inte skadorna på han som blev skjuten, men såg när han drogs ut ur bilen, såg någon anhörig och den personens reaktion, folk som sprang och försökte hjälpa, folk som ringde allt möjligt... Jag kollade bara att någon ringt 112 och försökte sedan hålla mig ur vägen för att inte störa på något sätt. Tyvärr hann jag inte notera registeringsnummer på bilen som det sköts från innan den försvann, det gick så satans fort allting...

Usch vad läskigt! Det där är ju mina gamla trakter.
Ta hand om dig!

Jag blev visst en tröttmössa. Min utflykt till ett naturreservat i närheten tog på krafterna. Jag klättrade ända upp på ett berg där det fanns ett utkikstorn. På ett ställe var det brant klättring i cirka 400 meter. Det hade jag inte riktigt kondis för. Och sen när jag gick tillbaka till bilen så blev det en extra tur. Hur lång den extra svängen var vet jag inte men t.o.r. till tornet var 6 km totalt (kortaste vägen).

Idag har vart en knepig dag så jag försöker fundera ut vad jag ska titta på så jag kan lägga mig o mysa istället. Dagen började bra men sen blev det så struligt. Imorgon blir inget tjejfika som tänkt :( Min kompis försökte först övertala mig till att hänga med ut till nåt hus hennes nya dejt ska klippa gräset på men gav sig när jag vägrade. Hon tar istället med dejten till vårt fika för hon vill ha mitt "utlåtande" om honom :confused: Kom inte på nåt snyggt sätt att säga att om hon tycker han är "speciell" och därför vill ha mitt "utlåtande" om honom trots de inte ens träffats en vecka så låter han ju inte som nåt kap även om hon raljerar över att han är en sån gentleman... Men med lite tur kanske jag får med J så det blir lite roligare iaf, hoppas :)

Det brinner. På en massa ställen i Salatrakten. Otäckt.

Läser på nätet att det varit ÅTTA bränder i Tärnsjö (där lädergrejorna görs :) ) Och nu är det tre bränder i en skog i Sala.

Stackars Sala-bor - har ni fått en pyroman i trakten :eek:
:( Det är verkligen helt sjukt, kommunen har gått upp i stabsläge och evakueringen från Broddbo är i fullgång. @ainasoja det brinner på andra sidan Sala också, mot Avesta hållet. Skultuna och Rörbo verkar de ha under kontroll just nu, men Broddbo är utom kontroll.

O sedan gör du en HIO, o intresset dör. ;) Hände mig.

....

En sak att inte ha förhållandet kvar med allt vad det praktiska innebär men denna saknad efter honom gör mig riktigt sorgsen.

Har grönt kort och officiellt hcp men inte spelat på några år. Tror inte att jag kommer tappa intresset efter en HIO utan snarare sträva efter att göra fler. Tävlar gärna mot mig själv...

Ang din saknad. Är det verkligen han du saknar eller är det känslan och vetskspen att ha någon som finns där? Jag saknade mest det sistnämnda när jag efter 6 månader ensam rannsaka mina känslor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
71 72 73
Svar
1 443
· Visningar
69 463
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 838
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar