Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter och jobbar i snigeltempo på min ipad. Jag glömde min laptopsladd i en föreläsningssal i torsdags och upptäckte det några timmar senare när jag befann mig i en annan stad. Klantigt. Så fram till i eftermiddag får jag klara mig med ipad. Inte optimalt direkt.

trist väder idag. Egentligen inte jättehemskt som det kan vara men lite blåst tillsammans med snö från sidan känns sådär inspirerande faktiskt :cool:

Hela min högra sida känns märkligt öm. Har aldrig tidigare blivit så här efter sågning så tycker det är lite skumt att kroppen reagerar så kraftigt.
Tror att det var någon nerv i kläm för igår kväll när jag tryckte mot en punkt i ryggen så strålade det ända ut i fingerspetsen.
Jag skulle vilja få färdigt sågeriet idag men får nog vänta till imorgon kanske.
Det är många gamla brädor från loftet som jag hållt på att såga till vet. De går inte att använda till någonting annat.
Skulle vara bra att få bort den mastodonthögen helt (inte mycket kvar på den). I går ska jag laga golvet på loftet med en del nya brädor där det behövs.

Å fy nu snörar det alldeles kopiöst :wtf:

Jag sitter och jobbar i snigeltempo på min ipad. Jag glömde min laptopsladd i en föreläsningssal i torsdags och upptäckte det några timmar senare när jag befann mig i en annan stad. Klantigt. Så fram till i eftermiddag får jag klara mig med ipad. Inte optimalt direkt.
Åh drygt, det går inte att köpa en ny laddarsladd lite hyfsat billigt? Jag har inte tålamod att jobba på en platta. ;) Eller ja nu är det kanske lite sent, men till en annan gång? :D

Åh drygt, det går inte att köpa en ny laddarsladd lite hyfsat billigt? Jag har inte tålamod att jobba på en platta. ;) Eller ja nu är det kanske lite sent, men till en annan gång? :D

Den ska förhoppningsvis anlända jobbets post under dagen. Men visst är det irriterande. Särskilt som jag måste sitta och skriva dokument med diverse instruktioner idag. Det tar tid på plattan!

Jag har förlagt min mobiltelefon någonstans mellan köket och kontoret. Det hände igår också, men då hittade jag den. Jag hatar när det händer och skulle behöva hitta den nu eftersom min timer är i den telefonen.

Jag drömde att jag sydde i natt. Är det ett tecken på att sylusten börjar komma tillbaka? Får testa när jag druckit upp kaffet. Har fortfarande lite svårt att hålla fokus så det får inte bli något invecklat projekt..
Hur länge är det normalt att man har huvudvärk och koncentrationssvårigheter efter en hjärnskakning? Tänkte börja jobba igen på onsdag, det borde väl gå.
Jag var sängliggandes i en vecka. Sedan tog det ytterligare tre veckor innan det sista släppte. Första veckan klarade jag bara av att kolla på en skärm i typ 5minuter innan jag behövde sova igen.

Det kanske är någon annan som de har tänkt be om arbetsgivarintyg från. :angel: Eller från något annat år? Eller så tyckte de att du skulle behöva göra något och hittar på något... :meh:
Fick svar. De räknar regelmässigt med ett år. Eftersom jag varit sjukskriven en månad så behövde de fler månader med arbetstider.
Trött ...zzzzzzzz

Nåväl. Jag har bollat det till förra jobbets personalavdelning.

Livet som smygpensionär del 1: förstår inte detta med morgon-tv. Studion är belamrad av en hel familj inklusive typ kusiner som berättar sin story ang att en av ungarna nästan drunknade på ett äventyrsbad. Det var ju såklart tur att hen inte gjorde det. Men jag förstår inte underhållningsvärdet av att detta ska stötas och blötas i en soffa med alla ungarna på rad?

Livet som smygpensionär del 1: förstår inte detta med morgon-tv. Studion är belamrad av en hel familj inklusive typ kusiner som berättar sin story ang att en av ungarna nästan drunknade på ett äventyrsbad. Det var ju såklart tur att hen inte gjorde det. Men jag förstår inte underhållningsvärdet av att detta ska stötas och blötas i en soffa med alla ungarna på rad?

Den typen av morgon-TV är helt obegriplig. Speciellt plågsamt blir det om Malou von Sivers håller i det (Sveriges Oprah-wannabee) :wtf:

Jag var sängliggandes i en vecka. Sedan tog det ytterligare tre veckor innan det sista släppte. Första veckan klarade jag bara av att kolla på en skärm i typ 5minuter innan jag behövde sova igen.
Fy det låter inget vidare .. Så illa har jag det inte. Klarar vara uppe nån timme nu så det håller väl på att släppa.

Jag drömde att jag sydde i natt. Är det ett tecken på att sylusten börjar komma tillbaka? Får testa när jag druckit upp kaffet. Har fortfarande lite svårt att hålla fokus så det får inte bli något invecklat projekt..
Hur länge är det normalt att man har huvudvärk och koncentrationssvårigheter efter en hjärnskakning? Tänkte börja jobba igen på onsdag, det borde väl gå.

Ta det lugnt och låt skallen läka. Prata med en läkare innan du börjar jobba igen så du inte åker på något bakslag :heart

Fick ett specialuppdrag på jobbet. Ett väldigt besvärligt sådant :cautious:
Försökte boka besiktning av ponnyn. Enda tiderna var på torsdag men då kan jag inte få semester.
Ringde en annan klinik som hade tid på fredag (väntar på besked om semester) eller måndag men då kunde inte säljaren. Tyvärr säger vår semesterpolicy att vid såhär sen ansökan behöver AG inte lämna besked förrän dagen före. Pust!

Ska snart på möte. Nervös.. Lite mer nervös än vanligt, så pass att jag vill dra täcket över huvudet :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 523
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar