Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helvete, det verkar kunna utveckla sig till ett riktigt dåligt scenario, det är precis på gränsen till den stora skogsbranden, blåser hårt åt andra hållet och de får det inte under kontroll. Just nu försöker de rädda badgäster som håller på att bli instängda av branden. :( Som det blåser nu är det mot vårt håll den här gången. :down:
Fy vad otäckt.

Min lilla(nåja, 196 långa) pappa har fått artros i foten. Läkarna verkar inte kunna hjälpa direkt. Så nu ska han köra våra hästprylar mot sånt. Hoppas han kan bli hjälpt lille faderskapet!

Jag ska dränka mig i myggspray och gå och träna pålle och mocka lite i hagen.

Helvete, det verkar kunna utveckla sig till ett riktigt dåligt scenario, det är precis på gränsen till den stora skogsbranden, blåser hårt åt andra hållet och de får det inte under kontroll. Just nu försöker de rädda badgäster som håller på att bli instängda av branden. :( Som det blåser nu är det mot vårt håll den här gången. :down:

Fy tusan! Håller tummarna att det inte blir så.

Har tagit en tupplur och känner mig på G .Ska ut och klyva det sista men får skita i trädfällningen då det blåser för mycket

Tvi och fy vad läskigt. Bild i en tidning nu
1528129110096.webp

Spås fortsatt inget regn här inom de närmaste 2 veckorna. :( Undrar om vi måste vänja oss vid mer extremväder framöver? Hittills har ju vi i Sverige varit förskonade från det.

Det ger ont i magen, jag vet hur det var under den stora skogsbranden och det här känns som om det kan gå åt samma håll, inte en droppe regn åt det här hållet trots att det öste ner i Västerås igår. :( Samtidigt brinner det även mellan Surahammar och Skinskatteberg och utanför Kolsva. Lite för mycket bränder inom samma "område"... Hoppas att de får det under kontroll snart.

Det ger ont i magen, jag vet hur det var under den stora skogsbranden och det här känns som om det kan gå åt samma håll, inte en droppe regn åt det här hållet trots att det öste ner i Västerås igår. :( Samtidigt brinner det även mellan Surahammar och Skinskatteberg och utanför Kolsva. Lite för mycket bränder inom samma "område"... Hoppas att de får det under kontroll snart.
Fy vad otäckt. Hoppas verkligen dom får kontroll och att dom lärt sig någon från den stora branden som var 2014, så dom inte väntar för länge med åtgärder/mer folk/mer vatten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
69 70 71
Svar
1 415
· Visningar
68 100
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
2 778
Senast: Gramse
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar