Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Använder du en sån där takräv som man står högst upp och drar upp genom snölagret?
Nej testa en hos mamma men den som vi hade funkar sådär och man ska stå nedanför taket men det går inte här då traktorn inte når upp med skopan så jag hade en snösläde och det gick bra då snön frusit i skikt och det var bra att hyvla av

Like på mina nya naglar. E fick fria händer (no pun intented :p)
99065187-3AC3-4028-91F2-D6D71CE73AA3.webp

Dagens ridning var uteritt i både skritt och trav. Efter första traven gav jag däremot upp att försöka hålla jämna steg med ponnyn och gick sist istället. Jag hade ju fullt sjå med att hålla reda på mina fötter i snön och A klarade sig så bra så! Med facit i hand hade jag kunnat stanna i stallet och bespara mitt stackars bäcken hela äventyret, men det kunde jag ju inte veta då ;)
Bonusbild på ponnytroll :love:
20180211_103947.webp

Tänker att jag nog ska damma lite och starta en laddning tvätt. Har dammsugit, storstädat hästboxarna och hämtat kutterspån. Väntar på att karrén i crock-potten ska bli färdig. Måste bestämma tillbehör. Potatis och bearnaisesås, förmodligen, och så kanske lite majs. Låter väl som en bra söndagsmiddag :) ? Lite sur för att mitt vin är slut bara... :p

Dammsugit
Nu tog orken slut.
Så nu ska jag bara mäta hur jag ska ha sängen
Hoppas det går att ställa den där jag har tänkt

Snön vräker ner i Smålandsstenar. Det är mysigt att rida i snö men nu har det blivit is på småvägarna och då är det inte roligt att vara ute och köra bilen.

Eftersom jag tänkt handla mer second hand när det gäller kläder i år så sitter jag och scrollar på Tradera efter nya fynd. Har tyvärr sällan tid att gå runt i second hand-butiker (vilket jag egentligen älskar..) så detta är det näst bästa.. Tar lite tid, men jag har hittat några fynd som jag hoppas kunna buda hem!

Tagit lite magbilder då den kan försvinna vilken dag som helst nu!

Tidigare idag var jag i stallet och klickertränade medryttarhästen som vanligt. Veterinären kommer på fredag och då får vi se om han kan få slippa sjukhagen, håll tummarna!

Bifogade filer

• klicker.webp
    klicker.webp
    207,4 KB · Visningar: 45
Råkade posta i fel tråd:
Jag fick åka ambulans igår. Dottern och jag skulle äta sushi inne i stan.Parkerade bilen på en infartsparkering och när jag köpte biljett till tåget så small det bara till i huvudet med en galen huvudvärk. Tårarna sprutade och jag mådde illa och hade svindel. Fick tabletter av dottern men det tar ju lite tid innan det har effekt. Gick till perrongen men att åka tåg just då var ju omöjligt. Både lokföraren och en städare såg att jag var dålig och de tittade oroligt på mig. Jag ville tillbaka till bilen och tog mig på darriga ben tillbaka.

Dottern fick stötta mig. Hon var förstås panikslagen och ville ringa ambulans. Jag tyckte det kändes överdrtivet men eftersom jag inte blev bättre så gick jag med på det efter att dottern hade ringt till en vän som sa samma sak. Vi stod ju på en infartsparkering så jag visste ingen gatuadress så dottern gick iväg och ställde sig på gatan så att ambulansen skulle hitta oss. Jag hörde sen en ambulans med blåljus och tänkte skräckslaget "bara det inte är min ambulans". Blåljus kändes som overkill. Så blev jag omhändertagen av ambulanspersonalen. Blodtryck, EKG, diabetesvärde. 180 i puls. Allt var ok men de ville ändå ta in mig. De tyckte att dottern kunde köra efter med bilen men hon är bara 15 så hon fick åka ambulans istället. Hon blev lite stolt över att de trodde hon var äldre.

Sen in på sjukhuset och alla möjliga prover och tester gjordes. Jag fick smärtlindring också. Mycket väntan, vi var där i över 5 timmar. 8 personer satt eller låg i korridoren så vi var många som väntade, det var mest äldre med olika problem. Men vi hamnade i skiftbytet så det var väl därför det tog längre tid och det var definitivt mycket att göra för dem. Men jag fick till slut bli utskriven och fick med mig mitt brev till husläkaren och kunde köra hem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 523
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar