Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du gör det väldigt jobbigt för dig själv. Eftersom det inte funkat hitintills så varför ska du köra på i samma hjulspår? Men det är ditt val. Ska inte kommentera mer.
Jag anser inte att jag kör på i samma hjulspår. Jag justerar och ändrar allt eftersom.

Här kanske är ditt största problem, din uppfattning om ditt värde som människa avgörs inte av någon annans handlingar utan av dig själv. Du kan inte lägga ansvaret på att din mamma ska älska dig för att du ska kunna göra det, tyvärr, det hade underlättat även för mig, utan det handlar om att du måste älska dig själv utan att lägga över det på någon annan. Det är svårt och vissa dagar omöjligt, men att älska sig själv måste komma inifrån och kan inte definieras av vad andra har gjort, tycker och tänker.
Jag vet. Jag försöker ändra på det. Men det är inte det enklaste när jag hela tiden matats med information från skilda håll om att jag inte är värd något. Jag var mobbad i skolan och även på ett jobb. Efter det jobbet krisade jag ihop helt. Det kändes mest som att alla var ute för att göra mig illa. Det finns mycket mer att berätta men jag har aldrig känt att jag har rätt att existera. Det är svårt att själv hävda att jag har det när inget i omgivningen talat för det. Nu försöker jag samla på positiva erfarenheter för att kunna ifrågasätta den negativa självbilden.

Men nu får det vara slut med det här trådkapet.

Alltså @Magiana jag förstår att det är svårt när man haft en dysfunktionell uppväxt. Men det är aldrig försent. Du är ju medelålders nu. Du kan absolut gå vidare! Du måste på ngt sätt komma till den punkten då du släpper upphakningen på vad andra tycker och istället fokuserar på dig själv och på det som är bra med dig!
Självklart är det lättare för en person som haft en trygg uppväxt, blivit uppmuntrad och älskad men det är MÅNGA som inte haft det och ändå fixar det galant!
Jag har en kompis som växte upp med en pappa som inte ville ha ngn kontakt med henne, en psykisk sjuk mamma som hon fick bära ansvaret för som ung. Hon lämnades vind för våg, utsattes för sexuella övergrepp, började svälta sig själv och blev tvångsinlagd i tonåren då hon vägde 25 kilo.
Denna tjej är idag stark, självständig, är chef på ett stort företag och jobbar med att hjälpa andra.

Sitter nu i Forsheda för att ta ett tågmöte här. Tågen kommer inte förrän halv tre men det är långa sträckor mellan bevakade stationer ibland.

Lite stolt över morgonens jobb:

33425942_170094593683026_1379474325026897920_n.jpg

Nej, det är inte perfekt... men det är gjort helt för hand (ingen padda etc) och fyller sitt syfte.

Varför använder du en ipad för att lägga plattor? :confused:

Jag klarar visst inte av att jobba så bra idag :(. Det är inte första gången jag får problem att fokusera på jobbet efter ett psykologmöte.

Somnade och sovit i över en timme (!!!)
Känner mig som en ny människa nästan :D

Har flyttat killarna till en gräshage. Tjohooo sa min svarta fara :rofl:
Jo de går på gräs varje dag succesivt längre perioder mer och mer men det ÄR lika roligt varje gång :D :love:

Nu ska jag ta tag i lite sysslor. På återseende :)

Svettas på jobbet... På värsta stället där det är som varmast har dom nu lagt plankor under nästan alla takfönster (det är platt tak och stora fönster över nästan hela) och dom har även täckt för flera andra fönster. Är en marginell skillnad, men det kan inte vara mer än ett par grader "svalare" :wtf:
Funderar över midsommar... Har inga planer och har semester. Vad tusan ska jag hitta på? :confused:

Sitter på jobbet och väntar på att få gå hem :D Egentligen gillar jag mitt jobb men idag har jag verkligen noll motivation.

Hoppas på att få mina nya stigbyglar idag. Gillar inte de jag har lånat under tiden så det ska bli skönt att äntligen bara ha mina egna grejer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
62 63 64
Svar
1 279
· Visningar
60 883
Senast: sthu
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 527
Senast: Lilla
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 227
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar