Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss varit på det roligaste läkarbesöket jag varit på tror jag. Jag tillhör tydligen en av de absolut piggaste nyopererade min läkare brukar träffa :D mycket nöjd! Hon sa att det var sällan hon brukade tala om för patienter att de måste vila ibland också :rofl:

Nu ska jag försöka ta mig till centralen och leta rätt på tåget till morsan. Sitter på en buss jag normalt inte brukar åka men de andra var för långsamma.

Städbolaget har dragit runt möbler över ekparketten från 1925 med sköna spår till följd. Inte repor utan mer ljusare spår. Vad göra (förutom att strypa dom)? Olja in?

Hade en kund idag som hade bokat online och var inbokad som medel-ryttare. Alltså ridit lite och kan grunderna men inte mer än så.

När hon dök upp på ranchen och fyllde i formuläret innan ridningen hade hon kryssat i "never ridden/less then 30 hours" och på beskrivning av erfarenhet hade hon skrivit "camel rider" O_o

Väcker ju liksom fler frågor. Och ja. Hon hade en egen kamel hemma som hon ofta red runt på men hade aldrig ridit en häst innan :D

Hon var jätteduktig och fixade det galant!

Fy fan så många tjuriga gubb:devil: det finns.. Fått ännu ett samtal från förtvivlade markägare där grannbonden vägrar sluta söka på deras mark trots att gubben inte ska bruka den längre. Och i ett par fall vägrar släppa ifrån sig arrendemarken öht :banghead:

Fy fan så många tjuriga gubb:devil: det finns.. Fått ännu ett samtal från förtvivlade markägare där grannbonden vägrar sluta söka på deras mark trots att gubben inte ska bruka den längre. Och i ett par fall vägrar släppa ifrån sig arrendemarken öht :banghead:

Därför arrenderar jag inte ut min mark. Bonden får bruka den ja, men det är ett handslagsavtal. Söker han bidrag för den tar det hus i helvete :devil:

Min mark ska vara under min kontroll, skitenkelt :p :D

Nej jag tror inte det faktiskt ;)
Däremot så har jag inget socialt liv överhuvudtaget, jag umgås inte med någon förutom de jag träffar på jobbet och det känns ibland lite :crazy:

Eh, mitt sociala liv består av Buke, min särbo och en ny kompis i byn (som ska flytta :cautious:) :rofl: Jag måste anstränga mig för att vara social för annars glömmer jag sas bort det :laugh:

Jag tror inte det är så himla ovanligt att inte vara så social. Den viktiga frågan är ju om man är nöjd som man har det. Är man inte det så får man ändra på det, det var bla därför jag bekantade mig med min nya kompis (vi är båda geologer och har flera gemensamma intressen). Jag insåg att jag var för isolerad helt enkelt. Samma med att det är kvartersfest i mitten på juni, jag ska gå även om det mest är barnfamiljer där just för att få ett lättsamt umgänge några timmar.

Eh, mitt sociala liv består av Buke, min särbo och en ny kompis i byn (som ska flytta :cautious:) :rofl: Jag måste anstränga mig för att vara social för annars glömmer jag sas bort det :laugh:

Jag tror inte det är så himla ovanligt att inte vara så social. Den viktiga frågan är ju om man är nöjd som man har det. Är man inte det så får man ändra på det, det var bla därför jag bekantade mig med min nya kompis (vi är båda geologer och har flera gemensamma intressen). Jag insåg att jag var för isolerad helt enkelt. Samma med att det är kvartersfest i mitten på juni, jag ska gå även om det mest är barnfamiljer där just för att få ett lättsamt umgänge några timmar.
Nej alltså jag är hyfsat nöjd med att ha inget umgänge överhuvudtaget det känns lite ensamt någon gång ibland och framförallt så får man konstiga blickar när man säger att man ska sitta hemma själv på midsommar/jul O_o Vet inte hur många gånger arbetskamrater frågar "Vad ska du göra i midsommar?" och jag känner lite varför måste man göra något :confused: Likadant inför jul "Hur ska du fira jul?" Numera försöker jag alltid jobba storhelger för då kan man i alla fall skylla på det.

Och så känner jag att eftersom jag är så obekväm i sociala sammanhang så tillför jag inget ändå och då kan jag lika gärna stanna hemma

Kvartersfest med barnfamiljer :nailbiting: skulle jag nog inte våga gå på, alla ungar brukar börja storgråta när jag tittar på dom :p

Nej alltså jag är hyfsat nöjd med att ha inget umgänge överhuvudtaget det känns lite ensamt någon gång ibland och framförallt så får man konstiga blickar när man säger att man ska sitta hemma själv på midsommar/jul O_o Vet inte hur många gånger arbetskamrater frågar "Vad ska du göra i midsommar?" och jag känner lite varför måste man göra något :confused: Likadant inför jul "Hur ska du fira jul?" Numera försöker jag alltid jobba storhelger för då kan man i alla fall skylla på det.

Och så känner jag att eftersom jag är så obekväm i sociala sammanhang så tillför jag inget ändå och då kan jag lika gärna stanna hemma

Kvartersfest med barnfamiljer :nailbiting: skulle jag nog inte våga gå på, alla ungar brukar börja storgråta när jag tittar på dom :p

Det där känner jag igen (storhelger). Jag försöker se det lustiga i att andra tycker det är hemskt när jag inte gör det (det är självvalt, jag är alltid välkommen hos särbons familj). Dessutom är jag en surkärring, kan folk inte släppa något kanske jag inte blir så jättetrevlig längre :angel:

Att du inte skulle tillföra något i sociala sammanhang är nonsens (förlåt att jag är lite brutal). Alla har något att delta med, sedan måste man kanske träna upp att få fram det. Men samtidigt, är man nöjd med tillvaron som den är ska man vara glad för det. Alla behöver inte vara supersociala mingelexperter (jag är det inte!).

Förra året på kvartersfesten blev jag och en gammal klasskompis skitfulla och jag vinglade in till särbon typ vid 2-3 tiden :rofl: Hennes man fick ha koll på deras ungar :D

Edit: Det här året måste jag vara rätt nykter på den där festen, jag måste kunna köra bil rätt tidigt dagen efter... :cautious:

Jag ska visserligen inte flytta som @Monimaker men försöker bringa någon slags ordning på alla mina böcker. :arghh: Just nu har jag en stor hög utspridda runt mitt arbetsbord (maken försöker hävda att det är ett matbord, lycka till att sitta där och äta säger jag bara. :angel:) som jag har använt för den senaste terminen, nu ska de in i hyllor igen och jag ska fundera över vilka jag vill behålla (alla :idea:) och vilka som är värda att sälja iväg. Men så kommer alltid den där "jag kanske behöver dem senare i mina studier?" :D Nåja lite bättre blir det nog åtminstone! :D

Jag ska visserligen inte flytta som @Monimaker men försöker bringa någon slags ordning på alla mina böcker. :arghh: Just nu har jag en stor hög utspridda runt mitt arbetsbord (maken försöker hävda att det är ett matbord, lycka till att sitta där och äta säger jag bara. :angel:) som jag har använt för den senaste terminen, nu ska de in i hyllor igen och jag ska fundera över vilka jag vill behålla (alla :idea:) och vilka som är värda att sälja iväg. Men så kommer alltid den där "jag kanske behöver dem senare i mina studier?" :D Nåja lite bättre blir det nog åtminstone! :D

En till i denna situation :rofl: Jag är så otroligt blödig när det kommer till att släppa saker, kombinerat med att jag älskar att köpa 😁 Det här är andra rundan jag rensar och jag kan lova att det är lättare efter att ha testat att lyfta en full kartong bara över rummet!

Att du inte skulle tillföra något i sociala sammanhang är nonsens (förlåt att jag är lite brutal). Alla har något att delta med, sedan måste man kanske träna upp att få fram det. Men samtidigt, är man nöjd med tillvaron som den är ska man vara glad för det. Alla behöver inte vara supersociala mingelexperter (jag är det inte!).

De flesta i min närhet har barn och samtalet halkar ofta in på barn och då drar jag ;) för där har jag inget att tillföra :p
Jag önskar dock att jag hade kommit till den här insikten för 20 år sedan eller ännu hellre redan i skolan :( för jag har mått rätt dåligt långa perioder inklusive tre självmordsförsök och slösat bort massa tid men bättre sent än aldrig antar jag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
70 71 72
Svar
1 429
· Visningar
68 625
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
2 783
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar