Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har smakat mycket järn på sistone. Brukar bero på att jag som ensamhushåll använder så lite vatten att det ansamlas järn i borrhålet.
Jag installerade ett järnfilter i höstas. Jätteskönt. :up:
Egen relativt nyborrad brunn, oftast ensam i fastigheten = låg vattenåtgång. Vattnet smakade riktigt trist, man ville helst inte dricka det, och gav dessutom brungula utfällningar. Ett begagnat järnfilter på Blocket plus montering av lokal VVS-firma kostade ca 7000 kr. Bra investering, nu smakar vattnet riktigt gott och inga utfällningar alls.

Jag blev nästan full i skratt igår på jobbet. Två kollegor som gärna pratar med varandra och till och med umgås lite privat. Men till mig gnäller de gärna på varandra stup i kvarten om än det ena än det andra. Men egentligen borde de väl säga det till varandra istället för att bete sig som BFFs Eller :confused:

Jag blev nästan full i skratt igår på jobbet. Två kollegor som gärna pratar med varandra och till och med umgås lite privat. Men till mig gnäller de gärna på varandra stup i kvarten om än det ena än det andra. Men egentligen borde de väl säga det till varandra istället för att bete sig som BFFs Eller :confused:

Gud vad löjligt. Jag hade sagt att de kan ju ta sina problem med varandra över en AW :angel: :p

Just detta att de verkar så goda vänner men baktalar varandra fattar jag inte riktigt. Om jag inte gillar hur en person beter sig så vill jag väl inte låtsas vara kompis med den? Då håller jag ju konversationen till minsta möjliga och enbart jobb relaterad :confused:

Verkligen jättelöjligt!

Det värsta är väl att såna personer baktalar alla i sin närhet bakom deras rygg,....ynkligt!
Ja antagligen och jag försöker hålla ett litet avstånd till dom.
Sen kan jag hålla med om att bägge ibland slarvar och bryter regler men då ska det egentligen tas upp med chefen om man anser att det är ett stort problem, men ingen är ju heller perfekt, jag bryter också mot regler ibland och glömmer saker :o
Känns ibland som om jag jobbar på ett vuxendagis :p

Känner igen den känslan, därför ska det bli skönt att byta jobb nästa månad :)
Jag gillar mitt jobb oftast och tyvärr har jag nog väldigt få chanser att få ett annat på den lilla ort jag bor närmast. Då skulle jag få dubbelt så långt att köra och det vill jag inte. Så jag låter det mesta rinna av mig faktiskt men lite tråkigt är det då man vaktar sina ord

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
67 830
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
2 776
Senast: Gramse
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10