Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bananlack blev det :d :p
Får äta igen men avvaktar en stund till för annars så försvinner ju smaken!
Fick simmat ett pass med. Två äldre damer frågade hur långt jag simmade för dom hade blivit imponerade :o Men tack :love:
(Inte så himla långt, 1500 meter blev det idag)

Nu ska jag strax gå och hämta mini :)

Men det är ju otroligt. Vilken :devil: till bonde!
Kan inte markägaren anmäla bonden?
Bonden gör ju ett kontraktsbrott?
Snacka om att försvåra ännu mer för yngre som vill satsa på näringsverksamhet :(
Markägaren ska i vilket fall stå på sig!
Deppig läsning. Hoppas det löser sig fort!
Om det bara vore en det gällde...

:banana: Kursansvarige ville bara prata mitt betyg! :D Hen ville förklara att jag visserligen kommer att få ett G men det ligger på gränsen till ett VG och gav mig råd inför framtiden! Med tanke på att jag fick VG på de andra tre delkurserna så borde det betyda ett VG i slutbetyg! :D Skön avslutning på den här terminen!

Tycker det är stor skillnad om man säger typ så, att man ska sitta själv hemma. Då kommer det där medlidandet för det låter inte självvalt liksom.
Säger man istället något i stil med "Åh, jag ska bara vara hemma och ta det lugnt" och eventuellt lägger till något om att äta/dricka gott, kolla ikapp på serier, hinna vara ute i solen eller så tycker jag snarare att det brukar komma lite avundsjuka suckar :rofl:
Sant det där har nog ändrats en del men för drygt 15 år sedan när jag mådde väldigt dåligt och inte vill fira jul eller födelsedag så fick jag höra från mormor, som ju förvisso hör till en helt annan generation att "sitta själv på julafton så gör man minsann inte, skärp dig" Sen har det hängt i för mig att folk tycker jag är konstig för att jag inte är social.
Och den attityden upplever jag finns kvar hos en del men inte lika många längre

Däremot när folk frågar mig vad jag ska göra på semestern så svarar jag numera glatt "Inte nåt alls :) på semestern ska man ta det lugnt"

Därför arrenderar jag inte ut min mark. Bonden får bruka den ja, men det är ett handslagsavtal. Söker han bidrag för den tar det hus i helvete :devil:

Min mark ska vara under min kontroll, skitenkelt :p:D
Jag söker bidrag på en del av marken som inte är mina och dom flesta markägare har inga stödrätter då dom är knutna till bonden eller den som sökt dom och man måste ha minst 4 ha för att få använda sig av stödrätterna . Det fattas ca 1 ha som jag inte har bidrag för då jag inte vill köpa fler rätter

En till i denna situation :rofl: Jag är så otroligt blödig när det kommer till att släppa saker, kombinerat med att jag älskar att köpa 😁 Det här är andra rundan jag rensar och jag kan lova att det är lättare efter att ha testat att lyfta en full kartong bara över rummet!
Jag har kommit på en metod.
Jag tittar på en bok, försöker läsa lite i den. Om den är av noll och intet intresse längre tar jag den resolut och bär ut till soptunnan! Första gångerna var det traumatiskt men nu klarar jag det.

Ingen av mina tusentals bäcker har något ekonomiskt värde. Loppisar drunknar i böcker. Så det logiska är att slänga.

Fick tummen loss och åkte in till Ljungby och fick ett helt gäng ärenden gjorda. Nu är jag hungrig så lite mat i magen innan jag ska plantera en fin blomma jag köpte.
Efter det börjar det bli dags för en ridtur med grannen :)

Jag har kommit på en metod.
Jag tittar på en bok, försöker läsa lite i den. Om den är av noll och intet intresse längre tar jag den resolut och bär ut till soptunnan! Första gångerna var det traumatiskt men nu klarar jag det.

Ingen av mina tusentals bäcker har något ekonomiskt värde. Loppisar drunknar i böcker. Så det logiska är att slänga.
Det svåra är de där som är bra men som man inte behöver ha kvar :( De behöver ett hem där de blir uppskattade! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
70 71 72
Svar
1 433
· Visningar
68 776
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 791
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter