Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit brunch på gårdagens middag efter att ha gett ponnyerna vatten och lämnat barnet på förskolan, jag får en galen spänningshuvudvärk varje gång jag lämnat honom :eek: :cry: Hoppas det går över tills jag ska börja plugga.

Lite stolt över morgonens jobb:

33425942_170094593683026_1379474325026897920_n.jpg

Nej, det är inte perfekt... men det är gjort helt för hand (ingen padda etc) och fyller sitt syfte.

Insåg just att jag fyller 36 idag. Killen på Seven Eleven uppmärksammde mig om denna "högtidsdag" då jag langade fram legget för att hämta paketet :D Fick gratis kaffe :rofl: "Du är ändå fräsch för din ålder" sa han med ungdomligt tonfall!

Insåg just att jag fyller 36 idag. Killen på Seven Eleven uppmärksammde mig om denna "högtidsdag" då jag langade fram legget för att hämta paketet :D Fick gratis kaffe :rofl: "Du är ändå fräsch för din ålder" sa han med ungdomligt tonfall!

Men grattis!!! :D

Själv fick jag visa leg på Willys för att köpa red bull när jag var 28. Jag tror åldersgränsen är 15 på red bull. Vet inte om jag tog det som en komplimang eller ej :cautious:

:banghead::banghead::banghead::banghead:
Jag har tydligen missat betala 50 kr på mammas apoteks-kredit. Så nu kan inte sköterskan hämta ut medicinerna för kommande veckor. Det innebär att jag måste lägga om mina planer totalt.
Hade tänkt ta det lugnt efter jobbet, handla lite inför kvällen och helgen. Åka ner till båten och förbereda maten inför pub-afton samt städa lite i båten.
Istället blir det gasa hem och lämna hunden, åka till apoteket och hämta ut medicinerna, handla maten, lämna medicinerna på hemmet (tur det ligger nära hemma) , hem hämta hunden och sen gasa ner till båtklubben för att hinna till kl 18
:arghh::arghh::arghh::arghh:

Fäst inte för stor vikt vid vad andra anser om dig! Kanske är det nyckeln?
Lätt för dig att säga kanske. Det är det inte för mig. Hur ska jag kunna gilla mig själv när inte ens mina föräldrar gjorde det. Jag fick stryk och övergavs gång på gång. Vilken bild tror du att det ger mig om mitt värde som människa?

Men sluta att gå dit då, om du inte trivs med hjälpen du får?
Jag vet inte vilka andra alternativ jag har. Problemen måste lösas oavsett. Men det kanske är bäst att sluta och köra sitt eget rejs i stället.

Fast jag tycker du ser det från fel håll. Om du nu har ex en AS diagnos så kan det bli en jättebra hjälp för dig att förstå hur du fungerar och göra ändringar utifrån det. En hjälp till självkännedom. Du är samma person med eller utan diagnos, de dragen har du även om du vägrar en diagnos.
Men genom att sticka huvudet i sanden kommer du inte må bättre och du kommer inte fungera bättre.
Om det vore ett fysiskt funktionshinder skulle du vägra anpassa dig edter det då med? Då blir livet pissjobbigt.

Sen.är det jobbigt att acceptera ett funktionshinder oavsett fysiskt eller psykiskt. Men det försvinner inte.
Försök vara lite öppen och se hur det går. Skulle diagnosen vara fel så är du fortfarande samma person.
Jag behöver inte förstå mig själv utifrån en diagnos med dess fyrkantighet. Det räcker med att jag förstår mig själv.

Visst skulle det vara svårt med ett permanent fysiskt funktionshinder men då är det inte mig det är fel på. Då är det kroppen. Med ett psykiskt funktionshinder är det fel på mig som person. Och psykologen påstår saker om mig som jag inte känner igen mig i. Det ser jag inte alls som en hjälp.

:banghead::banghead::banghead::banghead:
Jag har tydligen missat betala 50 kr på mammas apoteks-kredit. Så nu kan inte sköterskan hämta ut medicinerna för kommande veckor. Det innebär att jag måste lägga om mina planer totalt.
Hade tänkt ta det lugnt efter jobbet, handla lite inför kvällen och helgen. Åka ner till båten och förbereda maten inför pub-afton samt städa lite i båten.
Istället blir det gasa hem och lämna hunden, åka till apoteket och hämta ut medicinerna, handla maten, lämna medicinerna på hemmet (tur det ligger nära hemma) , hem hämta hunden och sen gasa ner till båtklubben för att hinna till kl 18
:arghh::arghh::arghh::arghh:
Det kan mycket väl vara apotekskrediten som strular, herregud vilket märkligt företag det är, så mycket konstigheter det har varit genom åren med svärmor och hennes mediciner.

Lätt för dig att säga kanske. Det är det inte för mig. Hur ska jag kunna gilla mig själv när inte ens mina föräldrar gjorde det. Jag fick stryk och övergavs gång på gång. Vilken bild tror du att det ger mig om mitt värde som människa?

Jag vet inte vilka andra alternativ jag har. Problemen måste lösas oavsett. Men det kanske är bäst att sluta och köra sitt eget rejs i stället.

Jag behöver inte förstå mig själv utifrån en diagnos med dess fyrkantighet. Det räcker med att jag förstår mig själv.

Visst skulle det vara svårt med ett permanent fysiskt funktionshinder men då är det inte mig det är fel på. Då är det kroppen. Med ett psykiskt funktionshinder är det fel på mig som person. Och psykologen påstår saker om mig som jag inte känner igen mig i. Det ser jag inte alls som en hjälp.
Du gör det väldigt jobbigt för dig själv. Eftersom det inte funkat hitintills så varför ska du köra på i samma hjulspår? Men det är ditt val. Ska inte kommentera mer.

.
Här kanske är ditt största problem, din uppfattning om ditt värde som människa avgörs inte av någon annans handlingar utan av dig själv. Du kan inte lägga ansvaret på att din mamma ska älska dig för att du ska kunna göra det, tyvärr, det hade underlättat även för mig, utan det handlar om att du måste älska dig själv utan att lägga över det på någon annan. Det är svårt och vissa dagar omöjligt, men att älska sig själv måste komma inifrån och kan inte definieras av vad andra har gjort, tycker och tänker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
62 63 64
Svar
1 279
· Visningar
60 883
Senast: sthu
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 527
Senast: Lilla
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 227
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar