Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har, efter att ha haft ett par vinterkängor köpta på barnavdelningen på Din sko, blivit sugen på att skaffa ett par riktiga kängor igen. Det hade jag jämt förr (om jag inte hade högklackade lackstövlar osv. :angel:), men det har inte riktigt känts rätt stilmässigt. Vill ha ett par helsvarta, höga och ganska nätta. Det verkar vara rent omöjligt om man inte vill ha Dr. Martens gula söm eller grova kängor med stålhätta :arghh:
Högklackade lackstövlar ? Har du jobbat i stockholm :p

Nu verkar det bara komma ner vatten och snön har försvunnit till stor del och det blåser så det tjuter om det, inte okej med höst nu det är ju februari almanackan har du inte fattat det va? :yuck:

Vaknade med magsjuka :yuck:

Så istället för kurs och träffa kompisar i Stockholm så förbereder jag mig på en riktigt tråkig dag här hemma...

Jaha, så var det måndag - igen. Känns som en ovanligt kort helg eftersom jag jobbade 4 timmar i lördags när vi hade invigning. Men samtidigt var det ju rätt kul ändå :up: !

På jobbet sen en halvtimme
Väntar på första barnet.
Blev så sjukt less på min byhåla i helgen så nu letar jag nytt boende

Jag blir också trött. På gränsen till orimligt irriterad.
En kvinna i lokala FN-föreningen Ska ta över kuturvrkstaden via just den föreningen. De har fått integrationspengar av kommunen och ska driva en syverkstad.

Damen i fråga är gammal lärare och lite "fiiinare".
Behandlade mig som tjänstefolk och sa något om att jag skulle fortsätta göra soppa. Nope. Det får de själva göra. Jag ryckte ju in för att cateringen, utan varsel, sa upp sig.
Behandlar avkomman som tjänstefolk också. Pratade om hur allt skulle komma att fotsätta nästa vecka som vanligt. De räknade kallt med avkomman men har inte tillfrågat hen.
Otroligt nonchalant och von oben. Jag tänker inte lägga två ideella strån i kors för folk jag inte känner, eller känner för.

Ska man göra minst 5-10 timmars jobb i veckan utöver sitt ordinarie jobb så ska det åtminstone ge något. Inte bara gråa hår.

Plus att jag inte tror ett dugg på idén. Människor som kommer från fattighdom vill inte lära sig laga trasiga dragkedjor eller stoppa strumpor. Eller ens sy nytt av second hand-tyg. I princip alla jag känner som kommer från fattigare förhållanden i sina hemländer är väldigt noga med att ha fina kläder och går inte i lappat och lagat. De som kommer från välbärgade hem har pengar för att köpa det som de vill ha. Så vem ska de vända sig till??
Kvinnan som pratar så mycket har väl aldrig köpt något på HM i hela sitt liv...

(ja jag är neggo)

Idiotiskt beteende av damen, men när det gäller syverkstad så vet jag att det har varit populärt på andra orter och jag gissar att man har fått idén därifrån, refo.nu är ett sånt projekt även om jag tror att det är lättare i större städer att faktiskt hitta en marknad.Det är inte längre någon allmän kunskap om hur man syr i nya dragkedjor i kläder och jag tror att folk rent allmänt börjar bli mer intresserade av att laga sina kläder än slänga och köpa nytt. Sen tror jag att det är svårt att få en ordentlig ekonomi i det hela, än så länge är inte folk beredda att betala vad det faktiskt kostar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 523
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar