Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den har jag också gjort. Skulle ta hjälp av en jordhög att hoppa upp på ett större halvblod barbacka. Jordhögen gav vika när jag skulle trampa av. Så jag kanade ner på rygg på backen. Elegegant värre! Då var jag rätt glad att alla de som just ridit hopplektion och deras publik avvikit. :p
:rofl:
Jag stod på en pall och precis när jag ska svänga över högerbenet tippar den så jag och den faller ihop under hästen. Mamma och stallägaren ser alltihop och viker sig dubbla av skratt medan min häst tittar på mig som om jag inte är klok :D

:rofl:
Jag stod på en pall och precis när jag ska svänga över högerbenet tippar den så jag och den faller ihop under hästen. Mamma och stallägaren ser alltihop och viker sig dubbla av skratt medan min häst tittar på mig som om jag inte är klok :D

Haha! Ja, man får bjuda på sånt ibland.
Mitt mest osmidiga var nog när jag hade lektion efter att ha ridit några hästar och gick och pratade seriöst för att liksom likt en seriefigur tvär-ramla a la "timbeeeer!".
Jag hade på ngt vis lyckats haka fast sporrarna i varann och föll som en fura.

Lång dag. Äntligen dags att lägga sig!
Upp imorgon 06:00. Hade gärna haft sovmorgon till sju. Ja ja det blir nog bra ändå.

Intressant att när jag var i väg och handlade mat så fanns det massa olika sortens olivoljorna men ingen vinäger. Använder inte folk vinäger i matlagningen längre?

Massa myggbett som blivit svullna och röda. Har nu lagt lite liniment för att stilla klådan

Mitt mest osmidiga var nog när jag hade lektion efter att ha ridit några hästar och gick och pratade seriöst för att liksom likt en seriefigur tvär-ramla a la "timbeeeer!".
Skulle hoppa upp på en liten connemara (tror han var runt 156) barbacka, precis när jag ska hoppa upp flyttar hästen på sig och jag far ner under magen på honom istället :rofl:

Har gjort en fin liten flygtur från ett islandssto också när jag skulle upp barbacka. Råkade nudda den ytterst känsliga damen med foten på rumpan, hon gör ett bocksprång från stillastående och jag flyger av.

Härligt :rofl: En kompis till mig snubblade över frambenet på ponnyn hon var ledare till i småbarnsgruppen för många år sen :D

Jag har semester och vaknar lite över sju, inte helt ok!

Det skulle vara mulet idag men nog fan skiner solen från klarblå himmel :mad: Som tur är blåser det nordliga vindar så att jag nästan frös lite. Skönt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
70 71 72
Svar
1 426
· Visningar
68 436
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
2 783
Senast: Gramse
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter