Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag var liten och hemma från skolan när mamma jobbade ringde hon alltid hem för att förvissa sig om att jag inte sov jättelänge på morgonen. Jag löste det så att jag lade mig på hårda hallgolvet tillsammans med hunden så jag kunde svara direkt hon ringde, och sedan somna om. Jag utvecklade efter detta en förmåga att kunna sova lite hur som helst - t.ex. när ett maraton sprang förbi utanför fönstret samtidigt med ett gäng gapiga grabbar i rummet bredvid. :p Fast kan inte sova på flygplan eller sittandes.

Efter att ha börjat jobba som prospekteringsgeolog med 24-tim borrningar kan jag bokstavligen sova när och var som helst. Flygplan och sittandes är bagateller :D Jag har sovit otaliga gånger i en pickis plus att jag har sovit i en värmekoja bredvid riggen några gånger också (dvs rätt mycket ljud). Jag vaknade när jag kände att de hade fått upp ett kör som jag skulle kolla på :rofl:

Efter det somnar jag enormt bra med ljudet från riggen i örat, det har hänt ofta när särbon jobbar natt och ringt mig (han är ju borrare) :o

Arbetsskadad? Neeh :p

Jag sitter på tåget till Lund med en bultandes öm stortå. Jag har en blödning under ena stortånageln och det har skapat något övertryck som gör överjävligt ont. Ungefär som att ha tandvärk i tån. Det gör ont! :arghh:

Ssshhhh :o Det ar latt hant att man glommer var man parkerat. Jag sager inte att det hant mig ... men inte heller att det aldrig hant mig.:angel:

Well ... just for 5 minuter sedan checkade jag Facebook och en av kompisarna had postat den har pa sin "vagg" :rofl::rofl::rofl:
Visa bifogad fil 15758

:laugh::laugh:

Jag har inga problem att bli insläppt på Riche i pyjamas :D
Min kompis jobbar som advokat och brukar alltid gå i pyjamas till jobbet när hon har tidiga morgonmöten. Sjukt smidigt :D

Vet dock inte om det funkat med långkalsonger och t-shirt :p

Livet på landet.
Mitt vatten är gult :meh:

Det har smakat mycket järn på sistone. Brukar bero på att jag som ensamhushåll använder så lite vatten att det ansamlas järn i borrhålet. Så jag kopplade en slang och vattnade med kranvatten igår. Tydligen inte tillräckligt. Jag fick bara järnet att röra på sig så nu är vattnet färgat. Behöver spola mer så jag får upp det.

Måste slå på vattnet när jag kommer hem från jobbet vid lunch.
Praktiskt bekymmer när det är torka. :D

:arghh: Kan det inte bara bli sommarlov nu? I dag var det den stora som helst plötsligt inte har ett enda par byxor, jag frågade senast i torsdag om hon inte behövde köpa byxor, men icke, det fanns inget behov. :meh: Och jag borde ha förstått att jag skulle ha gått upp tidigare för att väcka henne eftersom hon hade tänkt duscha, för hon tycker faktiskt inte om att bli väckt av sin egen mobil :banghead: Ibland undrar man om det har blivit kortslutning där inne. :cautious:
Sonen var istället på sprudlande humör, hans kompis ska följa med hem för första gången, de har fått sommarbusskort så nu kan de åka ut till oss utan att det kostar. Jag har erbjudit mig att köra åt ena hållet under terminen, men föräldrarna har visst inga möjligheter att hämta så det har inte fungerat.

Livet på landet.
Mitt vatten är gult :meh:

Det har smakat mycket järn på sistone. Brukar bero på att jag som ensamhushåll använder så lite vatten att det ansamlas järn i borrhålet. Så jag kopplade en slang och vattnade med kranvatten igår. Tydligen inte tillräckligt. Jag fick bara järnet att röra på sig så nu är vattnet färgat. Behöver spola mer så jag får upp det.

Måste slå på vattnet när jag kommer hem från jobbet vid lunch.
Praktiskt bekymmer när det är torka. :D
Vi har gult vatten i poolen ;) . Hos oss funkar ju filtret finfint i vanliga fall, men tydligen blev det lite för mycket vatten på en gång.....

:crazy: Aj Visst sprang du Stockholm maraton i helgen? Hur som helst låter det som om det gör väldigt ont. :heart

Sprang och sprang. Jag gick nästan varannan km pga värmen. Jag led väldigt av den. Men det gjorde att jag var ute 70 minuter längre än vanligt och fötterna blev varma, svullnade och skorna blev helt plötsligt på tok för små. Stortå i kläm med andra ord. Helt opåverkad i övrigt.

Sprang och sprang. Jag gick nästan varannan km pga värmen. Jag led väldigt av den. Men det gjorde att jag var ute 70 minuter längre än vanligt och fötterna blev varma, svullnade och skorna blev helt plötsligt på tok för små. Stortå i kläm med andra ord. Helt opåverkad i övrigt.
:D Med tanke på att mina fötter tyckte att det var jobbigt nog att gå i finskor i värmen i lördags så förstår jag att dina fötter protesterade. ;) Men bra kämpat ändå att ta dig runt! :up:

Startade dagen med att magen vände sig ut och in och jag fick inspektera rören på wc (tack diabetes med lågt blodsocker) nu på jobbet och i telefonkö till Husaby

Hej Måndag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
67 736
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
2 774
Senast: Gramse
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar