Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, då. Magsjuka är vidrigt :yuck: ! Enda trösten är väl att det hade varit ÄNNU värre om magsjukan hade slagit till när du var iväg på kursen. Lite tur i oturen i alla fall......

Tack!

Jag lyckades med att bli magsjuk på kurs förförra året, lagom kul att ligga i ett vilorum på ett främmande kontor och få kräkas i handfatet som tack och lov fanns där!
Ungefär lika kul att sen ta mig hem eftersom det innebar en taxiresa på 40 min, flygresa på 1 h och bilresa på 2 h. Usch, det var nog en av mina värst dagar någonsin :arghh:

I dag är ingen bra dag.... kroppen är ond. Jag klarade inte av att cykla på jobbet i dag pga av smärtan i benen.... inte ens på elcykeln :down: nu sitter jag hos tandis och hoppas hon kan få ordning på den där tanden en gång för alla.... ett år har den krånglat nu. Är så trött på det :arghh:

Japp kinkig som få pga av sömnbrist och chefen vill att jag börjar ännu tidigare på morgonen även jag redan gör. Ingen stress där inte :banghead::arghh::(

Kan man redan dra täcket över huvudet för dagen, eller ska vi skylla på att det är måndag? :crazy:

Kom hit och slå min kollega så kommer du må bättre :D Jag kommer ivrigt hejja på!

Funderar på om jag ska packa ihop en timme tidigare och åka hem. Så som min kollega betett sig idag skulle han plats på farmen (tänkte först skriva hen men va fasen e man vresig gubbstrutt så e man)

Fick ett sms från UPS om leverans men kunde inte fatta vad det kunde vara. Det enda jag kunde komma på jag beställt är småsaker från wish och de kommer i brevlådan
Visade sig vara min Alla hjärtans dags present till sambon. En tavla på (två av) våra båtar
92803E58-2721-468D-BF88-DB31A0562C13.webp

Lyckades med konststycket att jag bara skulle på toa innan jag gick hem och struntade i att snöra skorna
Stöp som en fura.
Satan vad ont i händerna och nacken och bröstkorgen jag har

Måste gå och handla (och panta alldeles för många tomma läskflaskor :o) men magen svajar och känns lite osäkert om jag vågar gå ut. :crazy:

Ringt stadshuset om en vigselförättare till nästa vecka. Förhoppningsvis ska allt vara klart på onsdag den här veckan med alla papper osv. Haft en del strul med kompletteringen till hindersprövningen, vi var tvungna att ha med ett papper som talade om att I's pass var granskat och inte falks. Men, han pass var inte ens granskat då mig.verket inte trott det va falskt :meh: Detta var i fredags, vi hade dock jävligt mycket flax, passet skulle skickas från Stockholm i torsdags, men hade inte blivit hämtat av posten än på fredag em (typ halv tre på em), så dom där fick hämta upp det igen, ska göra en granskning snabbt som sjutton, handledaren här ska så fort det är inlagt i systemet skicka intyget till SKV handläggaren (både på mail och brev), och allt detta ska ske innan den 14e. Alltså på onsdag, för då gick tiden ut för komplettering. Dock hade vi lite mer tur, handläggaren på SKV gick med på att förlänga tiden till den 21a. Men, för att hinna med vigseln innan den 23-25 nån gång, så måste vi ju få det klart, och vigselförättaren ska bokas senast en vecka innan typ. Men, hoppas nu att vi får tag på en som har tid att ta oss under nästa vecka.

M har fått förhinder så han kan inte komma imorgon. Bara att bita ihop till på onsdag då jag äntligen får träffa honom igen.

Vi skiter i att rida idag. Det fullkomligt vräker ner snö/snöblandat regn och blåser som bara den.
Grannen kommer över och så ska vi bara pyssla om hästarna, ge dem extramat och umgås lite. Känns mycket bättre :up:
Av samma anledning lastade o körde jag inte till skogen med hela hundhögen,bläääää väder.

Ringt stadshuset om en vigselförättare till nästa vecka. Förhoppningsvis ska allt vara klart på onsdag den här veckan med alla papper osv. Haft en del strul med kompletteringen till hindersprövningen, vi var tvungna att ha med ett papper som talade om att I's pass var granskat och inte falks. Men, han pass var inte ens granskat då mig.verket inte trott det va falskt :meh: Detta var i fredags, vi hade dock jävligt mycket flax, passet skulle skickas från Stockholm i torsdags, men hade inte blivit hämtat av posten än på fredag em (typ halv tre på em), så dom där fick hämta upp det igen, ska göra en granskning snabbt som sjutton, handledaren här ska så fort det är inlagt i systemet skicka intyget till SKV handläggaren (både på mail och brev), och allt detta ska ske innan den 14e. Alltså på onsdag, för då gick tiden ut för komplettering. Dock hade vi lite mer tur, handläggaren på SKV gick med på att förlänga tiden till den 21a. Men, för att hinna med vigseln innan den 23-25 nån gång, så måste vi ju få det klart, och vigselförättaren ska bokas senast en vecka innan typ. Men, hoppas nu att vi får tag på en som har tid att ta oss under nästa vecka.
Otur att jag inte känner någon författare i dina bygder. Har sådana vänner utspridda lite här och var.

Kan ingen i din kommun på kort varsel så ring runt. De kan viga oberoende av ort.

Less på motgångar som anländer koordinerat i trupp, så jag har bäddat ner mig i soffan och tycker lite synd om mig själv en stund :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 522
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter