hallonsaft
Trådstartare
Tar och testar om jag får syn på Herr JB, hoppas synen räcker till det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det är märkligt. Att vara introvert är ju trots allt väldigt vanligt.
Tack!
Nä, men jag borde ha levt så när jag var yngre. I stället gick jag och la mig i tid när jag bodde på internat medan mina klasskamrater sprang i korridorerna. Jag borde ha skitit i plugget och gjort likadant, men jag är onormal som skötte skolan. Tydligen var jag inte bakfull i svinhuset tillräckligt ofta. Det hände bara en gång. Jag får då veta att jag är lillgammal och trivs bäst med äldre personer.
Det känns mest som om min personlighet är ett problem. Att t.ex. bli kallad för lillgammal ser jag som negativt.
Det är 16 grader här i "tropikerna" just nu
och känner hur det bubblar i magen men slutar inte att äta.
Haken är att psykologen vill stämpla mig som permanent funktionshindrad. Och är det så, då blir jag aldrig av med mina problem.Fast vems norm ar det du tittar pa? Definitivt inte nagon norm jag nagonsin tillhort ... eller mina vanner. Visst har jag sett det du beskriver, men har mest ruskat pa huvudet at hur omogna de ar.
Titta pa @tornblomma och hennes aldre vanner som hon bade vinar och dricker kaffe med. Jag har vanner som jag skulle kunna vara farmor till ... och vi ar verkligen nara vanner som uppskattar varandra och diskuterar det mesta i livet medan allt fran kaffe till vin och sprit (shots are poppis hos flera) avhandlas till allas fortjusning.
Ska jag kanna mig onormal och konstig? Eller ar min norm en annan sorts norm?
Haken är att psykologen vill stämpla mig som permanent funktionshindrad. Och är det så, då blir jag aldrig av med mina problem.
Jag har problem och jag trivs inte med mig själv. Däremot anser jag inte att jag har ett permanent funktionshinder.Men om du inte anser att du har några problem så är det väl bara köra på så länge du trivs med dig själv? Förstår inte riktigt problemet?
Det känns mest som om min personlighet är ett problem. Att t.ex. bli kallad för lillgammal ser jag som negativt.
Men sluta att gå dit då, om du inte trivs med hjälpen du får?Haken är att psykologen vill stämpla mig som permanent funktionshindrad. Och är det så, då blir jag aldrig av med mina problem.
Fast jag tycker du ser det från fel håll. Om du nu har ex en AS diagnos så kan det bli en jättebra hjälp för dig att förstå hur du fungerar och göra ändringar utifrån det. En hjälp till självkännedom. Du är samma person med eller utan diagnos, de dragen har du även om du vägrar en diagnos.Jag har problem och jag trivs inte med mig själv. Däremot anser jag inte att jag har ett permanent funktionshinder.