Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det är märkligt. Att vara introvert är ju trots allt väldigt vanligt.

Tack!

Nä, men jag borde ha levt så när jag var yngre. I stället gick jag och la mig i tid när jag bodde på internat medan mina klasskamrater sprang i korridorerna. Jag borde ha skitit i plugget och gjort likadant, men jag är onormal som skötte skolan. Tydligen var jag inte bakfull i svinhuset tillräckligt ofta. Det hände bara en gång. Jag får då veta att jag är lillgammal och trivs bäst med äldre personer.

:banghead:

Fast vems norm ar det du tittar pa? Definitivt inte nagon norm jag nagonsin tillhort ... eller mina vanner. Visst har jag sett det du beskriver, men har mest ruskat pa huvudet at hur omogna de ar.
Titta pa @tornblomma och hennes aldre vanner som hon bade vinar och dricker kaffe med. Jag har vanner som jag skulle kunna vara farmor till ... och vi ar verkligen nara vanner som uppskattar varandra och diskuterar det mesta i livet medan allt fran kaffe till vin och sprit (shots are poppis hos flera) avhandlas till allas fortjusning.
Ska jag kanna mig onormal och konstig? Eller ar min norm en annan sorts norm?

Det känns mest som om min personlighet är ett problem. Att t.ex. bli kallad för lillgammal ser jag som negativt.

Och mina soner uppskattade verkligen att hora att de var "lillgamla". Nu fick de hora det for att de anvande ett sa rikt och moget sprak ... det vill saga lite slang uttryck och inga svordommar till vuxna. De kande sig uppskattade och, som en av dem uttryckte det, "lite larda, som att de kunde saker som kompisarna inte kunde". :angel::laugh:

Det är 16 grader här i "tropikerna" just nu :cool:

Ungefar som har i dag ... vi bor ungefar 5 mil fran stilla havet som ar okristligt kallt och nu har vi en svag bris med den okristligt kalla luften rakt in over land. Brrrr ... och da har vi sommar och ni vinter:cautious:

och känner hur det bubblar i magen men slutar inte att äta. :crazy:

Samma har men nu har jag, tursamt nog, antligen atit upp varenda jordgubbe. Da jag fortfarande ar sugen slinker nog blabaren ner ocksa.:sneaky:

Sitter på bussen till jobbet som vanligt. I em ska inte göra så mkt. Byta lite vatten bara. Och hämta ut paket
Igår kväll fixade jag iordning lite i alla kar. Herr kampfisk som var sjuk, fick ett större kar. De 2 stora landisarna fick ta över hans balja. Och lilla Uffe fick en stor petbox till sig
Nu är jag bara fundersam över en av mina albino corys. Hon är tjock så hon nästan spricker nu. Vet inte om hon vill lägga rom eller om hon är sjuk... De andra corys i det karet är friska
20180528_201740.webp

Fast vems norm ar det du tittar pa? Definitivt inte nagon norm jag nagonsin tillhort ... eller mina vanner. Visst har jag sett det du beskriver, men har mest ruskat pa huvudet at hur omogna de ar.
Titta pa @tornblomma och hennes aldre vanner som hon bade vinar och dricker kaffe med. Jag har vanner som jag skulle kunna vara farmor till ... och vi ar verkligen nara vanner som uppskattar varandra och diskuterar det mesta i livet medan allt fran kaffe till vin och sprit (shots are poppis hos flera) avhandlas till allas fortjusning.
Ska jag kanna mig onormal och konstig? Eller ar min norm en annan sorts norm?
Haken är att psykologen vill stämpla mig som permanent funktionshindrad. Och är det så, då blir jag aldrig av med mina problem.

Jag har problem och jag trivs inte med mig själv. Däremot anser jag inte att jag har ett permanent funktionshinder.
Fast jag tycker du ser det från fel håll. Om du nu har ex en AS diagnos så kan det bli en jättebra hjälp för dig att förstå hur du fungerar och göra ändringar utifrån det. En hjälp till självkännedom. Du är samma person med eller utan diagnos, de dragen har du även om du vägrar en diagnos.
Men genom att sticka huvudet i sanden kommer du inte må bättre och du kommer inte fungera bättre.
Om det vore ett fysiskt funktionshinder skulle du vägra anpassa dig edter det då med? Då blir livet pissjobbigt.

Sen.är det jobbigt att acceptera ett funktionshinder oavsett fysiskt eller psykiskt. Men det försvinner inte.
Försök vara lite öppen och se hur det går. Skulle diagnosen vara fel så är du fortfarande samma person.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
63 64 65
Svar
1 290
· Visningar
60 602
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 524
Senast: Lilla
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 227
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar