Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kommit på en metod.
Jag tittar på en bok, försöker läsa lite i den. Om den är av noll och intet intresse längre tar jag den resolut och bär ut till soptunnan! Första gångerna var det traumatiskt men nu klarar jag det.

Ingen av mina tusentals bäcker har något ekonomiskt värde. Loppisar drunknar i böcker. Så det logiska är att slänga.
Fördelen med att lyssna, man slipper det dåliga samvetet ;) men de bästa böckerna måste jag ha i bokhyllan ändå :D

Fast det är lite fel vinkel på det tyckerag.

Får DU ut något av det? I så fall gå. Om det är mer otrevligt än trevligt stanna hemma.
Jag känner mig bara i vägen och överflödig så nej jag får inte ut något av det därför stannar jag hemma
Och det är inget stort problem, däremot så har jag haft problem på jobbet och mått dåligt på grund av det och kanske till och med fått andra att må dåligt :o
Så nu har jag verkligen försökt rannsaka mig själv varför jag reagerar som jag gör och hur jag ska göra för att inte hamna där igen
eller så har jag blivit vuxen :p

Senast ändrad:
Blåser som fan och är typ 12 grader ute. Skulle behöva greja lite i trädgården, bland annat klippa lite häck, åtminstone så postlådorna kommer fram lite bättre men gör jag det idag lär kvistarna flyga bort innan jag ens hinner samla ihop dom :meh: har lite halsbränna, gissar att det beror på maten, spiskummin kan tydligen ge det och det var/är mycket av det i maten jag gjorde igår och som jag åt till lunch idag. Nu ska jag hem och packa två paket (ett ft och ett privat) sen iväg och posta dom.

Så löjligt hjärntrött. Möte med jobbcoachen på stan, alla studenter och så blåsten på det. Jag skulle kunna sova nu...

Yay :meh:
Världens kö på motorvägen vid Ödeshög, vi svängde av vid Rasta och fick ett mindre helvete att komma in på motorvägen igen sedan. Att släppa in de som kommer på påfarten är visst väldigt svårt ibland.

Jag har kommit på en metod.
Jag tittar på en bok, försöker läsa lite i den. Om den är av noll och intet intresse längre tar jag den resolut och bär ut till soptunnan! Första gångerna var det traumatiskt men nu klarar jag det.

Ingen av mina tusentals bäcker har något ekonomiskt värde. Loppisar drunknar i böcker. Så det logiska är att slänga.
Jag använder dom till att tända kaminen med.

Jag skulle spänna sadelgjorden på en rund ponny när jag satt i sadeln. Behövde ta i så jag lutade mig åt sidan, sådär som ponnybarn gör. Men jag hade foten kvar i höger stigbygel när jag gjorde det :angel: med en slowmotionrörelse gled jag och sadeln runt och blev halvt hängande under magen på ponnyn :rofl: ponnyn bara vände på huvudet och nästan suckade :D

Nar jag bodde i Florida fick jag med tva soner att rida ganska ofta. Bada lyckades med konststycket att hoppa upp barbacka men att ta i sa infernaliskt att de drasade ner pa andra sidan medan jag och alla andra som sag skrattade sa vi hade ont i magen. :D
Dessutom lyckades den ena sonen med konststycket att sadeln sakta gled ner under magen pa samma hast medan han lika sakta akte med nar vi var pa vag ut i skogen. Det var en liten mustang och en bra valtranad mustang ar de mest fantastiska hastar man kan tanka sig ... de ar inte radda for nagot utan tar allt som hander med jamnro.:p
Det var stallagaren som sadlat (med en stor tung western sadel) och nar sonen kravlat sig upp och sa att, "Sadeln var inte ordentligt fastspand" svarade stallagaren (fullstandigt allvarligt) att, "Det ar irrelevant om den sitter fast eller inte. Hade du varit i balans hade sadeln inte akt runt. Du behover forbattra din balans!" :rofl:
(Stallagaren demonstrerade senare vad han menade genom att spanna upp sadeln pa sin hingst och rida den i alla tre gangarter pa en volt ... at bada hallen.:p)

Nar jag bodde i Florida fick jag med tva soner att rida ganska ofta. Bada lyckades med konststycket att hoppa upp barbacka men att ta i sa infernaliskt att de drasade ner pa andra sidan medan jag och alla andra som sag skrattade sa vi hade ont i magen. :D
Dessutom lyckades den ena sonen med konststycket att sadeln sakta gled ner under magen pa samma hast medan han lika sakta akte med nar vi var pa vag ut i skogen. Det var en liten mustang och en bra valtranad mustang ar de mest fantastiska hastar man kan tanka sig ... de ar inte radda for nagot utan tar allt som hander med jamnro.:p
Det var stallagaren som sadlat (med en stor tung western sadel) och nar sonen kravlat sig upp och sa att, "Sadeln var inte ordentligt fastspand" svarade stallagaren (fullstandigt allvarligt) att, "Det ar irrelevant om den sitter fast eller inte. Hade du varit i balans hade sadeln inte akt runt. Du behover forbattra din balans!" :rofl:
(Stallagaren demonstrerade senare vad han menade genom att spanna upp sadeln pa sin hingst och rida den i alla tre gangarter pa en volt ... at bada hallen.:p)

Sån tränare har jag haft. Jag red en 3-årig hingst för första gången i en hal gammal hoppsadel med en gjord som var lite för lång. Då rider tränaren upp bredvid och försöker dra mig av. När jag då piper "Men akta! Sadelgjoooorden!" svarar han med finsk brytning "Du har väl för faaaan inte balanseeen i gjoooorden, flicka lilla!"
(Vi är kompisar och han vet att jag kan ta sånt)

Jag ramlade för 2 år sen av för första gången på 10 år. Hästen hoppade till för ngt och gjorden sprack. Haha! Det var lite överraskande. Men bra iom att jag börjat bli rädd för att slå mig om jag åkte av. Jag landade i mjuk lera och fick en gratis kbt-bot av avfallningsrädsla.

Undrar om vovve ångrat han stannade med husse idag istället för att sitta instängd på ett kvavt kontor :cool::rofl:
4849E65D-6905-442C-B9BD-F26D59F01784.webp

Födelsedagsfirande i söndags och åt enorma mängder med scheissegod vegansk prinsesstårta... Marsipan, sylt, vanlijkräm, grädde och sockerkaka. Det blir inte bättre än så. Häll över lite Gustave Lorentz också så blir eftermiddagen komplett.

Nu - betar av dagarna innan sommarferien...

Fy fan så många tjuriga gubb:devil: det finns.. Fått ännu ett samtal från förtvivlade markägare där grannbonden vägrar sluta söka på deras mark trots att gubben inte ska bruka den längre. Och i ett par fall vägrar släppa ifrån sig arrendemarken öht :banghead:
Jag råkade ut för likande sak när jag köpte mark. Det hade varit hästar där i en stor hage. Men inte på säkert 6-7 år och en kompis ville ha sina kor där och sökte på marken men fick till svar att någon fick bidrag på den redan och namnet på vederbörande . Den gubben hade aldrig brukat hagen och det hade inte varit djur där på länge så jag tog ett allvarligt snack med honom . Egentligen borde jag polisanmält honom för bedrägeri

Vovvi kollar på sin tv. Dvs hon sitter i fönstret och kikar ut. Ibland vänder hon sig om mot mig och kollar att jag noterat när det rör sig folk utanför. Det är jääätteviktig information tydligen baserat på hennes miner.
Deras värld är så himla härligt okomplicerad och nu. Älskade kryp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
71 72 73
Svar
1 443
· Visningar
69 359
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 835
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30