Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur ärr det med dig? Och I? Kan ni ha kontakt?
Det är kämpigt, men det känns ändå "bättre" nu. Vi har fått ett datum, 23e februari eller efter (förmodligen på helgen där den 24-25) kommer han behöva flyga tillbaka till Irak. På nått sätt känns det lugnare att ha ett datum, även om jag hatar att han måste åka. Jag räknar med att vi kommer prata varje dag, som vi gjort i princip hela tiden sen vi lärde känna varandra. Vi hoppas kunna mötas i Turkiet under min semester i sommar, och att han kan komma tillbaka till mig om ett år och att det inte dröjer mer än så.

Hemma igen efter en heldag i Täby, som massor av fikabröd hos mamma, promenad ner till Täbycentrum, en stund i affärer, sen lunch och sen gick jag själv ett par timmar medans mamma gick hem och maken och barnen spelade minigolf. :cautious: Sen kom dottern och gick en stund till med mig, tittade på lite möbler/inredningsidéer och kläder åt henne. Två tröjor varav jag fick den stora äran att betala den ena. ;)

Gårdagen var lite hektisk med två föreställningar på kulturverkstadens pjäs. Jag skötte häftning av programbladen, kaffe, dukning, marschaller och diverse. Idag har jag bara fixat marschaller och kaffe.

Är så infernaliskt STOLT över avkomman som roddat (tillsammans med en dramapedagog) denna föreställning. Under alla tre föreställningar har några i publiken gråtit. Den är så stark.

De som deltar har skapat texter om sin flykt och sina drömmar. Två berättar om upplevelser som fick dem att fly.
:heart

:banghead::banghead::banghead::banghead: Jag blir så trött på folk som kommer med konstiga ursäkter när de själva har gjort en miss, vår tävling ligger dels i tävlingskalendern för hela sporten där det är sagt att alla tävlingar ska läggas, i distriktets egen kalender på hemsida, på en annan hemsida som hanterar tävlingar i vår sport, vår egen hemsida, jag har skickat inbjudan på facebook till alla föreningarna som finns där och så får man höra att "nej vi har inte fått någon inbjudan" :banghead::banghead::banghead:
Vi kollar varje vecka om det är nya tävlingar ute i stora tävlingskalendern.. :meh:

Jag blir också trött. På gränsen till orimligt irriterad.
En kvinna i lokala FN-föreningen Ska ta över kuturvrkstaden via just den föreningen. De har fått integrationspengar av kommunen och ska driva en syverkstad.

Damen i fråga är gammal lärare och lite "fiiinare".
Behandlade mig som tjänstefolk och sa något om att jag skulle fortsätta göra soppa. Nope. Det får de själva göra. Jag ryckte ju in för att cateringen, utan varsel, sa upp sig.
Behandlar avkomman som tjänstefolk också. Pratade om hur allt skulle komma att fotsätta nästa vecka som vanligt. De räknade kallt med avkomman men har inte tillfrågat hen.
Otroligt nonchalant och von oben. Jag tänker inte lägga två ideella strån i kors för folk jag inte känner, eller känner för.

Ska man göra minst 5-10 timmars jobb i veckan utöver sitt ordinarie jobb så ska det åtminstone ge något. Inte bara gråa hår.

Plus att jag inte tror ett dugg på idén. Människor som kommer från fattighdom vill inte lära sig laga trasiga dragkedjor eller stoppa strumpor. Eller ens sy nytt av second hand-tyg. I princip alla jag känner som kommer från fattigare förhållanden i sina hemländer är väldigt noga med att ha fina kläder och går inte i lappat och lagat. De som kommer från välbärgade hem har pengar för att köpa det som de vill ha. Så vem ska de vända sig till??
Kvinnan som pratar så mycket har väl aldrig köpt något på HM i hela sitt liv...

(ja jag är neggo)

Jag blir också trött. På gränsen till orimligt irriterad.
En kvinna i lokala FN-föreningen Ska ta över kuturvrkstaden via just den föreningen. De har fått integrationspengar av kommunen och ska driva en syverkstad.

Damen i fråga är gammal lärare och lite "fiiinare".
Behandlade mig som tjänstefolk och sa något om att jag skulle fortsätta göra soppa. Nope. Det får de själva göra. Jag ryckte ju in för att cateringen, utan varsel, sa upp sig.
Behandlar avkomman som tjänstefolk också. Pratade om hur allt skulle komma att fotsätta nästa vecka som vanligt. De räknade kallt med avkomman men har inte tillfrågat hen.
Otroligt nonchalant och von oben. Jag tänker inte lägga två ideella strån i kors för folk jag inte känner, eller känner för.

Ska man göra minst 5-10 timmars jobb i veckan utöver sitt ordinarie jobb så ska det åtminstone ge något. Inte bara gråa hår.

Hehe, jäklar vad hon har tänkt bossa runt fel människor :p :rofl: :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 523
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar