Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch läste nyheterna om skogsbranden. Hoppas de får den under kontroll snart!
Är orolig för skogsbränder här nere med nu, torrt som fnöske i markerna nu! Så där så jag funderar kring hur jag kan evakuera hästarna vid behov..

Jobbat klart för idag, 6 par klara. Dödstrött.
Duscha och sen sova.
IMG_20180604_212633.webp

@Snurrfian obekräftad uppgift men en skrev i Aftonbladets chatt att hens partner inkallad för hemvärnet.
Ja de börjar samla ihop sitt folk, hellre samla ihop och få skicka hem om de inte skulle behövas konstaterade de. Har kontakt med folk som bor närmare och är insatta, organiseringen har börjat dra igång i byarna för att vara redo när det behövs. Hagar, stall och annat ställs i ordning för evakuerade djur och djurtransporter samlas ihop. Men med ett lugn som inte fanns förra gången, nu är alla samlade och fokuserade. Inga rykten utan allt hämtas från nyhetskanaler.

Ja de börjar samla ihop sitt folk, hellre samla ihop och få skicka hem om de inte skulle behövas konstaterade de. Har kontakt med folk som bor närmare och är insatta, organiseringen har börjat dra igång i byarna för att vara redo när det behövs. Hagar, stall och annat ställs i ordning för evakuerade djur och djurtransporter samlas ihop. Men med ett lugn som inte fanns förra gången, nu är alla samlade och fokuserade. Inga rykten utan allt hämtas från nyhetskanaler.
Bränder är fruktansvärt.

Har slipat sågen men nu är det sista gången sedan måste jag ha en ny kedja .Har rensat mailen och det blev 2500 som åkte i papperskorgen .Nu ska jag betala lånet på huset i Bangkok och skriva lite lönerapporter .
Verkar som jag dragit på mig en tennisarmbåge av allt sopande vid badet .Värker som tusan och armen är kraftlös så det var lite problem att lyfta veden till klyven

Fick dra igen alla fönster idag då det stack i näsan och ögonen av brändröken från skogsbranden.

Blåser tyvärr fruktansvärt mycket här ca 3 mil fågelvägen från branden.

Stog och städade idag när en av mina kunder som är brandman drog iväg i FIP bilen med blåljus och sirener kl 15.

Hoppas dom får bukt på branden. Mannen som är gammal brandman säger att det är dåliga förutsättningar men att dom tagit i rejält från start denna gång så vi ska inte vara så oroliga för att branden 2014 upprepas igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
70 71 72
Svar
1 425
· Visningar
68 353
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
2 778
Senast: Gramse
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar