Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig låg. Gissar på att det beror på att jag har fem veckors praktik kvar. Är verkligen jättetråkigt :( Var på EN rolig avdelning, där hade jag gärna jobbat faktiskt! Men i övrigt har det varit jättejättejättetråkigt. Saknar mina kollegor på äldreboendet.

Pustar ut på jobbet. Växellådan på cykeln hade frusit fast i ettan så det blev till att trampa på i vansinnestakt :meh:

Man vet att man är i Norrland när man tycker att -22 var inte så farligt :D

Jag vågade inte kolla innan jag gick ut och satte i motorvärmaren men det kändes inte så farligt och när jag kom in visade det ju sig bara vara -22 :p

Hann bara komma till omklädningsrummet innan allt börjar knasa. Stallägaren kan inte luncha och vill lösa det med ”dubbelt på morgonen” :banghead: = min man får lunchfodra, för jag vägrar ha den ”lösningen”. Sedan visar det sig att både mannen och jag kommer vara borta hela dagarna 27-28:e februari, så vi måste lösa det med hundarna :grin:

Morgonens lärdom är att om det är -21 och man behöver komplettera värmen i huset med kaminen, så måste man förvärma röret längre tid än vanligt. Resultatet av att slarva blir ett rökfyllt hus och brandlarmet som går igång.

Morgonens lärdom är att om det är -21 och man behöver komplettera värmen i huset med kaminen, så måste man förvärma röret längre tid än vanligt. Resultatet av att slarva blir ett rökfyllt hus och brandlarmet som går igång.
Den t-shirten har jag också :rofl: Vis av lärdomen tog jag det väldigt lugnt i morse och värmde lugnt och försiktigt, men det tog tid innan det tog fyr ordentligt. :D

Nu har jag pysslat om hästarna och tagit en dusch. Snart ska jag åka till läkaren och sen vidare till jobb därifrån.

Sitter på jobbet och njuter av att solen lyser in genom fönstret :love: Kändes lite motigt att stå och skrapa rutorna i -17 grader och sedan sätta sig i en kall bil i morse, men nu längtar jag allt ut igen :laugh:

Ska försöka skriva lite, har vattnat blommorna och kör en maskin tvätt. Borde tag i lite annat också, har röjt upp köket, nu är det bara rummet som behöver röjas också. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 511
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar