Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute sista rundan med unghundarna,nu var det inte lika kul,tog ett stort andetag genom näsan o allt snor/hårstrån frös till is :crazy: -13, så blir det -5-8 grader värre får jag nog stänga till sovrumsfönstret.

Funderar på vad man behöver ha med sig till Gbg, blir en tur dit på torsdag :)
Vi ska titta på Dropkicks Murphy och Flogging Molly. Blir skönt med lite avbrott i vardagen
Varma kläder som inte blåser bort, typ bebismössa med knytband under hakan rekommenderas.
Idag var det riktigt vidrigt ett tag, blåste i fint och kallt ute tyckte jag såg en isbjörn som flög förbi och strax efter kom en fjällräv voltandes i luftgroparna.

Sitter och grubblar. Jag söker två olika jobb på samma arbetsplats, olika tjänster men med identiska arbetsbeskrivningar. Hur sjutton ska jag rikta ansökan specifikt till annonsen när det bokstavligen inte skiljer sig ett ord i arbetsbeskrivningen? :confused:

Minus sjutton här
Slog på en vurpa precis innan.jobbet
Slog i knä, höft, handled och axel.
Men inget brutet iaf

Önskar att jag kunde bo i husvagn året runt! Vilken dröm. Kom på det nu, att det hade varit idealet.

Tror att det finns lyxiga vinterbonade vagnar? Dock hade jag inte stått ut med att bo i husvagn jämt - hade blivit tokig.... :D

Jag bodde i var husvagn pa drygt 10 meter och 30 kvadrat, dessutom vinterbonad, i tva ar efter att jag salde ranchen i South Carolina och vi kopte huset i Oregon. Det var oerhort bekvamt och lattsamt. Kraven blev sa mycket mindre, bade fran mig sjalv och fran omgivningen. Nu ar vi ute i husvagnen igen och det ar verkligen harligt att ha med sig sin sang, "maste ha" grejor och aka pa semester.:D

Funkar tills strömmen går och gasolen tagit slut för "anpassade för vinter" betyder inte bättre isolering utan större värmesystem. Grannen ligger ju ute på jobb ibland och hans "vinterisolerade" blir utkyld på 3 timmar om strömmen går.

Precis som andra redan papekat, det ar stor skillnad pa vagn och vagn. Vissa ar byggda for stallen som Alaska och norra Canada ... och jag vet med stor sakerhet att om vi kan bygga sadana vagnar har kan man det i Sverige ocksa. :p

Var vagn ar dock inte super isolerad, det finns ingen anledning nar man bor i "mellan mjolks klimat" dar det inte ar tropisk varme och temperaturerna inte gar ner under fryspunkten mer an nagon vecka pa vintern och inte upp till tropisk varme mer an nagon vecka pa sommaren.:D
Daremot ar vi mycket val utrustade med takluckor med flaktar, tva som oppnas och kors manuellt och en som gar pa automatik och regleras beroende pa temperatur och om det regnar.

Finns det NÅGOT munskölj med fluor som inte har en märklig bismak? Det jag köpte nu sist ska smaka "soft mint", men det har en konstig "dillig" bismak... :yuck: Tipsa gärna om ni har förslag på ett munskölj med fluor som smakar fräscht och gott :up: !
Sambon kör med en tandkräm som ska göra att man inte ska behöva använda munsköj.:up: Han fick tips från tandläkaren. Den heter duraphat, lite osäker på stavning. Köpes på apoteket .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 511
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V