Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brinner i skogen en bit från där vi bor :o:nailbiting:
Som tur är har vi en naturlig "brandgata" genom ån som rinner bakom vår tomt. Men lagom läskigt iallafall
Våra båtgrannar på bryggan stoppade en blivande skogsbrand i går när de var på väg hem med båten.
Fattar inte att folk är så jävla vårdlösa :rage::rage::rage::rage:
En del har korta näsor när dom tänker, läskigt! :crazy:

Som tur är har vi en naturlig "brandgata" genom ån som rinner bakom vår tomt. Men lagom läskigt iallafall
Våra båtgrannar på bryggan stoppade en blivande skogsbrand i går när de var på väg hem med båten.
Jag som är nojig efter den stora skogsbranden skulle ändå se till att ha en plan om det är på väg åt ert håll, när det var som värst hoppade elden över sjöar. :nailbiting: Det kräver visserligen att branden ska ha fått fart och det blåser men det är värt att ha i bakhuvudet.

Läskigt! Borde väl inte undgått någon risken med att elda. Men det kan ju räcka med en gnista från t.ex en tågräls för att starta en brand nu.

Så jävla varm hemma idag. Försöker jobba. Men hjärnan känns som sylt typ.
Så nu har jag blött en handduk och lagt över nacke och axlar. Gud vad skönt!
Nu kunde jag ju förstå vad jag läser..
Vovvi är nedblött hon med, stackarn. Hon hatar när matte tror hon är en fisk.

Maken ringde just och bad mig kolla var det brann, de såg stora moln på avstånd. Ett par kilometer härifrån men mossar mellan, det mest värdelösa i det här torra vädret, hopplöst att släcka. :down:

Postade 3 paket efter jobbet (två ft och ett privat), in på arabiska butiken och köpte liba bröd, blev orimligt sugen på briyani, så ska göra det idag. Blev in på Ica också, komplettera till maten ikväll och lite annat. Hungrig som fan men kan inte börja med maten än, det var en ynklig kycklingfilé jag tinat så måste tina en till. Tar lite paj som "lunch" så länge :cool:

I kvall ska jag ivag pa mote igen, sa det blir till att stressa for att hinna allt idag och komma ivag i tid. Jag MASTE forsoka hinna stada mitt kontor ocksa ... det ar nu prylar precis overallt :arghh:

Äntligen har jag lyckats få korsdrag inne. 2 fönster på nedervåningen samt ytterdörren öppna och uppe är ett fönster öppet. 24 grader ute enligt bilen. Jag hade säkert 28 inne när jag kom hem :cautious:

Maken ringde just och bad mig kolla var det brann, de såg stora moln på avstånd. Ett par kilometer härifrån men mossar mellan, det mest värdelösa i det här torra vädret, hopplöst att släcka. :down:
Helvete, det verkar kunna utveckla sig till ett riktigt dåligt scenario, det är precis på gränsen till den stora skogsbranden, blåser hårt åt andra hållet och de får det inte under kontroll. Just nu försöker de rädda badgäster som håller på att bli instängda av branden. :( Som det blåser nu är det mot vårt håll den här gången. :down:

Brinner som satan i Västmanland tydligen. Dom är oroliga att badgäster blir instängda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
69 70 71
Svar
1 413
· Visningar
68 015
Senast: Enya
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
2 778
Senast: Gramse
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar