Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har relativt lätt att slänga skräpböcker, var de dåliga så vill jag inte utsätta någon annan för dem. Men bra böcker vill jag gärna ska hamna i bra hem. Studentlitteraturen kan jag antagligen kränga iväg den dag jag inte kommer att behöva den mer, men jag har ingen lust att sälja för att sedan bli tvungen att köpa det igen om något år. Religionsvetenskap har jag bara en termin kvar på, men när jag ska läsa den terminen, ja det är en helt annan fråga.En till i denna situation Jag är så otroligt blödig när det kommer till att släppa saker, kombinerat med att jag älskar att köpa Det här är andra rundan jag rensar och jag kan lova att det är lättare efter att ha testat att lyfta en full kartong bara över rummet!
Va spännande! Vilket land kommer hon ifrån?Hade en kund idag som hade bokat online och var inbokad som medel-ryttare. Alltså ridit lite och kan grunderna men inte mer än så.
När hon dök upp på ranchen och fyllde i formuläret innan ridningen hade hon kryssat i "never ridden/less then 30 hours" och på beskrivning av erfarenhet hade hon skrivit "camel rider"
Väcker ju liksom fler frågor. Och ja. Hon hade en egen kamel hemma som hon ofta red runt på men hade aldrig ridit en häst innan
Hon var jätteduktig och fixade det galant!
Va spännande! Vilket land kommer hon ifrån?
Men det är väl enligt kontrakt alltihop? Och upp till markägaren huruvida den vill arrandera ut under längre perioder?Fy fan så många tjuriga gubb det finns.. Fått ännu ett samtal från förtvivlade markägare där grannbonden vägrar sluta söka på deras mark trots att gubben inte ska bruka den längre. Och i ett par fall vägrar släppa ifrån sig arrendemarken öht
Häftigt! Visste inte att det fanns så många vilda där!Australiensare
Australien har någonstans mellan 1 - 1.2 miljoner vilda kameler dessutom
Häftigt! Visste inte att det fanns så många vilda där!
Här sitter jag och försöker plugga inför morgondagens prov och så beslutar sig windows för att köra en uppdatering 20 min senare har den avverkat 4 % på uppdateringen
Jag tänker ge upp nu, gå och lägga mig och gå upp tidigare i morgon bitti i stället.
Natti!
Gör en till matsäck! Varm choklad det hör till på utflykter.Jag tänkte göra en utflykt och gjorde i ordning en liten matlåda. Sen fastnade jag framför datorn. Sen blev jag hungrig, så nu sitter jag och äter vid datorn. Typiskt.
Eller kaffeGör en till matsäck! Varm choklad det hör till på utflykter.
Nej problemet är att bonden fått bruka och söka stöd på mark under en period. Ofta sker sen en generationsväxling på ägargården och den nya ägaren vill bruka marken själva. Och bonden då vägrar samarbeta, försvårar övertagandet, plöjer trots uppsagt arrende mm mm. Beter sig som rövhål kort sagt och de nya ägarna är ofta rädda för problem i framtiden med när de står på sig och söker för sin egen mark som de själva ska bruka.Men det är väl enligt kontrakt alltihop? Och upp till markägaren huruvida den vill arrandera ut under längre perioder?
Eller vad är problemet och varför?
Nej alltså jag är hyfsat nöjd med att ha inget umgänge överhuvudtaget det känns lite ensamt någon gång ibland och framförallt så får man konstiga blickar när man säger att man ska sitta hemma själv på midsommar/jul Vet inte hur många gånger arbetskamrater frågar "Vad ska du göra i midsommar?" och jag känner lite varför måste man göra något Likadant inför jul "Hur ska du fira jul?" Numera försöker jag alltid jobba storhelger för då kan man i alla fall skylla på det.
Och så känner jag att eftersom jag är så obekväm i sociala sammanhang så tillför jag inget ändå och då kan jag lika gärna stanna hemma
Kvartersfest med barnfamiljer skulle jag nog inte våga gå på, alla ungar brukar börja storgråta när jag tittar på dom
Men det är ju otroligt. Vilken till bonde!Nej problemet är att bonden fått bruka och söka stöd på mark under en period. Ofta sker sen en generationsväxling på ägargården och den nya ägaren vill bruka marken själva. Och bonden då vägrar samarbeta, försvårar övertagandet, plöjer trots uppsagt arrende mm mm. Beter sig som rövhål kort sagt och de nya ägarna är ofta rädda för problem i framtiden med när de står på sig och söker för sin egen mark som de själva ska bruka.