Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
En till i denna situation :rofl: Jag är så otroligt blödig när det kommer till att släppa saker, kombinerat med att jag älskar att köpa 😁 Det här är andra rundan jag rensar och jag kan lova att det är lättare efter att ha testat att lyfta en full kartong bara över rummet!
Jag har relativt lätt att slänga skräpböcker, var de dåliga så vill jag inte utsätta någon annan för dem. :D Men bra böcker vill jag gärna ska hamna i bra hem. :idea::rofl: Studentlitteraturen kan jag antagligen kränga iväg den dag jag inte kommer att behöva den mer, men jag har ingen lust att sälja för att sedan bli tvungen att köpa det igen om något år. :meh: Religionsvetenskap har jag bara en termin kvar på, men när jag ska läsa den terminen, ja det är en helt annan fråga. :D

Fy så tjurig jag är. Märker att det hänger ihop med när magen packar ihop. Gröna blad ville den inte ha och inte råa grönsaker heller.. som JAG vill ha :mad:
Försöker komma på någon kompromiss till lunch..

Nyss hemkommen. Skönt att komma till lugnet efter ett besök på stan. Var snabbt hos min konsult sen små ärenden bara. Åt på Max. Testa en udda hamburgare. Både bacon och kyckling i. Den var ok.
Svänge snabbt förbi Ikea och hämtade ett nät som @hallonsaft tipsade om :)
Lämnat grejer på återvinningen och handlade mer tråd och isalatorer på hööks eftersom det var erbjudande där.

Professorn sov djupt när jag kom hem. Halvöppna ögon som rör sig i sömnen. Tittade länge på honom och han sov och sov och sov. Så gullig. Och plötsligt — tada! Vrålöppna ögon bara sådär!
:rofl:

Hade en kund idag som hade bokat online och var inbokad som medel-ryttare. Alltså ridit lite och kan grunderna men inte mer än så.

När hon dök upp på ranchen och fyllde i formuläret innan ridningen hade hon kryssat i "never ridden/less then 30 hours" och på beskrivning av erfarenhet hade hon skrivit "camel rider" O_o

Väcker ju liksom fler frågor. Och ja. Hon hade en egen kamel hemma som hon ofta red runt på men hade aldrig ridit en häst innan :D

Hon var jätteduktig och fixade det galant!
Va spännande! Vilket land kommer hon ifrån?

Fy fan så många tjuriga gubb:devil: det finns.. Fått ännu ett samtal från förtvivlade markägare där grannbonden vägrar sluta söka på deras mark trots att gubben inte ska bruka den längre. Och i ett par fall vägrar släppa ifrån sig arrendemarken öht :banghead:
Men det är väl enligt kontrakt alltihop? Och upp till markägaren huruvida den vill arrandera ut under längre perioder?
Eller vad är problemet och varför?

Jag tänkte göra en utflykt och gjorde i ordning en liten matlåda. Sen fastnade jag framför datorn. Sen blev jag hungrig, så nu sitter jag och äter vid datorn. Typiskt.

Men det är väl enligt kontrakt alltihop? Och upp till markägaren huruvida den vill arrandera ut under längre perioder?
Eller vad är problemet och varför?
Nej problemet är att bonden fått bruka och söka stöd på mark under en period. Ofta sker sen en generationsväxling på ägargården och den nya ägaren vill bruka marken själva. Och bonden då vägrar samarbeta, försvårar övertagandet, plöjer trots uppsagt arrende mm mm. Beter sig som rövhål kort sagt och de nya ägarna är ofta rädda för problem i framtiden med när de står på sig och söker för sin egen mark som de själva ska bruka.

Nej alltså jag är hyfsat nöjd med att ha inget umgänge överhuvudtaget det känns lite ensamt någon gång ibland och framförallt så får man konstiga blickar när man säger att man ska sitta hemma själv på midsommar/jul O_o Vet inte hur många gånger arbetskamrater frågar "Vad ska du göra i midsommar?" och jag känner lite varför måste man göra något :confused: Likadant inför jul "Hur ska du fira jul?" Numera försöker jag alltid jobba storhelger för då kan man i alla fall skylla på det.

Och så känner jag att eftersom jag är så obekväm i sociala sammanhang så tillför jag inget ändå och då kan jag lika gärna stanna hemma

Kvartersfest med barnfamiljer :nailbiting: skulle jag nog inte våga gå på, alla ungar brukar börja storgråta när jag tittar på dom :p

Tycker det är stor skillnad om man säger typ så, att man ska sitta själv hemma. Då kommer det där medlidandet för det låter inte självvalt liksom.
Säger man istället något i stil med "Åh, jag ska bara vara hemma och ta det lugnt" och eventuellt lägger till något om att äta/dricka gott, kolla ikapp på serier, hinna vara ute i solen eller så tycker jag snarare att det brukar komma lite avundsjuka suckar :rofl:

Nej problemet är att bonden fått bruka och söka stöd på mark under en period. Ofta sker sen en generationsväxling på ägargården och den nya ägaren vill bruka marken själva. Och bonden då vägrar samarbeta, försvårar övertagandet, plöjer trots uppsagt arrende mm mm. Beter sig som rövhål kort sagt och de nya ägarna är ofta rädda för problem i framtiden med när de står på sig och söker för sin egen mark som de själva ska bruka.
Men det är ju otroligt. Vilken :devil: till bonde!
Kan inte markägaren anmäla bonden?
Bonden gör ju ett kontraktsbrott?
Snacka om att försvåra ännu mer för yngre som vill satsa på näringsverksamhet :(
Markägaren ska i vilket fall stå på sig!
Deppig läsning. Hoppas det löser sig fort!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
70 71 72
Svar
1 433
· Visningar
68 776
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 791
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter