Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir en stressig dag känner jag. Käkat stor frukost nu för ska till tandläkaren sen och rensa tandsten och få flourlack. Hoppas det fortfarande finns med banansmak :D
Sen får man väl inte äta på ett par timmar vad jag minns.

Lämna mini på förskolan om en stund, hinna med ett snabbt simpass innan tandläkaren och sen plugga matte innan alla barn droppar in efter skolan igen.
Tur jag gjorde de 2 första sidorna i helgen för det är nuvarande uppgift så ligger egentligen något före :up:

:rofl:
Jag stod på en pall och precis när jag ska svänga över högerbenet tippar den så jag och den faller ihop under hästen. Mamma och stallägaren ser alltihop och viker sig dubbla av skratt medan min häst tittar på mig som om jag inte är klok :D
Min första häst var en rätt het nordsvensk :love:. Hon hade antagligen gått trav (okänd stam etc). Hon drog så fort man knäppt loss henne. Så jag hade alltid en grmma runt halsen när jag tränsade.

Satte mig upp och knäppte loss henne. Vi flöjtade iväg över en åker tills jag sakta men säkert gled runt och hamnade under magen. Hade glömt dra sadelgjorden. Hon tvärstannade i pur förvåning.

Blåsigt väder idag, man blåser nästan omkull - så utomhus är det inte så jättevarmt. Men likväl jobbar jag i ett glashus som fortfarande blir som en ugn med solen :meh:

Jösses....

På jobb och förta timmen har vi haft mer folk, lastat mer än vanligt och det bara för att jag är själv :rofl:

Känns som om kunderna väntat på att alla ska vara ute på språng.

Nu är det en välförtjänt paus med liten trött hund i knäet och hinna lägga in ordrarna på datorn. Hej Tisdag!

Min första häst var en rätt het nordsvensk :love:. Hon hade antagligen gått trav (okänd stam etc). Hon drog så fort man knäppt loss henne. Så jag hade alltid en grmma runt halsen när jag tränsade.

Satte mig upp och knäppte loss henne. Vi flöjtade iväg över en åker tills jag sakta men säkert gled runt och hamnade under magen. Hade glömt dra sadelgjorden. Hon tvärstannade i pur förvåning.
Jag skulle spänna sadelgjorden på en rund ponny när jag satt i sadeln. Behövde ta i så jag lutade mig åt sidan, sådär som ponnybarn gör. Men jag hade foten kvar i höger stigbygel när jag gjorde det :angel: med en slowmotionrörelse gled jag och sadeln runt och blev halvt hängande under magen på ponnyn :rofl: ponnyn bara vände på huvudet och nästan suckade :D

Jag har massor att göra på jobbet men känner mig ofokuserad och less. Helst vill jag bara dra nåt gammalt över mig.

Apropå kaffebryggare så håller jag just nu på med veckorengöringen av kaffebryggarna på jobbet. Det ger mig allt mindre lust att börja dricka kaffe :p

Och så är jag sur över ett medel som jag köpte apoteket som man skulle använda på finnar. Istället så här jag fått ett sår och ca fem finnar till :mad::arghh::mad::rage:

:rofl:
Men vilken bussig häst! :love:

Alltså jag börjar allvarligt fundera på om jag inte har ett autismspektrumtillstånd :o och jag undrar om inte min chef misstänker det med

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
70 71 72
Svar
1 429
· Visningar
68 589
Senast: Rosett
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
2 783
Senast: Gramse
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar